ماهیت فعالیت شهرداری ها مردمی است

لنجان-شهردار زرین شهر با بیان اینکه ماهیت فعالیت شهرداری ها مردمی است، گفت: رویکرد اصلی برنامه های شهرداری زرین شهر ماهیت مردمی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان با اشاره به نقش موثر شهرداری‌ها در فرهنگ‌سازی در بین شهروندان اظهار کرد: یکی از ساز و کارهای کارآمد مدیریت شهری برای کاهش هزینه هایی که به شهر وارد می شود، توجه و برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ و اخلاق شهرنشینی در بین شهروندان است.

وی افزود: از نظر فرهنگی، شهر خوب در کنار مدیریت شهری کارآمد، نیازمند شهروندانی آگاه و آشنا به حقوق و وظایف شهروندی است و بر همین اساس مدیریت شهری باید برای آگاه ساختن عموم مردم و ارتقاء فرهنگ شهرنشینی، گسترش شهروند مداری و آموزش شهروندان در زمینه های مختلف، فعالیت فرهنگی داشته باشد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم ایجاد نشاط و سرزندگی در میان ساکنان این شهر یکی از محورهای راهبردی خود قرار داده و بر همین اساس در برنامه توسعه فرهنگی زرین شهر، برنامه های راهبردی و عملیاتی را ماه های مختلف به خصوص در اعیاد مختلف در سطح شهر برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: هدف شهرداری زرین شهر از انجام فعالیت های فرهنگی در شهر ایجاد پویایی و نشاط اجتماعی بوده و در بررسی های میدانی نیز برای اثر بخشی به اقدامات فرهنگی سعی شده از هنرمندان ساکن در این شهر و مشارکت های مردمی در بازنمایی فعالیت ها استفاده بهینه شود.

محمدی تصریح کرد: از جمله برنامه ها و فعالیت هایی که در این راستا انجام گرفته برگزاری جشن های ملی_مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، زیباسازی شهری و نورپردازی و ... بوده است و باید گفت ماهیت موضوعی بیشتر فعالیت های شهری در راستای برنامه های عملیاتی است که در سطح شهر انجام می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی برنامه های شهرداری زرین شهر ماهیت مردمی، فرهنگی و اجتماعی دارد، ادامه داد: در شهرداری زرین شهر، برنامه‌های این مجموعه را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بازنگری قرار داده‌ایم به نحوی که با اجرای برنامه‌های متنوع بتوانیم ارتقاء سطح نشاط شهروندان را فراهم کنیم و از سوی دیگر موجبات تعمیق پیوند شهروندان با شهرداری مهیا شود.

شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه در انجام کارهای فرهنگی همه دستگاه ها مسئول هستند، گفت: باید توجه داشت شهرداری ها امروز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، اما تا جایی که امکان داشته باشد در حوزه فعالیت های فرهنگی جهادی وارد گود خواهند شد، اما دیگر دستگاه‌ها و مسئولان فرهنگی نیز باید با قدرت وارد میدان شوند تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

کد خبر 341709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.