دو حفره اصلی اکوسیستم اصفهان

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: اصفهان منابع مالی خطرپذیر ندارد و منابع مالی اصفهان در حال حاضر خطرناپذیر و مضر برای سیستم کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در دیدار تیم مدیریت شهری و شورا با استاندار اصفهان با بیان اینکه بررسی و بهبود اکوسیستم کارآفرینی در شهر اصفهان در اولویت برنامه‌های مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر قرار دارد، اظهار کرد: برای این امر در گام نخست ستاد توسعه کارآفرینی را در شهر راه‌اندازی کردیم که در ابتدا با موانع زیادی روبه‌رو بودیم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مانع موجود در فعالیتهای ستاد توسعه کارآفرینی نگاه مدیران میانی نسبت به فعالیت‌های این ستاد بود چرا که آنها بر این باور بودن راهاندازی کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار نهایت فعالیت این ستاد خواهد بود که امروز با توجه به فعالیتهای صورت گرفته تا حدی توانستیم تغییر نگاه را نسبت به این ستاد ایجاد کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه چنانچه فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا باشد می‌توان از بحرانهای موجود در شهر اصفهان به راحتی عبور کرد، افزود: برای این امر راه‌اندازی مرکز رشد فناوریهای شهری را نیز در اصفهان در دستور کار داریم که به زودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرهای ایران "جی دی پی" ندارند و برای اصفهان در سال ۹۵ به عنوان نخستین شهر این محاسبات انجام شد، گفت: این محاسبات به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان نیز ارایه شده است.

خسروی در ادامه با بیان اینکه اکوسیستم اصفهان دارای دوحفره اصلی است، تصریح کرد: سعی داریم در سال ۹۷ این دو حفره را پرکنیم که یکی از آنها این است که اصفهان منابع مالی خطرپذیر ندارد و منابع مالی اصفهان در حال حاضر خطرناپذیر و مضر برای سیستم کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه عدم دسترسی به بازارهای جهانی نیز از دیگر حفره‌های موجود در سیستم کارآفرینی شهر اصفهان است، افزود: برای پر کردن این حفره نیز در سفری که برخی از اعضای مدیریت شهری اصفهان به پاریس داشتند سعی شد تا از تجارب کشور فرانسه بهره برداری کرده و توسعه ارتباطات را داشته باشیم.

کد خبر 341883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.