علاقه‌مندان به فیلم کوتاه در سراسر کشور وجود دارند

مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: علاقه‌مندان گسترده‌ای به فیلم کوتاه در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش ایمنا، امیرحسین علم‌الهدی در گفتگو با مهر بیان کرد: «هنر و تجربه»، پس از چهار سال به ثباتی رسیده و این گروه سینمایی، در روزهای نخست سال جدید برای اولین بار، فیلم‌های کوتاه را به نمایش گذاشت، به این صورت که با یک مدیریت درست، ۵ فیلم‌ساز، یکدیگر را پیدا کردند، باهم هم‌زبان شدند و توانستند یک تجربه خوب را رقم بزنند. آن‌ها به معنای واقعی برای آثارشان وقت گذاشتند، به شهرهای مختلف رفتند و در فضای مجازی هم به‌صورت جدی حضور داشتند و با توجه به این‌که علاقه‌مندان گسترده‌ای به فیلم کوتاه در سراسر کشور وجود دارد، تجربه موفقی از آب درآمد.

وی با اشاره به کمپین‌هایی که برای تماشای فیلم‌های کوتاه راه افتاد، توضیح داد: در حال حاضر به‌طور تقریبی ۱۵ کمپین با اعضایی بیش از هزار نفر در شهرهای مختلف ایران داریم که علاقه‌مند به تماشای فیلم‌ها هستند و با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم، این آثار در بیش از هشتاد درصد شهرها به نمایش درآمدند یا در حال اکران هستند یا در آینده به نمایش گذاشته می‌شوند، ضمن این‌که سئانس‌هایی که به این فیلم‌ها تعلق‌گرفته، تقریباً همه پر بوده و اتفاق مهم این‌که فیلم‌های کوتاه در سالن‌هایی به نمایش درآمده‌اند که ظرفیت بالایی دارند.

علم‌الهدی اضافه کرد: این تجربه نشان داد «هنر و تجربه»، گروه سینمایی است که فیلم‌سازان آن باید برای دیده شدن آثارشان کمک کنند. تجربه در این چهار سال نشان داده که هرگاه فیلم‌سازی، کارهای فیلمش را دنبال کرده و ما به‌عنوان پشتیبانی‌کننده به آن‌ها کمک کرده‌ایم، آن اثر دیده‌شده است. البته طبیعی است که بسیاری از فیلم‌سازان، علاقه‌ای به فعالیت در حوزه تبلیغات و پخش نداشته باشند.

وی با اشاره به این‌که نمایش آثار کوتاه، تجربه خوبی بود، اظهار کرد: این تجربه، درس خوبی را حتی به خود من داد، مبنی بر این‌که پتانسیل عظیمی در شهرهای کشور موجود است و ما باید به‌طورجدی این پتانسیل‌ها را به فعلیت برسانیم تا بتوانیم سینمای هنری و تجربی را که یک بال دیگر سینمای ایران است، تقویت کنیم. من همچنان معتقدم سینمای ایران ۲ بال دارد، یک بال اقتصادی و یک بال هنری و هر موقع این ۲ بال بتوانند مکمل هم باشند و به‌درستی به وظایف خود عمل کنند، سینمای ایران می‌تواند روزهای خوبی را رقم بزند.

وی ضمن بیان این خبر که نمایش فیلم‌های کوتاه ادامه پیدا می‌کند، توضیح داد: در نظر داریم شهرهای دیگری را به ظرفیت نمایش آثار کوتاه اضافه کنیم، چراکه معتقدیم حتماً باید به شهرهای دیگر توجه کنیم و همان‌طور که در چهار سال گذشته در حدود ۱۵ شهر، فیلم‌های «هنر و تجربه» را در اختیار علاقه‌مندان گذاشتیم، امسال هم بتوانیم این ۱۵ شهر را به ۳۰ یا ۴۰ شهر برسانیم.

وی افزود: اهالی فیلم کوتاه این پتانسیل را دارند که بتوانیم با همراهی آن‌ها، این افزایش را داشته باشیم و آثار این گروه سینمایی را به‌صورت محدود و در صورت امکان در سالن‌های اختصاصی به نمایش بگذاریم تا افراد بتوانند فیلم‌های روز سینمای ایران و جهان را روی پرده سینما ببینند و با این روش، ایجاد پاتوق‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم تا بحث‌های فرهنگی هرچه بیشتر به سطح جامعه کشیده شود و جوان‌ها در این پاتوق به گفتگو درباره فیلم‌ها و مسائل فرهنگی بپردازند. فکر می‌کنم این دستاورد مثبتی نه‌تنها برای سینمای ایران، بلکه برای سیاست‌های فرهنگی و هنری ایران می‌شود.

علم‌الهدی درباره برنامه‌ریزی این گروه سینمایی برای اکران دیگر آثار کوتاه عنوان کرد: در نظر داریم یک پکیج دیگر از آثار کوتاه را به نمایش بگذاریم تا این پتانسیل در کنار سینمای داستانی و مستند به فعلیت برسد و بتوانیم فیلم‌های کوتاه جریان‌ساز را نمایش دهیم. این پنج فیلمی که در روزهای نخست امسال به نمایش درآمد، آثار سالیان گذشته بود و امیدوارم ۵ فیلم کوتاه دیگر انتخاب کنیم و با مشارکت فیلم‌سازان در اختیار علاقه‌مندان بگذاریم.

وی اضافه کرد: سیاست‌گذاران فرهنگی باید یادشان باشد ضمن توجه به اقتصاد سینما و سلایق عام به زوایای دیگر هم فکری کنند، زیرا در حال حاضر ده‌ها هزار علاقه‌مند به سینمای کوتاه، هنری و تجربی داریم، بنابراین جزو وظایف سینمای «هنر و تجربه» است که بتواند بستر نمایش این فیلم‌ها را بر روی پرده سینما با شرایط استاندارد فراهم کند تا فیلم‌سازان سراسر کشور بتوانند آثارشان را روی پرده ببینند و وارد نقد و بررسی و صحبت‌های کارشناسانه درباره فیلم و آینده این نوع آثار شوند.

علم‌الهدی بیان کرد: امیدواریم با این کمپینی که بچه‌های فیلم کوتاه راه انداخته‌اند، بتوانیم نمایش خوبی در نقاط مختلف داشته باشیم، ضمن این‌که این تحقق همان عدالت فرهنگی است، چراکه با این کار، همه فعالیت‌ها در تهران خلاصه نمی‌شود و پتانسیل‌های نهفته جوانان مستعد شهرهای کوچک بروز و ظهور پیدا می‌کند.

کد خبر 341742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.