برگزاری یادواره شهدا روح ایثار و گذشت را در جامعه نهادینه می‌کند

لنجان- مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بر همین اساس برگزاری یادواره شهدا و همچنین بیان زندگی‌نامه و خاطرات آنان برای نوجوانان و جوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید احسان میرزایی امروز(چهارشنبه) در نشست با نخبگان شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امنیتی و استقلالی که امروز در کشور حاکم بوده و زبانزد دوست و دشمن است و همچنین پیشرفت‌های علمی و صنعتی و ... که با همه مشکلات و محدودیت‌هایی که دشمنان برای ایران اسلامی فراهم کرده و می‌کند حاصل شده است، مرهون خون شهدا است.

وی افزود: شهدا از جایگاهی رفیع نزد مردم و خداوند متعال برخوردار هستند چراکه با اخلاص تمام در نبرد حق علیه باطل شرکت و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در راه حق اهدا کردند و بر همین اساس در سوره مبارکه بقره که در وصف منزلت و جایگاه شهید نازل شده.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: حدود ۲۳۰ هزار نفر در دوران دفاع مقدس برای دفاع از این مرز و بوم جان با ارزش خود را فدا کرده و به شهادت رسیدند تا ما امروز در آسایش و آرامش زندگی کنیم از این جهت بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس وظیفه همه مسئولان و آحاد مردم است که باید به آن اهتمامی جدی داشت چراکه شهدا سرمایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آیند و باید گفت مقام شهید هیچ احتیاجی به تکریم ما ندارد بلکه این جامعه است که برای حفظ بقای خود نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

میرزایی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا روح ایثار و گذشت را در جامعه نهادینه می‌کند، اضافه کرد: رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و بر همین اساس برگزاری یادواره شهدا و همچنین بیان زندگی‌نامه و خاطرات آنان برای نوجوانان و جوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد، بنابراین باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

وی عنوان کرد: اگر امروز اسلام ناب محمدی به سراسر جهان صادر شده، به برکت خون شهدا و تدابیر امام خمینی )ره(و مقام معظم رهبری است چراکه یکی از دلایلی که دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌ها به ضد ارزش هستند، ترسی است که از ترویج اسلام ناب محمدی و فرهنگ ایثار و شهادت دارند و مسئولان امر موظفند با برگزاری یادواره شهدا این فرهنگ را به نسل جوان انتقال دهند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان خاطرنشان کرد: سردار شهید محمدعلی باغبان از جمله شهدای شاخص و تاثیرگذار شهرستان لنجان است که در برهه های مختلف زمان زندگی پر خیر و برکت خود نقش بسزایی را در نهضت انقلاب اسلامی و عملیات های مختلف دفاع مقدس ایفا کرد.

وی افزود: سردار شهید محمدعلی باغبان در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد و بر همین اساس یادواره این سردار روز پنج شنبه ۳۰ فرودین ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای شهرداری زرین شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 341767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.