نخستین تجربه پراسترس اما موفق در «آوای عشق» جوان

گروه موسیقی «آوای عشق» در یک شب پر از تجربه و استرس در هنرستان هنرهای زیبا، هم نخستین تجربه کنسرتشان را از سر گذراندند و هم مخاطبانشان را به شوق آوردند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایمنا، تقریبا همیشه نخستین تجربه‌های اجرای کنسرت برای گروه‌های موسیقی جوان، سرشار از استرس و البته شادی فراوان است، اما گروه «آوای عشق» با اینکه در نخستین اجرای کنسرت خود اضطراب داشت، خوب توانست تماشاگرانش را راضی کند.

همه اعضای این گروه به جز یک نفر جوان هستند. احمدرضا قدیری، نوازنده تار و سه تار در این کنسرت سعی کرد همچون یک رهبر گروه سالخورده، نت‌ها را یکی پس از دیگری پیش ببرد و با نگاه هایی که هر چند دقیقه یک بار با لبخندی رهبرانه به اعضای گروه می‌کرد، نیرویی به آنها می‌داد. او چه در تکنوازی‌ها و چه در همنوازی هایی که به خصوص با سه‌تار داشت، همچون ستونی برای این کنسرت ظاهر و باعث شد برخی اشتباهات بسیار کوچکی که دیگر اعضا بر اثر اضطراب مرتکب می شدند، تا حد زیادی جبران شود.

از طرف دیگر رهبر رسمی این گروه یعنی حسین طرفایی که مسئولیت تنظیم آهنگ‌ها را نیز برعهده داشت، با تکنوازی های سنتور خود در میانه کنسرت، جانی تازه به فضای موسیقیایی حاکم می‌بخشید.

خواننده نیز با اینکه در چندجایی بسیار نامحسوس از کوک خارج شد، اما بعد با تحریرهای ریز و درشتی که اجرا کرد، توانست از مخاطبانش تشویق‌های خوبی بگیرد.

دیگر اعضای گروه نیز که بسیار جوان بودند، توانستند آموخته‌های خود را به خوبی نمایش دهند و زیر نظر رهبرانشان، سربلند از این آزمون بیرون بیایند.

خواننده این گروه پیرامون جزییات این اجرا به خبرنگار ایمنا گفت: گروه "آوای عشق" از یک سال و نیم پیش تصمیم گرفت اجراهای پراکنده‌اش را به یک اجرای واحد همچون کنسرت تبدیل کند.

علی قدیری ادامه داد: هدف ما این است که در آینده با یک اجرای قوی‌تر ظاهر شویم و با اصلاحاتی در اعضای گروه و اصلاح تنظیم قطعات، کارهای بهتری ارائه دهیم.

وی درباره قطعاتی که در این کنسرت نواخته شد، نیز گفت: این قطعات صرفا ساخته ما نبود، ولی حدود ۸۰ درصد آنها را با همفکری اعضای گروه تنظیم دوباره و بازنویسی کردیم.

قدیری افزود: بخش اول قطعه پیش‌درآمد نخست که دو قسمت بود، برگرفته از یکی از ترانه های قدیمی و بخش دوم نیز برگفته از یکی از ضربی‌های استاد کسایی بود. همچنین ملودی و آهنگ تصنیف "ره‌عشق"، ساخته پدرم بود و ما برای آن شعری انتخاب کردیم. تصنیف "شوق دیدار" نیز که در دستگاه آواز دشتی اجرا شد، ساخته آقای طرفایی بود. تصنیف "پیر می‌فروش" را هم که ساخته استاد ناصر فرهنگسر بود، تنظیم مجدد کردیم. قطعه "رِنگ پایانی" هم که ساخته استاد کسایی بود.

خواننده گروه «آوای عشق» با بیان این که  گروه تاکنون آلبومی در بازار موسیقی ارائه نداده، گفت: تصنیف "شوق دیدار" را به صورت تک قطعه در تابستان سال گذشته ضبط و پخش کردیم و تصمیم داریم چندین کار دیگرمان را هم تنظیم و ضبط کنیم.

به گزارش ایمنا، گروه «آوای عشق» را حسین طرفایی (سرپرست گروه و نوازنده سنتور)، علی قدیری (خواننده)، احمدرضا قدیری (نوازنده تار، تاربم و سه تار)، علیرضا آقابابایی (نوازنده تنبک)، بهزاد امینیان (نوازنده تار)، یدالله حاتم‌پور (نوازنده قره نی) و حمیدرضا رضوانی (نوازنده سنتور باس) تشکیل می‌دهند.
 

کد خبر 341894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.