لزوم حذف جریمه پیمانکاران شهرداری/ ۱۷ میلیارد تومان به آتش‌نشانی اختصاص یابد

لزوم حذف جریمه پیمانکاران شهرداری با توجه به خدمات مناسبی که دارند و تبدیل این جریمه به تشویق و لزوم توجه بیشتر شهرداری به اعتبارات مدیریت بحران مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان در جلسه ۲۹ام بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور ظهر یکشنبه در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان از نظر نظافت، رفت و روب و تمیزی شهری در جایگاه بسیار عالی در سطح کشور قرار دارد، اظهار کرد: در نوروز امسال حداکثر مسافران از نظافت این شهر راضی بودند، اما متاسفانه برای پیمانکاران خدمات شهری که از شرکت‌های ذی‌ربط این نهاد محسوب می‌شود، سیاست غلط جریمه همچنان اعمال می‌شود.

وی تاکیدکرد: فعالیت کارکنان خدمات شهری قابل تقدیر است و شیوه اشتباه جریمه باید کنار گذاشته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده از روش تشویق و ترغیب برای فعالیت هرچه بهتر پیمانکاران بهتر از پرداختن به شیوه‌های جریمه پیمانکاران و شرکت های وابسته به شهرداری است، اظهارکرد: اتخاذ روش هایی که طبق سنوات گذشته به صورت درست یا غلط به شیوه جریمه های مرسوم انجام می شده بایدکنار گذاشته شود.

تصمیمات گرفته شده در پاریس تا نتیجه‌گیری پیگیری می‌شود

علیرضا نصراصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه از جوانان علاقمند و وفادار به وطن که با ابتکار و تدبیر و برنامه ریزی و همکاری گروهی توانستند هفته فرهنگی اصفهان را در شهر پاریس با وجود ۳۸ برنامه متنوع، با همراهی سفارت ایران در فرانسه به خوبی برگزار کنند، تشکر کرد.

وی افزود: به عنوان یکی از افرادی که از نزدیک شاهد فعالیت‌های مؤثر عاشقان کشور و مردم و فرهنگ و هنر و تمدن این دیار به نصف جهان بودم، با صراحت بیان می‌کنم کاری که شهردار و تیم همراه در این سفر انجام دادند بس عظیم و ارزشمند بود و بی شک تاثیرات زیادی را بر خود و دیگران نیز که مخاطب برنامه های آنها بودند اعم از ایرانیان مقیم پاریس و جمعی از اهالی آن شهر، برجای گذاشت، ماندگار خواهد بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر و مسئولان اتاق بازرگانی که با تلاش بی وقفه در صدد بودند نهایت حضور خود را در جلسات و برنامه ها به منظور تشویق متولیان داشته باشند و علاوه بر آن برنامه‌های متعددی را در این مدت کوتاه در راستای استفاده از ظرفیت ها و فرصتهای ایجاد شده جهت رشد و تعالی اصفهان داشته باشند، تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد: فشردگی و کثرت فعالیت‌های هیئت اعزامی و پوشش خوب خبری از طریق اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان بارها و بارها از طریق دست‌اندرکاران برنامه‌ها مورد تحسین قرار گرفت، آن هم زمانی که این سفر از دید برخی افراد تنگ نظر و غوغاسالار و غیرمنصف مورد نکوهش قرار می‌گرفت و در سایت‌ها با اهداف خاصی دنبال می‌شد.

وی افزود: تصمیمات گرفته شده در نشست‌های گوناگون از طریق مجموعه‌های مرتبط در شهرداری اصفهان پیگیری و تا حصول نتیجه ادامه یابد.

کاهش اعتبارات مدیریت بحران منطقی نیست

عباسعلی جوادی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از اینکه در سال ۹۷ برای مدیریت بحران ۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود، اما این اعتبار به یک میلیارد تومان کاهش یافته است، گفت: در سال جاری برای سازمان آتش نشانی نیز ۲۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که ۱۱ میلیارد آن مورد موافقت قرار گرفت.

جوادی با تاکید بر اینکه اعتبار تخصیص یافته برای سازمان آتش‌نشانی اصفهان نمی‌تواند عقب ماندگی ۱۷ ساله را جبران کند، تصریح کرد: باید تا پایان سال جاری ۱۷ میلیارد تومان به سازمان آتش نشانی اختصاص یابد.

بحران آب تمدن هزاران ساله اصفهان را تهدید می‌کند

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اولین تذکر خود را به موضوع کم آبی اصفهان و مشکلات حاصل از آن که مردم اصفهان را با چالش اساسی روبرو کرده است، اختصاص داد و گفت: به عنوان نماینده مردم اصفهان در شورای شهر به همه مسئولان مرتبط و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تذکر می‌دهم که عدم توجه به این موضوع می تواند علاوه بر ایجاد مشکلات در زمینه آب شرب و همچنین معیشت عده ای از ساکنان شهر، در زمانی نه چندان دور حتی می تواند بر تمدن شکل گرفته طی هزاران سال در این موقعیت استراتژیک نیز تاثیرات سویی بگذارد.

شیرین طغیانی با اشاره به عدم شفافیت و متغیر بودن قیمت مربوط به خدماتی از جمله پارکینگ های در سطح شهر ، اظهارکرد: این تذکر بر اساس تجربه شخصی اینجانب در طی روزهای گذشته است چرا که یک پارکینگ برای چند ثانیه بیشتر از یک ساعت قیمت ساعت دوم را می‌گیرد و پارکینگ دیگری برای تنها ۱۵ دقیقه توقف به جای ۷۰۰ تومان مبلغ ۱۰۰۰ تومان را طلب می‌کند که به نظر می‌رسد با توجه به منتسب بودن این خدمات به شهرداری، عدم شفافیت و متغیر بودن قیمت‌ها چندان خروجی مناسبی برای مدیریت شهری ندارد.

وی تصریح کرد: این موضوع در زمره حق‌الناس به حساب می‌آید و لازم است نسبت به این موضوع توجه اساسی صورت گیرد.

کد خبر 341493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.