به تماشای فیلم "بلید رانر ۲۰۴۹" بنشینید

نخستین اکران سال ۹۷ تماشاخانه فیزیک خانه فیزیک اصفهان به فیلم جذاب و دیدنی "بلید رانر ۲۰۴۹" اختصاص دارد.

جاوید فرجام‌نیا مسوول برگزاری تماشاخانه فیزیک اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه برنامه تماشاخانه فیزیک حدود یک سال پیش با نمایش فیلم "ورود" کار خود را آغاز کرد، افزود: پس از اکران این فیلم مقرر شد تا این برنامه به صورت ماهانه در آخرین پنج‌شنبه هر ماه به صورت مرتب در سالن نمایش شهر علم برگزار شود.

وی با اشاره به تغییر روند پخش فیلم‌ها، گفت: در ابتدا تمرکز ما بر روی فیلم‌های علمی بود اما وارد تخیلی نمی‌شدیم، در نهایت براساس تصمیم اعضا قرار شد یک موضوع مانند "هوش مصنوعی" را محور اصلی قرار داده و بر اساس آن فیلم‌های روز انتخاب می‌شوند.

مسوول برگزاری تماشاخانه فیزیک ادامه داد: در ابتدا با تعیین موضوع هوش مصنوعی به عنوان موضوع اصلی ۲۰ فیلم انتخاب شد که در نهایت با صحبت و بحث کارشناسی پنج فیلم برتر برای اکران ماهانه انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از مهمترین فیلم‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی در سال گذشته چاپ شده می‌توان فیلم "برتری"، "هوش مصنوعی"  و همین فیلم "بلید رانر ۲۰۴۹" را نام برد.

فرجام‌نیا در مورد این فیلم گفت: این فیلم به کارگردانی دنیس ویلِنوو فرانسوی که پیشتر فیلم ورود (arrival) از او در اولین برنامه تماشاخانه اکران شد اختصاص دارد و اکران آن روز پنج‌شنبه _۳۰ فروردین_ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ خواهد بود.

وی با بیان اینکه این فیلم دنباله فیلم بلید رانر ۱ است که وقایع سی سال از نسخه اول را روایت می‌کند، خاطرنشان کرد: داستان فیلم در مورد جهانی در آینده است در فیلم شرکتی به نام تیرل اقدام به ساخت ربات‌های انسانی می‌کند که بسیار شبیه انسان بوده و حتی از بافت انسانی برخوردار هستند.

مسوول برگزاری تماشاخانه فیزیک اصفهان افزود: این ربات‌ها اصلا حافظه ندارند وبه صورت بیولوژیک زاده نمی‌شوند، اما همین ربات‌ها پس از مدتی سر به شورش می‌گذارند در اینجا یک گروه پلیس انسانی برای مقابله با آنان مامور می‌شوند تا این ربات‌ها را از بین ببرند.

وی با اشاره به واژه بلید رانر ( کسی که در لبه تیز می‌دود)، خاطرنشان کرد: این بلید رانر کاراگاهی است که مسوول تشخیص این ربات‌ها از انسان را برعهده دارند که در زمان تعقیب و گریز با یکی از ربات‌های زن آشنا شده که این امر زمینه‌ساز ازدواج این دو را فراهم می‌کند.

فرجام نیا ادامه داد: در ادامه داستان به سی سال بعد باز می‌گردد که یک بلیدرانر دیگری ماموریت پیدا کردن و کشتن این دو را بر عهده می‌گیرد که در این جنگ و جدال متوجه بچه‌دار شدن این زوج می‌شود و از اینجا به بعد داستان با جذابیت بیشتری ادامه می‌یابد.

کد خبر 341746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوذر IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    0 0
    عالی می نویسید/ خیلی فیلم خوبی باید باشه کجا برگزار می شه