خانه تنیس روی میز اصفهان آبروی کشور است + عکس

خانه تنیس روی میز اصفهان پس از بازسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خانه تنیس روی میز اصفهان ظهر امروز (پنجشنبه) ۳۰ فروردین ماه پس از بازسازی با حضور  مسوولان افتتاح شد.

 می توانیم میزبان مسابقات بین المللی و جهانی باشیم

محمد سلطان‌حسینی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم سالن تنیس روی میز ورزشگاه تختی هم در آینده‌ای نه چندان دور آماده استفاده ورزش‌ دوستان و علاقه‌مندان به رشته تنیس‌روی میز شود.

وی ادامه داد: مطمئناً ساخت چنین سالن‌هایی هم در بعد همگانی و هم در بعد توسعه ورزش قهرمانی مثمرثمر است. ما می‌توانیم با امکاناتی که در این خانه تنیس روی میز فراهم شده میزبان مسابقات بین‌المللی مثل جام دهه فجر و میزبانی‌هایی در سطح کشوری و جهانی باشیم که قاعدتاً کارمان بیشتر می‌شود ولی وظیفه ما این است که برای پیشرفت ورزش در نسل جوان قدم برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حدود پنج سال گذشته که مسئولیت ورزش استان را برعهده گرفتم، مطالبه اصلی مردم اصفهان، ورزشگاه نقش جهان بود که این ورزشگاه افتتاح و برای برگزاری مسابقات آماده شد اما افرادی هستند که با تلاش و پیگیری آن‌ها در برخی از نقاطِ دوری که شاید ما یکبار هم به آن‌جا نرفته‌ایم، مجموعه‌هایی را تأسیس کرده‌اند. به‌طور مثال یکی از این سالن‌ها در نوش‌آباد است که توسط سپاه ساخته شده و باری را از دوش دولت برمی‌دارد و باعث توسعه ورزش در آن مکان می‌شود.

سلطان‌حسینی تصریح کرد: نزدیک به ۲۰۰ خانه ورزش روستایی توسط هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در روستاهای استان اصفهان راه‌اندازی شده که نزدیک به هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و امیدوار هستم تا پایان امسال، صدر خانه ورزش روستایی دیگری را هم بتوانیم احداث کنیم.

وی اضافه کرد: حبیب‌الله ناظریان را به‌عنوان نماد مدیریت جهادی ورزش می‌شناسیم. وی سال‌ها منشأ خدمات خیر در فدراسیون کاراته بوده است و شاید کاراته ایران با نام او جهانی شد. نه تنها شهرداری اصفهان بلکه شهرداری‌های استان اصفهان دست به دست هم داده‌اند و در تمام شهرستان‌های استان ورزشگاه ساخته‌اند. با توجه به اینکه اماکن ورزشی که توسط شهرداری‌ها، سپاه و بخش خصوصی ساخته می‌شود، منطقی نیست منابع دولتی را به این شهرستان‌ها ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: از قدیم مردم اصفهان به‌ عنوان مردم اقتصادی معروف بوده‌اند و بیشترین کار خیر را طی چند سال گذشته خیرین ورزشیار انجام داده‌اند. در شهرستان آران و بیدگل خانواده مرحوم خوروش بیش از پنج مجموعه ورزشی احداث کرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود دو ماه پیش بزرگترین آکادمی ورزش کشور در اصفهان با هزینه‌ای نزدیک به سه میلیارد تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد و در منطقه زینبیه، دهنو و ... نیز مجموعه‌های ورزشی توسط خیرین ورزشیار احداث شده است.

سلطان حسینی افزود: اگر امروز می‌بینیم که فولاد مبارکه یا شرکت‌های تابعه ۴۰ میلیارد تومان برای احداث ورزشگاه نقش جهان هزینه می‌کند به دلیل ظرفیتی است که در اصفهان فراهم است تا نسل جوان در ورزش رشد پیدا کند.

وی تأکید کرد: جا دارد از مرتضی سیف‌زاده مرد بزرگی که هنوز هم پس از گذشت چندین سال شاهد خدمات وی در دانشگاه اصفهان هستیم تشکر کنم. بیش از ۹۹ درصد از تأسیسات و امکاناتی که امروزه در دانشگاه اصفهان در اختیار داریم توسط سیف‌زاده کلنگ آن به زمین خورده است. سیف‌زاده بیش از ۵۰ سال گذشته دستگاه‌هایی را برای ورزش ژیمناستیک و بدنسازی به دانشگاه اصفهان آورد که امروز هم جزو بهترین دستگاه‌های کشور است.

مردم کشور ما لایق بهترین ها هستند

همچنین مهدی تکابی، رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: مجموعه خانه تنیس روی میز اصفهان در سال‌های گذشته ساخته شده بود اما بخشی از امکاناتی که طبق استاندارد فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای برگزاری مسابقات جهان، آسیایی و بین‌المللی نیاز است در این سالن پیش‌بینی نشده بود که پس از جلسات و بررسی ‌های مکرر به این نتجه رسیدیم که پس از گذشت ۱۵ سال از بهره‌برداری این مکان، خانه تنیس روی میز اصفهان بازسازی اساسی شود و امکانات و تجهیزات دیگری به تجهیزات قبلی اضافه شود.

وی ادامه داد: پس از مذاکراتی که در این راستا با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان انجام گرفت قرار بر این شد که این مکان به صورت BOT در اختیار هیئت تنیس روی میز استان اصفهان قرار دهند تا بتوانیم اعتبارات بازسازی خانه تنیس روی میز را از طریق بخش خصوصی تأمین کنیم.

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: پروژه بازسازی خانه تنیس روی میز اصفهان ۱۱ شهریور ماه سال گذشته استارت خورد و در طول شبانه‌روز کارهای فنی، مهندسی انجام شد که بهترین و نزدیکترین همکاری را کارشناسانِ حوزه فنی، مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان با ما داشتند.

تکابی تصریح کرد: پروژه سنگینی بود و کسانی که کار فنی، مهندسی انجام داده‌اند مطلع هستند که بازسازی یک مکان با محدودیت‌هایی که در ساخت اولیه آن ایجاد شده، سخت‌تر از ساختن آن مجموعه است و باید ابتکار و خلاقیت به‌کار می‌رفت تا ماحصل آن این مکان شود.

وی افزود: کارهای بازسازی و مرمت خانه تنیس روی میز اصفهان در چندین بخش انجام گرفت. زیرسازی سالن اصلی مسابقات به‌طور کامل ترمیم شد، همچنین جایگاه تماشاچیان مرمت اساسی شد و در قسمت‌های لوله‌کشی و تأسیسات مشکلات متعددی داشتیم که مجبور به تعویض آن‌ها شدیم. در قسمت تجهیزات کار اصلی و اساسی انجام گرفت که فکر می‌کنم در تاریخ تنیس روی میز و ورزش کشور کم‌نظیر بوده است چراکه تمام استانداردهای لازم در کنار هم قرار گرفته است.

وی افزود: ممکن است استان‌های دیگر سالن تنیس‌ روی میز با چنین متراژی داشته باشند اما تمامی آیتم‌های استاندارد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی و جهانی را نتوانسته باشند از فدراسیون جهانی کسب کنند.

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان خاطرنشان کرد: کف‌پوشی که برای این مکان تهیه شده از بهترین کف‌پوش‌ها است که در المپیک لندن استفاده شده و دارای نشان فدراسیون جهانی تنیس روی میز در سال ۲۰۱۷ است.

تکابی گفت: میزهای تنیس روی میز این مکان از معتبرترین شرکت دنیا تهیه شده که گرانترین و لوکس‌ترین میزهایی است که در دنیا وجود دارد.

وی افزود: از لحاظ نور سالن، کمبود بسیار شدیدی احساس می‌شد قبل از بازسازی این مکان ۳۴۰ لوکس نور داشتیم در حالی که حداقل نور برای برگزاری مسابقات المپیک و جهانی ۱۰۰۰ لوکس است. در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰ لوکس نور در این سالن داریم که در واقع دو برابر حداقل رویدادهای بین‌المللی و المپیک را توانسته‌ایم ایجاد کنیم و در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا کم‌نظیر است.

وی اظهار کرد: برای برگزاری اردوهای استعدادیابی، استانی و همچنین برای میزبانی از رویدادهای بین‌المللی و ملی در طبقه دوم این سالن مکانی به منظور اسکان درنظر گرفته شده است. مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و احساس می‌کنم همیشه باید بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنیم.

برگزاری مسابقات بین المللی در خانه تنیس روی میز اصفهان، آبروی کشور است

همچنین مهرداد علی‌ قارداشی، رییس فدراسیون تنیس روی میز در این مراسم اظهار کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به‌خاطر اعتمادی که به تکابی و همکاران وی در مجموعه هیئت تنیس روی میز استان اصفهان کردند و امروز شاهد نتیجه مثبت آن هستیم، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود که جذب منبع مالی بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی برای یک هیئت که نه، حتی برای یک فدراسیون کار بسیار مشکلی است می بینیم که نتیجه کار تیمی موثر واقع می شود که خوشبختانه تکابی تیم خوبی را انتخاب کرده است.

قارداشی گفت: طی یکی دو سال گذشته رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان فقط خانه تنس روی میز را بازسازی نکرده است بلکه چندین مجموعه تنیس روی میز را در سطح کلانشهر اصفهان احداث کرده است. یکی از شرایطی که باعث می‌شود خانواده‌ها یک رشته ورزشی را برای فعالیت فرزندان خود انتخاب کنند، داشتن ورزشگاه مناسب در نزدیکی محل سکونت آن‌ها است.

رییس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: تاکنون۹ مرکز تنیس روی میز در اصفهان به موجودی کلانشهر اصفهان اضافه شده که اگر در هر مرکز پنج یا شش میز وجود داشته باشد حدود ۵۰ میز در فضای سرپوشیده به‌غیر از اماکن روباز و فضاهای سبز وجود دارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در سنین پایه رشد قابل توجهی داشته که با توجه به شناختی که از تکابی و تیم همراه او دارم در آینده نیز شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

قارداشی خاطرنشان کرد: کفپوشی که در این مکان استفاده شده است با استانداردهای فدراسیون جهانی تنیس روی میز مطابقت دارد. همچنین نور سالن بی‌نظیر است و واقعاً سالنی با این ابعاد نداریم که چنین نور، کفپوش و میز داشته باشد. خانه تنیس روی میز اصفهان در کشور نمونه است و طبق اعلام آمادگی مدیرکل ورزش و جوانان برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم و با این درخواست موافقت می‌کنم چراکه برگزاری این مسابقات در این مکان آبروی کشور است.

رییس فدراسیون تنیس روی میز اصفهان گفت: کسب سهمیه المپیک در ورزش‌های توپی و راکتی بسیار مشکل است. قطعاً تنها فدراسیونی هستیم که در بین فدراسیون‌های توپی و راکتی در دوره‌های اخیر المپیک توانسته‌ایم شش دوره سهمیه المپیک کسب کنیم و این سهمیه از یک نفر به سه نفر افزایش یافت.

وی افزود: تا الان موفق به کسب سهمیه در المپیک حوانان نشده بودیم که این مهم نیز اخیراً اتفاق افتاد و ارتقای رنکینگ تیمی و انفرادی بازیکنان، ماحصل فعالیت خوب هیئت‌های استانی و فدراسیون در زمینه استعدادیابی و استانداردسازی زیرساخت‌ها است.

وی اظهار کرد: استان اصفهان داور بین‌المللی خوبی در اختیار دارد و اخیراً یکی از داوران آقا موفق به کسب رتبه بالا در زمینه داوری شد که فقط دو نفر در این حد داوری در کشور داریم. دو نفر از داوران بین‌المللی کشورمان نیز برای اولین‌بار رتبه سر داوری فدراسیون جهانی را کسب کرده‌اند و برای اولین‌بار یک داور بین‌المللی ایرانی عضو کمیته برگزاری مسابقات جهانی است.

کد خبر 341861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.