بررسی نقش علم، هنر و مشاغل در جامعه مهدوی

گلپایگان- دبیر علمی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت گفت: نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌ الله صافی گلپایگانی در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام سید ابولحسن معنوی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست مطبوعاتی نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت در گلپایگان، اظهار کرد: حرکت دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان در استقبال از برگزاری همایش مهدویت نشان دهنده اهمیت به ترویج این مسأله در بین جوانان است.

وی افزود: شعار این همایش "دانشجوی منتظر، دانشگاه منتظر" است و امیدواریم با طرح این مسائل گام‌های خوبی برداشته شود.

معاون اجرایی همایش مهدویت گفت: همایش در شش محور از جمله بایسته‌های معرفت مهدوی، اخلاق مهدوی، اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه‌های قرآنی و روایی مهدویت از دیدگاه شیعه و اهل سنت، مهدویت و امید بخشی جهانی، نقش علم و هنر و مشاغل در جامعه مهدوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همه این محورها تمرکز بر آثار مهدوی مرجع عالی قدر جهان آیت شیخ الله صافی گلپایگانی است که با توجه به اینکه بیش از ۲۰ عنوان آثار مهدوی از ایشان به یادگار مانده است که شاخص‌ترین این آثار کتاب منتخب‌ که در شش جلد عربی و فارسی و در زمان آیت‌اله بروجردی به دست آیت الله صافی تألیف شده است.

معنوی گفت: نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌ الله صافی گلپایگانی در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: علاقمندان می‌توانند تا ۲۵ فروردین مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال https://t.me/GoftemaneMahdaviat در شبکه اجتماعی تلگرام و یا www.mahdaviatdiscourse.com مراجعه کنند.

کد خبر 341495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.