زاینده‌رود با عصای موسی احیا نمی شود/حاکمیت فکرهای توسعه‌ یافته در مدیریت شهری اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه تمام اقدامات شهرداری خوب و با دقت پیش می‌رود، گفت: عملکرد خوب نشانه مدیریت خوب است و فکرهای توسعه یافته و بلند این خروجی را داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با بین اینکه اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان و به ویژه رییس شورای شهر تسلط بالایی در حوزه مدیریت شهری، اقتصادی، برنامه ریزی، ایده پردازی و سیاسی دارند، اظهار کرد: نگاه و برنامه ریزی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان فراتر از حد انتظار است و همه اعضای شورای شهر در هر بخشی با ایده و فکرهای خوبی موضوعات شهری را رصد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت موجود در شورای اسلامی شهر اصفهان فراتر از انتظارات مدیریت شهری یک کلانشهر است، تصریح کرد: ایده‌های کارشناسانه ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان منجر به انتخاب آنها از سوی مردم بین هزاران کاندیدای شورای شهر شد.

تمام اقدامات شهرداری خوب و با دقت پیش می‌رود

استاندار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه تمام اقدامات شهرداری خوب و با دقت پیش می‌رود، اضافه کرد: عملکرد خوب نشانه مدیریت خوب است و فکرهای توسعه یافته و بلند این خروجی را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه همواره دید مثبتی نسبت به اقدامات شهرداری داشته‌ام، افزود: باید توجه داشت که مشکلی که در بخش تخصصی فعالیتهای ادارات و سازمان‌های کشور وجود دارد این است که ایدهها در بدنه کارشناسی شکل‌ میگیرد، بررسی می‌شود و برای تایید نهایی به مدیر ارجاع داده میشود و این در حالی است که یک مدیرنیز باید ایده‌ پرداز باشد.

مهر علیزاده افزود: اگر مدیری برای قرار گرفتن در راس انتخاب می‌شود باید همه توانایی و ایده های خود را به کار گیرد تا عملکرد موفقی داشته باشد.

نمی‌توان در فقر بودجه‌ای زندگی کرد

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی شهرداری‌ها در خصوص تامین بودجه و همچنین بدهیهای بالای شهرداری تصریح کرد: در این میان باید توجه داشت که نمی‌توان در فقر بودجهای زندگی کرد و شهرداری باید فعالیت‌های خود را در راستای ایجاد درآمدهای پایدار شهری ادامه دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم بهبود شرایط محور تشریفاتی اصفهان از فرودگاه به سمت شهر گفت: بهره برداری از این پروژه‌  می‌تواند درآمدهای زیادی برای شهر اصفهان داشته باشد و برای اجرای این طرح استانداری اصفهان هر گونه همکاری را خواهد داشت.

وی در خصوص بهره برداری از خط دو مترو اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشت که دولت و شهرداری نمی‌توانند مانند ۱۷ سال گذشته که دوران پر پولی بود برای این پروژه سرمایهگذاری کنند از این رو پیشنهاد می‌شود بهره برداری از ۲۴ کیلومتر خط دو مترو به چند قسمت تقسیم و هر قسمت به یک بخش خصوصی واگذار شود تا این پروژه در حداقل زمان به بهره برداری برسد.

توسعه مترو بهترین راهکار کاهش آلودگی هوای اصفهان

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه توسعه مترو می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش آلاینده‌های جوی اصفهان باشد، افزود: بیشترین آلاینده‌های جوی اصفهان از تردد ۶۰۰ هزار خوردوی تک سرنشین و حداکثر دو سرنشین و یک میلیون موتورسیکلت در اصفهان ایجاد می‌شود و صنایعی مانند فولاد و ذوبآهن نقش زیادی در آلودگی هوای شهر اصفهان ندارند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص احیای دایمی زاینده رود و همچنین چرایی عدم تحقق وعده رییس جمهور در سفر تبلیغاتی قبل از انتخابات به مردم اصفهان در خصوص این رودخانه اضافه کرد: ۷۰ درصد از برنامه‌ کاری من رسیدگی به موضوع آب است. ایده پردازی می‌کنم و با پیگیری این ایدهها را در شورای عالی آب و ... مطرح کرده و تا جایی که ممکن است برای اجرای آن پیگیری خواهم کرد.

نمی‌توان با عصای موسی زاینده‌رود را احیا کرد

استاندار اصفهان تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشند که شرایط امروز حوضه آبریز زاینده رود حاصل ۵۰ سال خوش خیالی، بی‌خیالی و خوش خرجی بدون آینده نگری بوده و نمی‌توان با عصای موسی رودخانه را پر آب کرد.

وی با بیان اینکه میزان آب ورودی به حوضه آبریز زاینده رود در شش ماه اول سال آبی یک سوم بارش‌های سال گذشته است، اضافه کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد حوضه آبریز شده و این در حالی است که امسال تنها ۴۰۰ میلیون متر مکعب به حوضه آبریز وارد شده است که این امر بیانگر شرایط بحرانی است.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه مردم اصفهان با هر بار عبور از کنار بستر خشک زاینده رود مرده‌ای را جلوی خود میبینند، اضافه کرد: شرایط رودخانه زاینده رود شهروندان اصفهان را افسرده کرده و آنها را به سمت افسردگی هدایت میکند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط رودخانه زاینده رود باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی جبران بخشی از کمبودها را داشته باشیم، اضافه کرد: اصفهان مهد موسیقی، تئاتر، شعر، صنایع دستی و ... ایران است و باید از این ظرفیت برای ایجاد روحیه شادی و نشاط در جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان باید در کار مشترک با صرفه‌جویی و استفاده از فناوریهای نوین رودخانه زاینده رود را از وضعیت فعلی نجات دهیم، تصریح کرد: صدا و سیما نیز باید در این زمینه همکاری ویژه‌ای را داشته باشد تا در کنار تبلیغات شهری از تاثیر اطلاعرسانی صدا و سیما نیز بهره برداری داشته باشیم.

مهرعلیزاده استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز بهترین راهکار برای بهره برداری زودتر از سالن‌های اجلاس و نمایشگاه بزرگ اصفهان اعلام کرد و گفت: در این زمینه تبریز و مشهد تجربیات خوبی داشتهاند و تکرار این تجربیات در اصفهان نیز موفق خواهد بود.

وی در ادامه با انتقاد نسبت به کمبود فضای شادی و نشاط در شهر اصفهان گفت: باید به همان اندازه که در مراسم‌ عزاداری تبلیغات و مراسم برگزار میشود در جشن‌های میلاد و اعیاد مختلف نیز جشن برگزار شود.

آمار طلاق را نمیتوان پنهان کرد

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ما باید به فکر شادی و نشاط مردم باشیم، گفت: ما اگر تلاش کافی نداشته باشیم در آینده بدهکار این شهر خواهیم بود و ما را در این خصوص قضاوت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمار آسیب‌های اجتماعی و به ویژه طلاق را نمیتوان پنهان کرد، افزود: طلاق‌های امروز حاصل بی توجهی‌های ۲۰ سال گذشته است. ما امروز برای کاهش طلاق نمی‌توانیم کاری بکنیم اما میتوانیم به گونه‌ای برنامهریزی کنیم که در آینده این پدیده را کاهش دهیم.

کارخانه ریسباف به شهرداری واگذار شود

مهرعلیزاده در ادامه با ارایه پیشنهادی در خصوص واگذاری کارخانه ریسباف به شهرداری اصفهان و ناتوانی اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه گفت: در این زمینه شهرداری باید محور و مبنا قرار گیرد و  پس از انجام طرح مطالعاتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بهره برداری از این پروژه را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه کارخانه ریسباف باید به عنوان کارگاه تولید، نمایش و فروش صنایع دستی اصفهان تبدیل شود، گفت: این محل در صورت بهره برداری می‌تواند محلی مناسب برای تفریح شهروندان و جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

استاندار افزود: همچنین ضروری است که ساختمان بانک ملی در خیابان سپاه به عنوان موزه بزرگ اصفهان تغییر کاربری دهد.

وی با بیان اینکه تبدیل چهارباغ به عنوان محور فرهنگی شهر اصفهان که در اولویت برنامه‌های فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفته است کار بسیار بزرگی است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در این محور فاخرترین تئاتر شهر کشور ایجاد شود و در این زمینه به عنوان نفر اول استان در حوزه اختیاراتم هر نوع همکاری را خواهم داشت.

کد خبر 341867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.