رویداد هم نت، روش مناسب پاسخ به سوالات

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: رویداد هم نت کمک می کند که جوانان با طرح ایده‌های توانمند در حل چالش‌ها کمک کنند و این امر می تواند آغازگر مسیری باشد که به سؤالات مطرح شده با روش مناسب پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی ابطحی امروز (سه شنبه) در مراسم آغاز به کار هم نت فاضلاب با اشاره به نقدهای بسیار صنعتگران و اهالی دانش به دانشگاه‌ها اظهار کرد: نقد آن ها به این صورت است که دانشگاه متناسب با نیاز بازار به پرورش نخبگان نمی‌پردازد، ضمن اینکه آموزش عالی از اثربخشی مناسب برخوردار نیست و حتی معتقدند که سرمایه‌های به کار رفته در این صنعت به نوعی اتلاف سرمایه بوده است.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها در مقابل این نقدها واکنش‌های نشان می‌دهند برای شناخت این چالش‌ها در صدد تدوین استراتژی بر آمده اما عده‌ای هم در مقابل این نقدها می‌ایستند و سؤال را جواب می‌دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره با طرح سؤالات متعدد که از سوی این دانشگاه‌ها مطرح است، گفت: عده‌ای معتقدند بودجه اختصاص یافته به بخش پژوهش دانشگاه بسیار نامناسب بوده و با نیاز آن ها همخوانی ندارد، عده‌ای نیز معتقدند که دانشگاه و صنعت دو مقوله جدا از هم هستند و صنایع برای استخدام خود نیازی به دانشگاهیان ندارند.

وی با تاکید بر مدیریت مناسب همایش‌ها، گفت: عده‌ای در این همایش تنها به جهت حضور و اخذ گواهی اقدام می‌کنند کاری که باید با مدیریت مناسب از آن خودداری کرد و خروجی بهتری از این همایش‌ها داشت.

ابطحی با اشاره به بیان چالش های شرکت‌های مورد نظر در این برنامه‌ها، افزود: جوانان با شنیدن این چالش‌ها با طرح ایده‌های توانمند خود ما را در حل چالش‌های مورد نظر حمایت کرده که این امر می تواند آغازگر مسیری باشد که به سؤالات مطرح شده با روش مناسب پاسخ داده شود.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به دانشگاه‌های نسل سوم اشاره کر د و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان از بخش‌های بسیار زیادی بر خوردار است که شامل بخش پژوهش، آموزش و فناوری بوده و در تمام بخش‌ها از پویایی مناسبی برخوردار است به نوعی در این دانشگاه‌ها ساختار پویایی حاکم است و نگاه به انسان در آن متفاوت است که فضای آموزشی در آن به شکل گیری رویدادها و پویایی آن کمک می‌کند.

کد خبر 341666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.