فلاورجان قطب مدال‌آوری ورزش اصفهان/ نقش جهان باید نماد ساخت وساز در ایران باشد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان با اشاره به کسب ۳۰ مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران این شهرستان تاکید کرد که فلاورجان از لحاظ عملکرد یکی از قطب‌های اصلی ورزش استان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا با وجود اینکه در تقسیم‌بندی‌های ورزشی کشورمان تراکم امکانات و استفاده عموم مردم از فضاهای ایجاد شده معمولا در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ قرار دارد ولی باز هم نباید فراموش کرد که همه جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان به یک اندازه از این سبد ورزش باید استفاده کنند و این موضوع فعالیت ادارات ورزش و جوانان در سطح شهرستان‌ها را بسیار بیشتر خواهد کرد. در همین استان اصفهان تعدادی از شهرستان‌ها قطب اصلی رشته‌های خاص ورزشی هستند و حتی تعداد زیادی از مدال‌های جهانی و آسیایی هم به نام ورزشکاران شهرستانی ثبت شده است.

در این بین شهرستان فلاورجان به واسطه بافت متراکم خود و استعدادهای ورزشی که در این شهرستان وجود دارد یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها در حوزه ورزش بوده که قهرمانان ملی‌پوش زیادی را هم به ورزش کشورمان معرفی کرده است. رحمان رئیسی یکی از مدیران باسابقه ورزش اصفهان که قبل از این نامش را در کشتی اصفهان و مدیریت استادیوم نقش جهان زیاد شنیده بودیم به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان میزبان اصحاب رسانه بود و عملکرد ورزش فلاورجان در سال ۹۶ و برنامه‌های در پیش روی این اداره در سال ۹۷ را تشریح کرد.

فلاورجان میزبان جمعه‌های ورزشی

رحمان رئیسی در ابتدای صحبت های خود گفت: شهرستان فلاورجان با جمعیتی حدود۲۶۰ هزار نفر در ۱۰ کیلومتری استان اصفهان قرار دارد و یک سوم این جمعیت متعلق به جوانان است که فرصت خوبی برای مدیریت ورزش شهرستان فراهم کرده و باید نیازهای آنها مورد بررسی قرار بگیرد. در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۰هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به سالهای قبل رشد زیادی داشته است. برای اولین جمعه‌های ورزشی در فلاورجان با محوریت هیئت انجمن‌های ورزشی و هیئت ورزش‌های همگانی آغاز به کار کرد و هر جمعه حدود ۳ هزار نفر از مردم شهرستان درگیر فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دارت، طناب کشی و نشانه زنی با توپ شدند و ورزش به سبد فعالیت خانواده‌ها اضافه شد. این برنامه از هفته اول اردیبهشت ماه دوباره ادامه پیدا خواهد کرد و به مانند گذشته همه ۴۲ هیئت ورزشی فعال در سطح شهرستان درگیر این مسئله می‌شوند.

۸ پروژه ورزشی در مسیر احداث

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان ضمن تشریح پروژه های در دست احداث و بهره برداری شده تصریح کرد: فلاورجان از لحاظ تراکم جمعیت بعد از کرج و خمینی‌شهر در رده سوم کشور قرار دارد و سرانه ورزشی شهرستان ۲۸ صدم متر مربع است ولی برای در اختیار گرفتن زمین و احداث اماکن ورزشی مشکلات زیادی وجود دارد. با حمایت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و هماهنگی با مدیریت ورزش استان مذاکرات خوبی با وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت و قول احداث ۸ پروژه ورزشی در سطح شهرستان گرفته شد ولی همچنان درگیر تامین زمین جهت احداث این پروژه‌ها هستیم که شامل ۳ سالن ورزشی و ۵ زمین چمن مصنوعی در روستاها است. در سال ۹۷ سعی می‌شود ۳ زمین چمن مصنوعی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد تا ۶۳ روستای شهرستان فلاورجان بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند. در سال گذشته ۳ خانه ورزشی در روستاها تجهیز شد و در سال ۹۷ هم ۴ خانه روستایی دیگر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه در روز هشتم اردیبهشت ماه مصادف با روز جوان جشن بزرگی در سطح شهرستان برگزار می‌شود که نزدیک به ۲۰ سمن فعال در شهرستان همکاری خوبی با اداره ورزش و جوانان دارند.

۳۰ مدال بین المللی بر گردن ورزشکاران فلاورجانی

رئیسی افزود: سال ۹۶ در شهرستان فلاورجان ۳۰ مدال جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران شهرستان کسب شد که آمار بسیار بالایی است. از طرف دیگر ۲۰۷ میزبانی در کلیه رشته‌های ورزشی در فلاورجان انجام شد و ۴۷ ورزشکار به اردوی تیم ملی دعوت شدند که از جمع آنها ۳۶ نفر برای مسابقات برون مرزی برگزیده شدند. ۸۷ کارگاه آموزشی در ورزش شهرستان برگزار شد و ۴۱۱ مربی آقا و خانم در این شهرستان فعالیت می‌کنند. همچنین ۷ مجموعه ورزشی و ۲۰ سالن دولتی در کنار ۲۳ سالن خصوصی مختلف به علاقمندان ورزش امکانات می‌دهند. امیر حسین اکبری در فوتبال ساحلی، رضا قاسمی در دومیدانی، امیرحسین جمشیدیان نابغه دوچرخه سواری آسیا، خانم‌ها کمالی و رحمانی قهرمانان بدمینون در رشته بیماری‌های خاص و پیوند اعضا از ورزشکاران موفق بودند و هندبال جوانان شهرستان هم در دو رده سالنی و ساحلی قهرمان ایران شد.

نقش جهان باید نماد ساخت وسازهای جمهوری اسلامی

وی اظهار داشت: استادیوم نقش جهان باید نماد ساخت و سازهای جمهوری اسلامی بعد از انقلاب باشد و اگر دهکده المپیک به بره‌برداری برسد در سطح آسیا اعتبار زیادی دارد. مشکلات معارضین باعث شده بود حتی زمین کیوسک نگهبانی این مجموعه هم معارض داشته باشد ضمن اینکه مدیران ورزش اصفهان و اداره کل ورزش و جوانان در بحث بودجه مشکلات زیادی در رابطه با نقش جهان داشتند و چون هزینه ساخت و نگهداری این مجموعه سنگین بود بهترین کار واگذاری این مجموعه به فولاد مبارکه بود ولی می‌توانست با شرایط بهتری واگذار شود. مجموعه دهکده المپیک هنوز به حد ایده‌آل نرسیده و بر اساس برنامه این مجموعه باید بعد از تکمیل بتواند ۷ هزار ورزشکار را برای مدت یک ماه بصورت کامل میزبانی کند.

رئیسی ادامه داد: در بحث مزایده اماکن ورزشی تصمیم بسیار خوبی گرفته شد، بخش خصوصی کمک زیادی در این حوزه انجام داد و پول خوبی به ورزش شهرستان‌ها تزریق شد. سعی داریم از توانایی‌های ورزشکاران نخبه شهرستان در بحث استعدادیابی استفاده کنیم و در تلاشیم تا با احداث زمین ساحلی در پیربکران شرایط را برای علاقمندان این حوزه فراهم کنیم. از سوی دیگر کشتی اصفهان متاسفانه شرایط خوبی ندارد، قبلا که همه پیشکسوتان در گود کشتی حضور داشتند می‌شد برنامه بهتری برای این ورزش پیاده کرد ولی امروز شرایط فراهم نیست. در بحث بودجه مشکل آنچنان خاصی وجود ندارد و در فصول مختلف بودجه در اختیار ما قرار می‌گیرد.

کد خبر 341812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.