پردیس ساحل، سالن روباز و سینما کودکان خواهد داشت

مدیر روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری کشور گفت: دو سالن سینمایی پردیس ساحل اصفهان، برای نخستین بار در کشور، ویژه کودکان و سینمای انیمیشن طراحی‌شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت سوره سینما، یزدان عشیری افزود: پردیس سینمایی «ساحل» اصفهان، ۹ سالن نمایش فیلم و یک مهدکودک خواهد داشت و فردی که به سینما می‌آید، فرزند خود را به سینما کودک تحویل می‌دهد و لابی این سالن‌ها به شکل مهدکودک خواهد بود.

وی افزود: پردیس سینمایی ساحل، یک سالن روباز با نمای سی‌وسه‌پل خواهد داشت که در آن، صدا از طریق هدست به گوش مخاطبان خواهد رسید و در این شرایط، مخاطب در حین غذا خوردن از تماشای فیلم هم لذت خواهد برد.

وی با اشاره به این‌که پردیس سینمایی ساحل به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری هم‌زمان با عید سعید فطر افتتاح می‌شود، افزود: برای افزایش چهار هزار صندلی به ظرفیت سینماهای حوزه هنری در سال جاری و اوج‌گیری نهضت سینماسازی حوزه هنری در شهرهای مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم. درواقع نهضت بازسازی، تعمیر و نوسازی ناوگان سینماهای حوزه هنری که در دو سال اخیر اوج گرفته، در سال ۹۷ با قدرت و جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی گفت: حوزه هنری در سه‌ماهه نخست امسال، مطابق برنامه‌ریزی و اعلام قبلی، ۱۴ سالن سینمایی را به ناوگان سینمایی کشور اضافه می‌کند و نیمه دوم سال هم برخی سالن‌ها به بهره‌برداری می‌رسند که سالن سینما بهمن علویجه، از این جمله است.

عشیری عنوان کرد: حوزه هنری به‌صورت جدی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینما و ارتقای سالن‌های سینمایی در قالب نوسازی، تجهیز و بهسازی سینماها در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ورود کرده و سینماسازی را به‌عنوان یکی از ضرورت‌های مهم، جزو سیاست‌ها و اولویت‌ فعالیت‌های خود در سال جاری قرار داده است.

وی یادآوری شد: حوزه هنری در سال گذشته نیز چندین پروژه بازسازی، نوسازی و سینماسازی را به سرانجام رسانده که بازسازی سینما آفریقا مشهد، بازسازی و توسعه سینما قدس تبریز، بازسازی کامل سینما فلسطین همدان به‌صورت دوسالنی، بازسازی و بهره‌برداری سینما فلسطین اصفهان و اولین پردیس سینمایی اصفهان به‌نام چهارباغ با پنج سالن، بازسازی سینما آزادی ارومیه، بازسازی سینما آزادی آبادان و بازسازی سینما بهمن تهران، ازجمله نمونه‌های آن است.

به گفته وی؛ معضل کمبود سالن استاندارد در کشور، یکی از مهم‌ترین مشکلات سینمای ایران است و طبیعی است با تسریع روند بازسازی سالن‌ها، می‌توان گام مؤثری در اعتلای سینمای ایران برداشت.

عشیری خاطرنشان ساخت: درحالی‌که بر اساس حداقل استانداردها باید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یک سالن سینما وجود داشته باشد، آمار سالن‌های سینمایی موجود در کشور بسیار پایین‌تر از این استانداردها است.

کد خبر 341765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.