عوارض کسب و پیشه صرف هزینه‌های پایدار شهری می‌شود

رییس اداره پیگیری و وصول درآمدهای عمومی شهرداری اصفهان گفت: عوارض کسب و پیشه بخشی از درآمد پایدار شهرداری است و مبالغ آن صرف هزینه‌های پایدار شهری می‌شود.

مصطفی نجاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: عوارض فعالان اقتصادی و مشاغل جزء عوارض محلی است که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و تایید استانداری اخذ می‌شود.

وی با اشاره به نحوه محاسبه عوارض کسب و پیشه، تصریح کرد: در سال ۹۲ و در راستای وصول عوارض عادلانه، محاسبه عوارض کسب و پیشه بر اساس فرمول تعرفه ثابت شغلی و ضریب متغیر انجام شده است.

رییس اداره پیگیری و وصول درآمدهای عمومی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعرفه ثابت شغلی بر اساس درجه شغلی اعلام شده توسط اتحادیه‌ها مشخص و در درجه های یک، دو و سه قابل تفکیک است، افزود: ضریب متغیر نیز بر اساس قیمت منطقه‌بندی و مساحت واحد کسب استخراج می‌شود که این ضریب بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان و تایید استانداری دارای یک سقف و یک کف است.

وی ادامه داد: کف ضریب متغیر عوارض کسب و پیشه بر اساس دستور شورای شهر در دامنه یک و یک و نیم تغییر می کند.

نجاری تصریح کرد: سقف عوارض برای سال ۹۳ عدد ۱.۵، برای سال ۹۴ عدد ۱.۷، برای سال ۹۵ عدد ۱.۹ و در سال ۹۶ سقف ضریب ۲.۵ است که برای سال ۹۷ این ضریب بدون تغییر باقی مانده و همان عدد ۲.۵ محاسبه می‌شود.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و تایید استانداری در صورت عدم پرداخت عوارض کسب و پیشه، از سال ۹۵ به بعد مبالغ به روز محاسبه و اخذ خواهد شد.

رییس اداره پیگیری و وصول درآمدهای عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه توزیع قبوض عوارض کسب و پیشه اظهارکرد: قبوض عوارض سالانه کسب و پیشه به صورت توزیع انبوه طی دو مرتبه در سال که مرحله اول در شهریورماه و مرحله دوم در بهمن ماه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه عوارض کسب و پیشه بخشی از درآمد پایدار شهرداری است و مبالغ آن صرف هزینه های پایدار شهری می‌شود، افزود: عدم وصول به موقع عوارض باعث کندی خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان می‌شود، از این رو انتظار می‌رود شهروندان اصفهانی با مشارکت در پرداخت عوارض نوسازی و خودرو همچنین کسبه در پرداخت عوارض کسب و پیشه، شهرداری اصفهان را در جهت انجام وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 341806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.