کاهش ورود مواد مخدر به شهرستان لنجان

لنجان-فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: در راستای مقابله و پیشگیری از ورود موادمخدر ماموران نیروی انتظامی شهرستان لنجان همواره اقدامات قاطعانه ای را در دستور کار خود داشته و بر همین اساس و در فروردین ۹۷ نسبت به فروردین سال گذشته ۸۷ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته ایم.

غلامرضا افشاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر برخورد با قاچاقچیان، خرده فروشان و سوداگران مرگ بوده چراکه امروزه مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح بوده و متاسفانه شاهد شیوع و افزایش اعتیاد در بین جوانان هستیم که این مسئله کانون گرم خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود و توزیع مواد مخدر از اولویت های اساسی نیروی انتظامی شهرستان لنجان است، افزود: در راستای مقابله و پیشگیری از ورود موادمخدر ماموران نیروی انتظامی شهرستان لنجان همواره اقدامات قاطعانه ای را در دستور کار خود داشته و بر همین اساس در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴ بالغ بر ۱۵ درصد افزایش کشفیات مخدر را داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: بر اساس گزارشات به دست آمده کشفیات مواد مخدر در سال ۹۶ در شهرستان لنجان نسبت به سال ۹۵ حدود ۹۸ درصد افزایش را نشان می دهد و در فرودین ۹۷ نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۸۷ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشته ایم.

وی ادامه داد: در بحث دستگیری ها نیزسال گذشته نسبت به سال ۹۴ بالغ بر ۱۰ درصد، نسبت به سال ۹۵، ۲۳ درصد و در فروردین ماه ۹۷ نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته ایم.

افشاری با اشاره به تغییر مصرف موادمخدر از مواد سنتی به صنعتی اضافه کرد: طی سالیان گذشته همواره شاهد بودیم برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده خود در میان جوانان و نوجوان به دنبال ترویج مصرف مخدرهای صنعتی به بهانه‌های واهی افزایش شادی بودند و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در شهرستان لنجان شاهد کاهش مصرف مواد مخدر صنعتی هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی تبعات ناگواری برای جامعه دارد، عنوان کرد: در خصوص فراوانی نوع مواد مخدرهایی که در سطح شهرستان لنجان کشف شده است ۹۷.۵ درصد مواد مخدر سنتی، ۲.۳ درصد نیمه صنعتی و ۰.۲ درصد صنعتی است البته در سال های گذشته رشد فزاینده ای در مصرف مواد مخدر صنعتی داشتیم، اما با انجام کارهای مقابله ای، فرهنگی و اجتماعی تقریبا تقاضای مواد مخدر صنعتی به شدت کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش مصرف موادمخدر نهادهای مرتبط با امر مبارزه با موادمخدر باید همکاری بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند تا بتوانیم آسیب‌ها را شناسایی کرده و در راستای آگاه‌سازی جوانان از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان لنجان برای کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی را با کمک آموزش و پرورش  و ... برگزار کرده است، گفت: آموزش چهره به چهره افراد تاثیر فراوانی در کاهش مصرف مواد مخدر دارد و بر همین اساس نیروی انتظامی شهرستان لنجان از ظرفیت‌های موجود در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر به خوبی بهرمند شد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

افشاری افزود: از این رو در سال گذشته نشست‌ها و آموزش‌های چهره به چهره در ۳۱۵ مدرسه، ۱۰۷ مسجد و ۵۲ اداره و نهاد دولتی برگزار شد و بالغ بر ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آگاه سازی و برگزاری نمایشگاه‌های مواد مخدر یکی از راهکارهای موثر در مبارزه با مواد مخدر است ما نیز تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا آموزش چهره به چهره و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های دایمی در این مسیر گام برداریم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و برپایی نمایشگاه‌های مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی هرچه هزینه شود، سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، تاکید کرد: امروز پلیس شهرستان لنجان با قدرتی دو چندان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن آن گام برداشته و با اجرای طرح آرامش بهاری و پاکسازی مناطق آلوده و برخورد با خرده فروشان در سال گذشته بالغ بر ۶۷ نقطه مورد پاکسازی قرار گرفت و توانستیم در حوزه کشفیات و مبارزه با مواد مخدر نیز جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهیم.

کد خبر 341868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.