افزایش نگران کننده سوانح رانندگی در لنجان

لنجان-معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: در سال ۹۵ آمار متوفیان درون شهری شهرستان ۹ نفر بوده که متاسفانه این رقم در سال ۹۶ به ۲۰ نفر افزایش یافته که این میزان افزایش ۱۲۲ درصدی تصادفات فوتی درون شهری را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: امروزه افزایش آمار تصادفات رانندگی و ایمنی ترافیک در شهرستان لنجان به مسئله ای بسیار حساس تبدیل شده به طوری که ذهن اکثر مسئولان را به خود مشغول کرده است.

وی افزود: آمار موجود تصادفات، زیبنده شهرستان با فرهنگی همچون لنجان نبوده و باید با صراحت گفت، امروز تنها از وضعیت وخیم بدتر به شرایط بد رسیده ایم و بر همین اساس می طلبد با همگرایی و هم افزایی عمومی نسبت به کاهش هر چه بیشتر میزان خسارات و تلفات سوانح جاده ای و رانندگی تلاشی دو چندان کرد.

معاون فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان از نظر تصادفات از جایگاه مطلوبی در استان برخوردار نیست، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ آمار متوفیان درون شهری شهرستان لنجان ۹ نفر بوده که متاسفانه این رقم در سال ۹۶ به ۲۰ نفر افزایش یافته که این میزان افزایش ۱۲۲ درصدی تصادفات فوتی درون شهری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: متوفیان تصادفات برون شهری در شهرستان لنجان نیز در سال ۹۵، ۱۹ نفر بودند که آمار تصادفات برون شهری در سال ۹۶ فوت ۱۸ نفر را نشان می دهد و در این حوزه کاهش پنج درصدی را شاهد هستیم که این آمار بسیار نگران کننده است.

صالحی اضافه کرد: نتایج تحقیقات انجام شده نشان داده است که عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده از این جهت باید به سمت ارتقاء سطح ایمنی ترافیک و حمل و نقل از طریق فرهنگ سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به عموم افراد جامعه حرکت کرد تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروزه از حیث رعایت اصول و قواعد رانندگی در شرایط مطلوبی به سر نمی بریم و تاسف آور است که برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروها و وسایل نقلیه سبک و سنگین باید به سمت اتخاذ تدابیر ویژه حرکت کرد تا بتوانیم آنها را مجاب به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کنیم.

معاون فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ جان رانندگان خودروهای سبک و سنگین باید به سمت استفاده از تجهیزات نظارتی و کنترلی همچون دوربین های ثبت تخلفات در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان حرکت کرد چراکه قطعا استفاده از چنین ادواتی، عاملی بازدارنده برای انجام تخلفات حادثه ساز خواهد بود.

وی متذکر شد: اصلاح مسیرهای پر خطر و حادثه خیز در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان از دیگر ضروریاتی است که باید به نحو جدی تری مد نظر قرار گیرد و در این حوزه شهرداری ها باید همکاری لازم را با شورای ترافیک شهرستان لنجان داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

صالحی با اشاره به لزوم آموزش راکبان موتور سیکلت، تاکید کرد: عدم آگاهی برخی موتورسواران موجب بروز رفتارهای پرخطر از آنها شده که در نهایت منجر به تصادف می شود از این جهت همه دستگاه ها و نهادها باید نیروهای خود را آموزش دهند تا از کلاه ایمنی استفاده کنند و حضور این افراد با کلاه ایمنی در سطح شهر قطعا فرهنگ سازی صحیح از موتورسیکلت را رقم خواهد زد.

کد خبر 341854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.