چهارمین دوره مسابقات ملی "دانش مغز " برگزیدگان خود را شناخت

نفرات برتر مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی "دانش مغز" (BRAIN BEE) انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش  ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرحله نهایی مسابقات ملی دانش آموزی "دانش مغز" (BRAIN BEE ) با شرکت 30 دانش آموز برگزیده از سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری این مسابقات با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی از سوی انجمن علوم اعصاب ایران و با  همکاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه علوم پزشکی ایران است که در مرحله نهایی این مسابقات، سی دانش آموز برگزیده از سراسر کشور در چهار بخش کتبی، شفاهی، عملی و تشخیص بیماری با یکدیگر به رقابت پرداختند. نفر اول این مسابقات تابستان امسال برای شرکت در رقابت های جهانی دانش آموزی "دانش مغز " به برلین آلمان اعزام می شود.

مراسم اختتامیه این مسابقات همراه با اعلام نتایج و اهدای مدال‌های طلا و نقره و برنز به شرکت کنندگان با حضور مسئولان انجمن علوم اعصاب، ستاد توسعه علوم شناختی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز برگزار شد.

در این مسابقات "مهسا آرمان " دانش آموز دبیرستان فرزانگان یک مشهد با کسب 66 درصد مجموع نمرات آزمون به عنوان نفر اول این دوره از مسابقات برگزیده و برای شرکت در مرحله جهانی به برلین آلمان اعزام خواهد شد.

در مرحله پایانی این مسابقات همچنین  "کمند صوفی آبادی از مدارس فرزانگان یک تهران، "بهار جمالدار"، از فرزانگان رشت، "هلیا محمدقاسمی"  فرزانگان دو تهران، "نگار کاظمی" از فرزانگان یک شیراز نیز موفق به کسب مدال طلا شدند.

مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط دکتر نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد. این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود. این مسابقات در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۳۰ کشور دنیا برگزار شده و برگزیدگان مسابقات کشوری، هر ساله در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به این ترتیب بیش از سی هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این مسابقات تحت پوشش گسترده خبری در سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد.

این مسابقه امسال برای چهارمین بار درایران زیر نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، به صورت کشوری و در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول مسابقه به صورت آزمون تئوری و به زبان فارسی در سطح کشور برگزار شد. برگزیدگان مرحله اول، پس از گذراندن دوره های آمادگی، در دوره دوم مسابقه که به زبان انگلیسی است، شرکت کرده و برگزیده نهایی مرحله دوم به مسابقه جهانی که امسال در شهر برلین کشور آلمان برگزار می شود، اعزام خواهد شد

کد خبر 341691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.