۳۱ فروردین و آغاز ویژه برنامه روز جهانی نجوم در اصفهان

مرکز آموزش نجوم ادیب ۳۱ فروردین و همزمان با آغاز هفته جهانی نجوم اقدام به برگزاری ویژه برنامه روز جهانی نجوم کرده است.

غلامحسین دبیری دبیراجرایی روز جهانی نجوم در اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز جهانی نجوم که در تاریخ ۳۱ فروردین در اصفهان آغاز می‌شود، افزود: روز جهانی نجوم رویدادی جهانی است که در تمام دنیا از روز ۳۱ فروردین آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش نجوم ادیب نیز در راستای اهداف ترویجی خود اقدام به برگزاری ویژه‌نامه روز جهانی نجوم در روزجمعه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در محوطه شهر علم کرده است.

دبیری با اشاره به برگزاری نمایشگاه نجوم در این ویژه‌نامه، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ازغرفه‌های متعدد تشکیل شده که شامل بخش کودک، آزمایش‌های فیزیکی و نجومی، آموزش نرم ‌افزاری نجومی استلاریوم، هوافضا و پرسش و پاسخ است.

پخش مستقیم تصویراز سطح ماه

وی در مورد بخش رصدی گفت: پخش مستقیم تصویر از سطح ماه در رصدخانه مرکز، تلسکوپ‌های فضایی، تلسکوپ مجزا جهت عکاسی شهروندان از ماه با گوشی موبایل شخصی از برنامه‌های رصدی این روز است.

سمینار نجومی ومقایسه اندازه اجرام آسمان با یکدیگر

دبیر اجرایی روز جهانی نجوم اصفهان افزود: بخش دیگر این برنامه سمینار نجومی است که در آن به بررسی جذابیت‌های نجوم و مقایسه اندازه اجرام آسمانی می‌پردازیم، سخنران این بخش را عمران مرادی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در بخش کودک با یاری از متخصصان حوزه کودک به آموزش نجوم برای این گروه سنی می‌پردازیم، اظهار کرد: در این بخش تلسکوپ ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده تا با حضور مربیان نجوم به مشاهده آسمان بپردازند.

جذابیتی به نام آزمایش‌های فیزیکی

دبیری به بخش آزمایش‌های فیزیکی اشاره کرد و گفت: این برنامه یکی از بخش‌های جدیدی است که در آن می‌کوشیم تا با آزمایش‌های جذاب و قابل فهم مفاهیم فیزیکی و نجومی را برای بازدیدکنندگان شرح دهیم.

آشنایی با استلاریوم (شبیه‌ساز آسمان)

وی با اشاره به نرم‌افزار استلاریوم، اظهارکرد: استلاریوم نرم‌افزار شبیه‌ساز آسمان است که پس از نصب بر روی رایانه می‌تواند آسمان را در هر محل و در زمان‌هاثی مختلف به کاربر نشان دهد، آموزش و استفاده از آن می‌تواند برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

دبیراجرایی روز جهانی نجوم اصفهان در رابطه با غرفه هوافضا، گفت: در این غرفه به بررسی پروژه‌های فضایی و فضاپیماهای مختلف می‌پردازیم که برای علاقه‌مندان این بخش بسیار جذاب خواهد بود.

وی در مورد دیگر برنامه‌های مرکز نجوم ادیب برای هفته جهانی نجوم، گفت: در هفته نخست اردیبهشت که به عنوان هفته نجوم نام‌گذاری شدع برنامه‌هایی در نقاط مختلف شهر درنظر گرفته شده است.

کد خبر 341726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.