افزایش سقف وام صندوق اعتباری هنر در استان اصفهان

شهرضا - معاون صندوق اعتباری هنر از واگذاری تسهیلات ریالی به اعضای صندوق اعتباری هنر خبر داد و گفت: وام قرض الحسنه تا سقف هفت میلیون تومان به اعضا پرداخت می‌شود که این میزان در استان اصفهان تا ۱۰ میلیون تومان، قابل افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، منصور وحیدی‌فر عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه دیدار با هنرمندان، نویسندگان و فعالان رسانه شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و سمیرم که در سالن سرو شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تأسیس این صندوق، برطرف کردن معضلات اساسی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است.

وی برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی را نخستین و مهمترین هدف از تشکیل صندوق اعتباری هنر دانست و افزود: در این زمینه تفاهمنامه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی منعقد شده است که به موجب آن، همه هنرمندان واجد شرایط، می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

معاون صندوق اعتباری هنر ادامه داد: براساس شیوه‌نامه اجرایی جدید این صندوق، شرایطی همچون واگذاری امکان تأیید آثار هنرمندان و اصحاب رسانه از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده که شرایط برخورداری آنان از خدماتی همچون بیمه تأمین جتماعی را آسان‌تر می‌کند.

وحیدی‌فر تصریح کرد: هشت درصد از حق بیمه اعضای این صندوق از سوی اعضا و ۱۰ درصد از سوی صندوق اعتباری هنر تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: همه افراد واجد شرایطی که بیشتر از ۱۸ و کمتر از ۵۰ سال داشته باشند، می‌توانند از مزایای این صندوق استفاده کنند و برای افراد بالای ۵۰ سال، به ازای هرسال بیشتر، باید یک سال سابقه پرداخت بیمه وجود داشته باشد.

معاون صندوق اعتباری هنر ارایه خدمات بیمه تکمیلی درمان را از دیگر مزایای عضویت در این صندوق برشمرد و افزود: براساس قرارداد بیمه تکمیلی، ۷۰ تا ۷۵ درصد هزینه درمان اعضا از سوی این صندوق پرداخت می‌شود.

وحیدی‌فر از واگذاری تسهیلات ریالی به اعضای صندوق اعتباری هنر خبر داد و تصریح کرد: وام قرض الحسنه تا سقف هفت میلیون تومان به اعضا پرداخت می‌شود که این میزان در استان اصفهان تا ۱۰ میلیون تومان، قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند، پس از ثبت نام در صندوق اعتباری هنر، به نزدیک‌ترین شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و با ارایه کارت ملی، وام خود را دریافت کنند، البته تأمین وثایق وام طبق مقررات بانک عامل است.

معاون صندوق اعتباری هنر با اشاره به ارایه خدمات تکریم و کمک مستمری به بخشی از اعضای این صندوق، اظهار کرد: این تسهیلات به افراد نیازمندی که از هیچگونه خدمات بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند، پرداخت می‌شود.

وحیدی‌فر با بیان اینکه هنرمندان نمایش آیینی تعزیه نیز می‌توانند از خدمات صندوق اعتباری هنر استفاده کنند، گفت: فعالیت این گروه از هنرمندان نیز باید به تأیید ادارات کل فرنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برسد.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر هیچگونه بدهی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد، تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته بدهی ۱۰۰ میلیاردی این صندوق به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

معاون صندوق اعتباری هنر اضافه کرد: اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به عنوان سهم پرداختی دولت، در اختیار این صندوق قرار گرفته است.

وحیدی‌فر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ هزار نفر در کشور از خدمات صندوق اعتباری هنر استفاده می‌کنند که از این تعداد ۲۸۵۰۰ نفر دارای بیمه تکمیلی هستند و ۳۴۰۰ نفر نیز کمک هزینه مستمری دریافت می‌کنند.

وی از پرداخت خدمات تکریم به ۲۹۸ نفر خبر داد و افزود: تعداد ۷۱۲ نفر از هنرمندان استان در سال ۹۶ از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق استفاده کرده‌اند و در شش ماهه دوم همان سال، ۲۷ نفر متقاضی دریافت تسهیلات این صندوق بوده‌اند.

کد خبر 341787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.