حل بحران های زمین در گرو افزایش آگاهی عمومی است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست باید در طرح های گوناگون گنجانده شود و قطعا تحقق این مهم نیز نیازمند افزایش آگاهی عمومی و مشارکت اجتماعی مردم بوده تا محیط زیست زیبا و شهری با نشاط داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در همایش پیاده روی خانوادگی، روز زمین پاک اظهار کرد: امروزه ما انسان ها در گیرودار روزمره زندگی، گاهی کمتر به میراث های گرانبهای زندگی خود همچون محیط زیست و منابع طبیعی توجه داریم و حتی برخی مواقع شاهد هستیم بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی عمدا به تخریب آن می‌پردازند.

وی افزود: متاسفانه ما انسان ها از آغاز زندگی خود به صورت پیوسته تنها به دنبال بهره برداری از زمین و منابع طبیعی و ذخایر آن بوده ایم و این نگاه دگرگونی چهره زمین را رقم زد و حتی شاید برخی همچنان باور نداشته باشند اگر به همین مسیر ادامه دهند قطعا نابودی زمین را رقم زده اند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع  در سال ۱۹۶۹ طرح برگزاری روزی تحت عنوان روز زمین پاک به یونسکو پیشنهاد شد و مورد استقبال نیز واقع گردید و بر همین اساس۲۲  آوریل، دوم اردیبهشت در تقویم جهانی به نام «روز جهانی زمین پاک» ثبت شد تا به همه ما یادآوری کند ما موظف به حفاظت از زمین هستیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است، تصریح کرد: حل بحران های زمین در گرو افزایش آگاهی عمومی است بر همین اساس باید گفت برای داشتن زمین پاک لازم است، تا همه ما در عمل گام هایی مثبت و سازنده ای را برداریم، در همین راستا شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در برنامه ریزی هایی خود در حوزه فرهنگی برگزاری همایش هایی که باعث ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و شهروندی می شود را در دستور کار قرار داده است.

محمدی ادامه داد: موضوع حفاظت از محیط زیست باید در طرح های گوناگون گنجانده شود و قطعا تحقق این مهم نیز نیازمند مشارکت اجتماعی مردم بوده تا محیط زیست زیبا و شهری با نشاط داشته باشیم و باید گفت امسال نیز توسط شهرداری زرین شهر تحت عنوان نشاط و سرزندگی نامگذاری شده و تحقق این مهم در ابعاد مختلف در برنامه شهرداری قرار دارد.

وی اضافه کرد: زباله از جمله موارد آشکار و از عوامل بزرگ آلودگی است و امروز همه شاهد بودیم به چه میزان زباله توسط ما انسان ها در رودخانه رها شده بود و با خشک شدت رودخانه زاینده رود این زباله ها چهره نا زیبای خود را به نمایش گذاشتند و قطعا دیدن این وضعیت تلنگری به همه ما بود که چگونه به سادگی در حال تخریب کره زمین هستیم.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: امروز اگر به سمت حفاظت از محیط زیست حرکت نکنیم در مرحله نخست خود ما متضرر شده و در مرحله بعد نسل های آینده آسیب خواهند دید و قطعا ما را مورد مؤاخذه قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه مسئله پاکیزگی زمین باید به مسئله ای همه گیر تبدیل شود، خاطرنشان کرد: آلودگی محیط زیست در مرحله نخست بر جسم انسان و پس از آن بر روح آن تاثیرات منفی خواهد گذاشت از این رو امروز این فرهنگ باید در بین تک تک ما نهادینه شود که حفاظت از محیط زیست بر عهده خود ما قرار دارد.

محمدی افزود: اینکه برخی به راحتی زباله های خود را در شهرها، روستاها، بستر رودخانه و... رها کرده و فکر می کنند این وظیفه نیروهای خدمات شهری شهرداری است که آنها را جمع آوری کند تفکری اشتباه است، البته وظیفه شهرداری جمع اوری زباله های سطح شهر بوده اما اگر قرار باشد هر کدام از ما زباله های خود را رها کنیم به بهداشت عمومی خسارت وارد کرده ایم.

کد خبر 341895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.