تسهیل در روند بیمه‌دار شدن اصحاب فرهنگ و هنر

دبیر خانه سینماگران اصفهان از دیدار معاون صندوق اعتباری هنر با جمعی از هنرمندان اصفهان خبر داد و گفت: به موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تأمین اجتماعی و این صندوق منعقد شده، روند بیمه شدن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان از این پس با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون حضور منصور وحیدی‌فر، معاون صندوق اعتباری هنر در اصفهان و دیدار وی با تعدادی از هنرمندان استان اظهار کرد: در جلسه‌ای که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه سینماگران اصفهان با حضور جمعی از هنرمندان در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد، وحیدی‌فر در خصوص مسائل مربوط به بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سخنانی را بیان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف اولیه صندوق اعتباری هنر مبنی بر بیمه کردن همه هنرمندان و برطرف شدن معضلات اساسی آنان، هنرمندان عضو این صندوق ازاین‌پس می‌توانند صرفاً با ارائه آثار و رزومه خود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اخذ تأییده این اداره، مشمول بیمه تأمین اجتماعی شوند.

محمدی با اشاره به تعداد هنرمندانی که به‌واسطه این صندوق از بیمه بهره‌مند شده‌اند، گفت: طبق آماری که توسط معاون صندوق اعتباری هنر اعلام شد، مجموع هنرمندان بیمه‌شده استان اصفهان ۷۱۲ نفر است و در شش‌ماهه دوم سال ۹۶ نیز ۲۷ نفر برای دریافت تسهیلات این صندوق اقدام کرده‌اند.

وی افزود: هنرمندان بیمه‌شده عضو صندوق اعتباری هنر که بیشتر از ۱۸ و کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، تنها ۸ درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کنند و ۱۰ درصد هزینه آن نیز توسط خود صندوق تأمین می‌شود، البته افراد بالای ۵۰ سال می‌بایست به ازای هرسال بیشتر، یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند.

دبیر خانه سینماگران استان همچنین در خصوص اعطای وام به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۷، اعتباری معادل ۹۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به‌عنوان سهم پرداختی دولت، در اختیار صندوق اعتباری هنر قرارگرفته، امکان اعطای وام قرض‌الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان به هنرمندان اصفهانی عضو این صندوق فراهم‌شده است و بیمه تکمیلی نیز که ازجمله مزایای عضویت در این صندوق است، با پرداخت ۷۰ تا ۷۵ درصد هزینه درمان در خدمت هنرمندان قرار خواهد گرفت.

محمدی از حضور معاون صندوق اعتباری هنر در منزل چند تن از پیشکسوتان هنرمندی که به دلیل شرایط سخت جسمی امکان حضور در این جلسه را نداشتند، خبر داد و گفت: وحیدی‌فر ضمن دلجویی و تکریم این هنرمندان اعلام کرد به افراد نیازمندی که از هیچ‌گونه خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند، ازاین‌پس مستمری پرداخت می‌شود.

کد خبر 341855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.