سربلندی ایران با صعود ۳ نماینده/ دوئل غول‌های غرب در یک هشتم نهایی

هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با صعود سومین تیم ایرانی به مرحله یک هشتم نهایی همراه شد.

به گزارش ایمنا، هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی سرخابی‌ها، مسجل شدن صدرنشینی آن‌ها وتساوی با ارزش ذوب آهن و صعود به مرحله یک هشتم نهایی همراه بود. اما در بین نمایندگان ایران تراکتورسازی تنها تیم حذف شده در مرحله گروهی بود، تراکتورسازی که در ابتدای فصل به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات نتوانست تیم خوبی روانه مسابقات کند در ادامه نیز با سرمربی ترکیه‌ای جدید خود به پیشرفتی نرسید تا تنها با ۲ امتیاز یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای یک تیم ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را بر جای بگذارد.

گروه A/ باخت چهارم تراکتورسازی تشریفاتی بود؛ الاهلی صدرنشین ماند

هفته پایانی مسابقات این گروه تنها برای صدرنشین از اهمیت بالایی برخوردار بود، در دیدار مهم این گروه الاهلی موفق به شکست الجزیره امارات شد تا صدرنشینی خود را در پایان دور گروهی حفظ کند. در دیگر دیدار این گروه که جنبه تشریفاتی داشت تراکتورسازی در خانه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب الغرافه شد. تراکتورسازی با ۲ امتیاز از دو تساوی برابر الجزیره امارت، ضعیف‌ترین عملکرد نمایندگان ایرانی را در این مسابقات بر جای گذاشت.

نتایج هفته ششم و جدول پایانی گروه A به شرح زیر است:

تراکتورسازی یک- الغرافه قطر ۳

الجزیره امارات یک- الاهلی عربستان ۲

گروه B/ رستگاری ذوب آهن در طوفان تاشکند

ذوب آهن که برای صعود به عنوان تیم دوم گروه نیاز به امتیاز از دیدار فینال گونه با لوکوموتیو داشت با یک استراتژی کاملاً تدافعی در نهایت موفق شد به هدف خود برسد تا از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. ذوبی‌ها در مرحله بعدی به مصاف تیم اول گروه D یعنی استقلال می‌روند، دیداری که به گفته امیر قلعه نویی از جذاب‌ترین دوئل‌های این فصل به شمار می‌رود. در دیگر دیدار این گروه الدحیل قطر با یک گل از سد الوحده امارات گذشت تا تبدیل به اولین تیم غرب آسیا در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شود که همه بازی‌های مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر می‌گذارد.

نتایج هفته ششم و جدول پایانی گروه B به شرح زیر است:

لوکوموتیو ازبکستان یک- ذوب آهن یک

الدحیل قطر یک- الوحده امارات صفر

گروه C/ صدرنشینی پرسپولیس با شانس و اقبال

پرسپولیس برای صدرنشین شدن در گروه C لیگ قهرمانان آسیا نیاز به پیروزی برابر السد قطر داشت که تا قبل از هفته ششم صدرنشین این گروه بود. پرسپولیس با گل به خودی زود هنگام مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ایرانی السد پیش افتاد و در ادامه السد از چندین موقعیت طلایی خود به خصوص در پایان بازی استفاده نکرد تا این پرسپولیس باشد که به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود می‌کند. پرسپولیس در مرحله بعد باید به مصاف الجزیره اماراتی برود که در دور گروهی موفق به شکست تراکتورسازی بحران‌زده نشد.

نتایج هفته ششم و جدول پایانی گروه C به شرح زیر است:

پرسپولیس یک- السد قطر صفر

الوصل امارات یک- نسف قارشی ازبکستان ۲

گروه D/ استقلال گروه مرگ را به زندگی تبدیل کرد

هرچند خیلی‌ها در زمان قرعه‌کشی مسابقات و همگروهی استقلال با الهلال و العین شانسی برای صعود آبی‌های تهران قائل نبودند اما شاگردان شفر در مرحله گروهی شاهکار کردند و با ۳ پیروزی و ۳ تساوی به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شدند. استقلال در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ذوب آهنی‌ می‌رود که به سختی از گروه خود صعود کرد. در دیگر دیدار حساس این گروه العین در دیداری که شکست به قیمت حذف این تیم تمام می‌شد با ۴ گل به پیروزی رسید تا به عنوان تیم دوم صعود کند و حریف الاهلی عربستان در مرحله بعدی شود.

نتایج هفته ششم و جدول پایانی گروه D به شرح زیر است:

استقلال یک- الهلال عربستان صفر

الریان قطر یک- العین امارات ۴

بدین ترتیب در پایان رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ایران با ۳ نماینده در مرحله یک هشتم نهایی بیشترین نماینده را در بین کشورهای غرب آسیا دارد. در این مرحله قطر و امارات هر کدام دو نماینده و عربستان یک نماینده دارند. نکته‌ قابل توجه تقابل تیم های مدعی عرب در مرحله یک هشتم نهایی است که حذف هریک از آنها کار تیم‌های ایرانی را در صورت صعود راحت‌تر خواهد کرد. با چینشی که در گروه‌ها اتفاق افتاد از بین تیم‌های العین امارات، الاهلی عربستان، السد قطر و الدحیل قطر که همگی جزو مدعیان غرب آسیا هستند دو تیم حذف خواهد شد.
برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است: 

دور رفت
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت: 
الجزیره امارات - پرسپولیس ورزشگاه بن زاید امارات
السد قطر- الاهلی عربستان
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت: 
ذوب آهن - استقلال ورزشگاه فولاد شهر
العین امارات- الدحیل قطر

دور برگشت
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت:
پرسپولیس - الجزیره امارات ورزشگاه آزادی
الاهلی عربستان- السد قطر
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت:
استقلال - ذوب آهن ورزشگاه آزادی
الدحیل قطر- العین امارات

کد خبر 341744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.