۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
۱۲۰ متکدی در همدان جمع‌آوری شد

سرپرست معاونت خدمات شهری از جمع‌آوری متکدیان با هدف ایجاد فضای مناسب در شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، وحید علی‌ضمیر اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص پراکندگی متکدیان در شهر همدان و مدت حضور و تنوع آنها، شهرداری چندین نقطه شهر را با هدف ایجاد فضای مناسب و آرام بخش تحت مراقبت مستمر قرار داده است.

وی گفت: شهرداری به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌ها و افراد بی سرپرست و رفع هرگونه ناهنجاری ناشی از حضور این افراد، در سال ۹۶ بیش از ۱۲۰ متکدی را جمع‌آوری کرده که پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) و مراجع قضایی معرفی شدند و یا به خانواده یا شهرستان محل سکونتشان انتقال داده شده‌اند.

سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به این که افراد کارتن خواب، افرادی بدون مکان و اقامتگاه برای استراحت شبانه هستند، اظهار کرد: حضور کارتن‌خواب‌ها در گرم‌خانه تنها محدود به ساعات شب است و افراد متقاضی برای حضور در گرم‌خانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند مراجعه کنند.

وی با بیان این که گرم‌خانه در طول سال دایر و دو نفر نیرو به صورت ثابت در آنجا مستقر هستند، عنوان کرد: در سال ۹۶ گرم‌خانه بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است و خدماتی شامل توزیع غذا در دو نوبت شام و صبحانه، مواد شوینده و بهداشتی جهت مصرف کارتن خواب‌ها و... در آنجا ارائه می‌شود.

ضمیری اعلام کرد: متولیان گرم‌خانه در خصوص اسناد هویتی، اشتغال و بازگشت به خانواده این افراد با ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بهزیستی همکاری لازم را دارند.      

کد خبر 341593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.