۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مهربانی توزیع می‌شود

واگذاری زمینی ۳۰۰ متری در منطقه حصه اصفهان به موسسه نیکوکاری "لبخند قلب شهر" که در زمینه تحویل غذای گرم به خانواده‌های بی‌بضاعت فعالیت می‌کند، مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توزیع غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند سال‌هاست که به دغدغه اصلی موسسه‌ خیریه‌ای با عنوان "لبخند قلب شهر" تبدیل شده و این موسسه با تامین غذای گرم باری از دوش خانواده‌های بی بضاعت برمی‌دارد.

اما این روزها عدم وجود محلی برای طبخ و توزیع غذای گرم برای نیازمندان به دغدغه اصلی فعالان موسسه خیریه‌ای " لبخند قلب شهر" تبدیل شده است. دغدغه‌ای که مدیر منطقه ۱۰ شهرداری را به این باور رساند که لایحه‌ای را به منظور واگذاری زمینی ۳۰۰ متر مکعبی در منطقه حصه برای ادامه فعالیت‌های این خیریه تخصیص دهد.

بررسی روند واگذاری این زمین به موسسه خیریه‌ای " لبخند قلب شهر" یکی از مهم‌ترین بندهای مطرح شده بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی بود که پس از بحث و بررسی‌های مختلف مصوبه شورای شهر را دریافت کرد.  

تخصیص ۲۰ درصد از غذای توزیعی به زنان کارتن‌خواب

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از موافقان تصویب این طرح بود. او با اشاره به عملکرد چندساله این موسسه گفت: این خیریه از سال‌های گذشته در منطقه حصه غذای گرم را آماده و بر اساس هماهنگی با هیئت امنای مساجد و معتمدان محله‌های مناطق شهرداری اصفهان افراد نیازمند را شناسایی و با صدور کارت برای آنها روزانه ۶۰۰ پرس غذا برای نیازمند اصفهان تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین این موسسه ماهانه ۱۰ هزار پرس غذا برای خانواده‌های بی بضاعت اصفهان طبخ می‌کند، افزود: البته قرار است که این موسسه نسبت به ایجاد تالار عقد و عروسی برای خانواده‌های بی بضاعت نیز در این مکان اقدام کند و همه این خدمات را نیز رایگان به افراد نیازمند ارایه دهد.

مقدری با تاکید بر اینکه شهرداری برای اجرای طرح راه‌اندازی مرکز طبخ و توزیع غذای گرم برای خانواده‌ای بی بضاعت هیچ‌گونه پرداخت مالی نخواهد داشت، اضافه کرد: جزییات روند واگذاری و همچنین بازگشت زمین به شهرداری و مدت زمان استفاده از این زمین در قرارداد شهرداری با مسئولان این موسسه خیریه لحاظ خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ضروری است که ۲۰ درصد از غذای تولید شده در موسسه خیریه "لبخند قلب شهر" به خیریه پایان کارتن‌خوابی تعلق بگیرد، افزود: باید توجه داشت که مسئولان خیریه پایان کارتن خوابی برای تامین غذای مورد نیاز افراد تحت پوشش خود با مشکلات جدی مواجه هستند که امیدواریم با تحقق این پیشنهاد گوشه‌ای از مشکلات این خیریه نیز برطرف شود.

"حصه" کانون بحران علیه توسعه شهری است

محمد عیدی، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز به بازدید خود از منطقه حصه و وضعیت معیشتی ساکنان این منطقه اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید باور داشته باشند که حصه کانون بحران علیه توسعه شهری است و باید به نیازهای اولیه شهروندان این منطقه پاسخ داد. البته منظور ما تصدی‌گری نیست و با تسهیل‌گری درصدد این اقدامات هستیم.

وی تصریح کرد: من در منطقه حصه خانواده‌هایی را دیدم که بیشتر ازیک هفته بود با جمع آوری نان خشکه‌های کنار خیابان شکم خود را سیر می‌کردند از این رو اگر به توسعه فکر می‌کنیم باید به همه جنبه‌های آن توجه داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان  تصریح کرد: بنا نیست شهرداری با کمک به خیریه " لبخند قلب شهر" غذا تولید و توزیع کند بلکه کمکی به نهادهای مدنی است که این کار را انجام می‌دهد.

راه‌اندازی مرکز توزیع غذا در حصه واجب است

کوروش محمدی، مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور آسیب‌های اجتماعی نیز با اشاره به اینکه اساساً با کمک‌های اینچنینی با خیریه‌ها مخالف هستم اما شرایط حاکم بر منطقه حصه لزوم راه‌اندازی مرکز توزیع غذای گرم را بر ما واجب می‌کند، گفت: ما در حال حاضر در آرامسرای بانوان در اصفهان با مشکل تامین غذا مواجه هستیم که این موسسه می‌تواند کمکی برای برطرف کردن این مشکل نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه تا مادامی که با زنان و خانواده‌هایی مواجه هستیم که غذای شبش را از کنار خیابان و در زباله‌ها غذا را تامین می‌کند، نمی توانیم توسعه پیدا کنیم، افزود: اگر در آینده به شرایط خوبی رسیدیم از کاربری‌های دیگری نیز در این  زمین استفاده کنیم که بتواند به بهداشت و درمان خانواده‌های بی‌بضاعت نیز کمک کند.

کد خبر 341558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.