صعود اقتصادی ذوب‌آهن/ اولین ماموریت آسیایی امیر تکمیل شد

تیم فوتبال ذوب‌آهن با کسب یک تساوی در خانه لوکوموتیو تاشکند موفق شد به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند و راهی مرحله بعد شود.

لوکوموتیو تاشکند یک _ذوب‌آهن ایران یک

ورزشگاه: لوکوموتیو تاشکند

تماشاگر: ۵هزارنفر

گل‌ها:  مرتضی تبریزی دقیقه۲۵ برای ذوب‌آهن، خوجایف دقیقه ۹۰ برای لوکوموتیو

اخطار:  زوتیف، ماخارادزه از لوکوموتیو، جرج ولسیانی از ذوب‌آهن

اخراج:

کادر داوری:کو هیونگ جین                  کمک‌ها:  یون وانگ یئول،  کیم یانگا

ترکیب تیم فوتبال لوکوکوتیو تاشکند: ایگناتی نستروف، شهرت محمدیف، کاخی ماخارادزه، ایسلام توختاخوجائف، اولگ زوتیف (۶۶ توراپوف)، سردار رشیدوف، ایگور جلیچ، سردار میرزایف، سانجار شاخمدوف، مارات بیکمائف و نیوالدو(۸۰-غفوراف)

سرمربی: آندره میکالف

ترکیب تیم ذوب‌آهن : رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، محمد نژاد مهدی، خالد شفیعی، گئورگی ولسیانی، محمد ستاری، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی(۹۰-قاسم حدادی فر)، مرتضی تبریزی(۷۰-بختیار رحمانی) و استنلی کی‌روش

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی

تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران برای قطعی کردن صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، به این امید به ازبکستان سفر کرده بود تا با متوقف کردن لوکوموتیو بتواند بالاتر از این تیم بر روی پله دوم جدول گروه بایستند.

فشار ازبکستانی‌ها در خانه خودشان و بارش باران که باعث لغزندگی زمین شده بود کار ذوب‌آهن را در شروع بازی بسیار سخت کرد و ازبک‌ها در چند مرحله به دروازه ذوب‌آهن نزدیک شدند که این توپها به ثمر نرسید. تاکتیک لوکوموتیو در این دقایق استفاده از شوتهای از راه دور و ضربات ایستگاهی بود که ذوب‌آهن دست حریف را خواند و بازی را بست.

در اواسط نیمه اول ذوب‌آهن بر روی یک ضدحمله موفق شد دروازه لوکوموتیو را باز کند و این گل فشار روحی زیادی به بازیکنان حریف وارد کرد. بعد از گل ذوب‌آهنی‌ها عقب کشیدند و به تیم حریف اجازه دادند تا پشت محوطه خودشان پیش بیاید ولی لوکوموتیو در فاز تهاجمی آنچنان قدرتمند نبود و حملات این تیم زهر لازم را نداشت.

در نیمه دوم ذوب‌آهن سعی در کنترل جریان بازی داشت که تا دقایق پایانی همین اتفاق هم افتاد اما یک گل اتفاقی از لوکوموتیو بازی را تا حدودی حساس کرد ولی در نهایت ذوب‌آهن با این تساوی راهی مرحله بعد شد و باید در دو بازی رفت و برگشت به دیدار استقلال تهران برود.

شرح گل‌ها

گل اول ذوب‌آهن دقیقه۲۵- حرکت پا به توپ حسینی و پاس تو در این بازیکن یک موقعیت خوب را نصیب مرتضی تبریزی کرد تا مهاجم ذوب‌آهن در موقعیتی تک به تک دروازه تیم حریف را باز کند.

گل تساوی لوکوموتیو دقیقه ۹۰- ضربه خوجایف با برخورد به پاهای ولسیانی قوس گرفت و از بالای دستان رشید مظاهری وارد دروازه ذوب‌آهن شد.

دقایق حساس

دقیقه ۸- کرنر ازبک‌ها با ضربه سر نیوالدو راهی اوت شد.

دقیقه ۱۴- ضربه ایستگاهی رشیدوف از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷- شوت شاخمدوف به طرز خطرناکی دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد.

دقیقه ۱۸- ضربه ایستگاهی سید محمدرضا حسینی از پشت محوطه جریمه لوکوموتیو به تیر افقی برخورد کرد.

دقیقه ۳۰- رشیدوف در موقعیتی تک به تک توپ را از رشید مظاهری عبور داد اما سید محمد ستاری با تکلی به موقع دروازه تیمش را از باز شدن نجات داد.

دقیقه ۳۱- شوت شاخمدوف به بالای دروازه ذوب‌آهن زده شد.

دقیقه ۳۸- ضربه بیکمایف به طرز خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲- شوت محکم حسینی به کنار دروازه لوکوموتیو رفت.

دقیقه۷۷- شوت میرزایف به کنار دروازه ذوب‌آهن زده شد.

اتفاق ویژه:

پس از سوت پایان بازی سعید آذری با مشت های گره کرده به هوا پرید و خوشحالی خود را به این صورت نشان داد.

با ایت تساوی ذوب آهن به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شد و باید در این مرحله به مصاف استقلال تهران برود.

بهترین بازیکن

رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب‌آهن عملکرد بسیار خوبی در این بازی داشت و بازیکنان ذوب‌آهن در خط دفاعی با وجود لغزندگی زمین نمایش خوبی داشتند.

کد خبر 341695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.