مرکز کاهش آسیب اصفهان تا پایان خرداد بهره برداری می شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مرکز کاهش آسیب های اجتماعی شهر اصفهان تا پایان خرداد امسال بهره برداری می شود. 

کوروش محمدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری اصفهان به منظور راه اندازی مرکز مرکز توانمندسازی و آموزش افراد آسیب دیده اجتماعی اصفهان، پنج میلیارد تومان تصویب شد، اظهار کرد: راه اندازی این مرکز می تواند نواقض دستگاه های اجرایی در حوزه آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و معتادان متجاهر را پوشش دهد و در آینده ای نزدک شاهد این دست آسیب ها در شهر اصفهان نباشیم. .

وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای راه اندازی مرکز کاهش آسیب اصفهان در کمیته تخصیص مدیریت شهری ۳۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: البته مذاکراتی با شهردار اصفهان و معاون فرهنگی، اجتماعی انجام شده تا این مسأله برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اختصاص اعتبار مصوب شده از سوی شورای اسلامی شهر از سوی شهرداری اصفهان برای ساخت مرکز توانمندسازی و آموزش افراد آسیب دیده اجتماعی اصفهان ضروری است زیرا طراحی آن انجام شده و بودجه لازم برای ساخت این مرکز با همزمان با مراحل اجرایی آن، تأمین شود تا بتوانیم در زمان مقرر آن را بهره برداری کنیم.

وی  با بیان اینکه درحال حاضر زمین مورد نیاز برای مرکز کاهش آسیب های اجتماعی موجود در شهر اصفهان تأمین شده و فعالیت های زیربنایی برای آن نیز انجام شده است، تصریح کرد:  طراحی های خاص این مرکز با هماهنگی های لازم از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر، اداره کل بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان و دیگر نهادهای اجرای مرتبط با این موضوع به سرانجام رسیده است.

محمدی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مرکز کاهش آسیب های اجتماعی شهر اصفهان تا پایان خرداد امسال بهره برداری می شود. 

در ارتباط با گام های بعدی شورای اسلامی شهر برای رفع معضلات اجتماعی شهر، عنوان کرد: در گام های بعدی به مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار و کودکان کار ورود پیدا خواهیم کرد تا با برنامه ریزی منسجم و مدون، مدیریت شهری اصفهان به عنوان تسهیل گر حضوری فعال داشته باشد.

وی به وجود گرمخانه های زنانه و مردانه در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک گرمخانه مردمی زنان و یک گرمخانه هم برای مردان راه اندازی شده و می توان ادعا کرد که زن و مرد کارتون خوابی در سطح شهر اصفهان وجود ندارد ازسوی دیگر نیز ستاد جمع آوری متکدیان مرکزی را برای این امر تجهیز کرده است و افراد بی خانمان را ساماندهی می کند.

کد خبر 341680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.