حال شهر با تاکسی‌های هیبریدی بهتر می‌شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان خودرو هیبریدی تویوتا پریوس را در نمایشگاه حمل و نقل اصفهان در معرض دید عموم قرار می‌دهد تا با راه‌اندازی خودروهای هیبریدی بتوانیم گام اساسی در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی برداریم.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نمایشگاه تخصصی حمل‌ و نقل پاک در اصفهان از چهارم تا ششم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه سازمان تاکسیرانی حضور دارد و قرار است خودروهای هیبریدی به نمایش گذاشته شود تا با راه اندازی آنها بتوانیم گام اساسی در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی برداریم،

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در خصوص ویژگی های خودروهای هیبریدی گفت: یک خودرو هیبریدی به بیان ساده مدلی از دو منبع انرژی مختلف برای به حداکثر رساندن راندمان و کارایی است، بدان معنا که ترکیب‌ انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری‌ها باانرژی احتراقی سوخت‌هایی چون بنزین، دیزل یا گاز مایع یک خودرو هیبریدی را می‌سازد.

جعفری با اشاره به انواع خودروهای هیبریدی، افزود: یک نوع آنها هیبریدی‌های سری است که همانند خودرو فیسکرکارما یا برخی نسخه های بام و خودرو به تنهایی توسط الکتریسته حرکت می‌کند و در حالی که شما درحال رانندگی هستید پیشرانه احتراق داخلی باشارژ باتری‌ها به محدوده حرکتی خودرو اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: هیبریدی‌های سری می‌تواند بسیار پاک باشد، زیرا تمام اهداف یک خودرو تمام الکتریکی را در مسافت های کوتاه برآورده می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان بزرگترین نقطه ضعف این سیستم‌ها را هزینه بالای آنها عنوان کرد و گفت: در تکنولوژی زمان کنونی، باتری‌های بزرگ‌تر مورد نیاز هیبریدهای سری بسیار گران‌تر از باتری‌های کوچکتر سیستم‌های هیبریدی موازی است.

کد خبر 341779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.