ایجاد اشتغال در لنجان، ضرورتی گریز ناپذیر است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان به اولویت نخست ما مبدل شده چراکه طبق آمار ارایه شده بیش از ۳۰ هزار بیکار در شهرستان وجود دارد و قطعا اگر اشتغال ایجاد شود شاهد کاهش اعتیاد، طلاق و... در این شهرستان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان اظهار کرد: بحران استفاده از مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب ها در بحث ناهنجاری های اجتماعی به شمار می آید چراکه مصرف مواد مخدر تن و روان شهروندان جوامع مختلف را مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر هزینه‌های فراوانی را برای کشور به همراه دارد، بنابراین جامعه کارگری و زنان نیز باید در این حوزه مد نظر قرار گرفته شوند و آسیب‌های مصرف مواد مخدر برای آنها نیز به خوبی تبیین شود تا همه مردم جامعه در برابر معضل بزرگ اعتیاد واکسینه شوند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: همان گونه که مطرح شد در حوزه پیشگیری امروز شهرستان لنجان دارای نمایشگاه‌ دایمی مبارزه با مواد مخدر است از این رو باید از ظرفیت چنین نمایشگاه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون گرایش به مصرف مواد مخدر بهرمند شد.

وی ادامه داد: آموزش و آگاه‌سازی مردم در خصوص خطرات مصرف مواد مخدر سبب کاهش مصرف این بلای خانمان‌سوز می‌شود از این رو باید گفت استفاده از ظرفیت مردم در ریشه‌کن کردن اعتیاد بسیار حائز اهمیت است و نکته قابل توجه در این زمینه، ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر است.

صفرخانلو اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز در شهرستان لنجان با مسایل و چالش های متعددی روبه رو هستیم باید با اولویت بندی به سمت رفع مسایل و مشکلات گام برداریم البته تاکنون زحمات بسیاری در حوزه های مختلف، مبارزه با مواد مخدر، ایجاد و حفظ اشتغال و ... کشیده شده است، اما باید آسیب شناسی کرد چرا امروز جایگاه مناسبی در حوزه اشتغال نداریم.

وی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده ادارات شهرستان لنجان در بحث اشتغال به صورت ویژه برنامه داشته باشند، عنوان کرد: امروز در شهرستان لنجان با برخی مشکلات اورژانسی مواجه هستیم و بر همین اساس به جای سخنرانی به دنبال اجرای امور در عمل می باشیم چراکه برای دستیابی به چشم‌اندازهای ترسیم شده بیشتر از سخنرانی و حرف، نیازمند عمل‌گرایی هستیم، اما متاسفانه امروز برخی از روسای ادرات دچار روزمرگی شده اند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بحث اشتغال باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان به اولویت نخست ما مبدل شده چراکه طبق آمار ارایه شده بیش از ۳۰  هزار بیکار در شهرستان وجود دارد و قطعا اگر اشتغال ایجاد شود شاهد کاهش اعتیاد، طلاق و... در این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: امروز باید با همدلی و وحدت بیشتر به سمت اتمام و بهره برداری ار پروژه های نیمه تمام که در حوزه اشتغال تاثیرگذار هستند گام برداریم تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان باشیم.

کد خبر 341872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.