در نصف جهان چه می گذرد؟

پاسخگویی به مطالبات مردمی، توزیع یکسان و عادلانه خدمات و ارتقاء مداوم سطح رفاه شهروندان از ملزومات مدیریت شهری برای رسیدن به توسعه پایدار است، بر همین اساس پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در دستور کار شهرداری‌های مناطق ۱۵‌گانه قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال جدید مسئولان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم، ارتقا کیفیت زندگی در محلات و افزایش رفاه شهروندان در دست اجرا دارند، ازاین‌رو به سراغ پنج شهرداری‌ مناطق ۱۵‌گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم امسال در کوچه‌پس‌کوچه‌های نصف جهان چه می‌گذرد؟

چهارباغ تا پایان سال پیاده راه می شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان  اظهارکرد: پس از تکمیل سنگفرش میدان امام (ره)، پیاده راه سازی خیابان چهارباغ عباسی کلید خورد و قرار شد محور تاریخی گردشگری چهارباغ در چند فاز به شکل قدیم احیا شود.

حسین کارگر با بیان اینکه سنگفرش ضلع شرقی خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی در کمتر از سه ماه انجام شد، افزود: فاز دوم پیاده راه سازی محور شرق خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان‌های شیخ بهایی تا آمادگاه نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به پیاده روسازی آخرین محور شرق چهارباغ حدفاصل خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب، گفت: در حال حاضر تنها ۱۵ درصد پیاده راه‌سازی این محور باقی مانده که تا اوایل خردادماه تکمیل می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۹۰ درصد بخش شرقی چهارباغ که در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان قرار دارد تا پایان سال گذشته پیاده رو سازی شد.

کارگر خاطرنشان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده تا پایان سال‌جاری عملیات پیاده راه سازی چهارباغ عباسی به پایان می‌رسد و در میانه خیابان چهارباغ عباسی حوض‌ها و آبنماهای قدیمی احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی در چند فاز اجرایی و به شکل قدیمی خود احیا خواهد شد.

تسهیل دسترسی شهروندان به خیابان کاوه

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به احداث و بهره‌برداری خیابان پوریای ولی اظهار کرد: طرح احداث خیابان پوریای ولی به طول ۵۰۰  و عرض ۲۰ متر و اعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی و ۷۰۰ میلیون تومان برای احداث، انجام شده است.

علی اصغر شاطوری افزود: احداث این خیابان که حدفاصل میدان شهید کویتی تا خیابان مولوی قرار دارد، باعث تسهیل دسترسی شهروندان به خیابان کاوه، خیابان لاله و بیمارستان سوانح سوختگی می‌شود.

 وی با اشاره به سامان‌دهی بلوار پرستار گفت: عملیات اجرایی سامان‌دهی این بلوار برای پیاده‌روسازی، آسفالت معابر و تسهیل عبور مرور شهروندان در سال جاری آغاز می‌شود.

«حمام صلح جهانی» احیاء می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل و افتتاح بوستان و خیابان شهدای مدافع حرم به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان شمال غرب اصفهان خبر داد و گفت: این بوستان با متراژ ۷۲ هزار مترمربع یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شمال غرب اصفهان محسوب می‌شود که اوایل سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید اشرفی افزود: تملک خیابان حدفاصل خیابان شریف غربی تا مادی سودان، تملک خیابان ۲۴ متری از خیابان لیمجیر به خیابان امام رضا (ع)، بازگشایی گلوگاه‌های سطح منطقه، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی خیابان‌های منطقه و مناسب‌سازی معابر برای معلولان از جمله پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۱ است که به‌منظور افزایش رفاه شهروندان و تسهیل عبور و مرور اجرا می‌شود.

وی گفت: مرمت حمام تاریخی رهنان با مساحتی بالغ‌بر یک هزار و ۴۰۰ مترمربع مشتمل بر حمام بزرگ و حمام کوچک در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم این اثر تاریخی و فرهنگی را به عنوان «حمام صلح جهانی» در سال جاری احیاء کنیم.

احداث تصفیه‌خانه ثانویه شمال شهر تا پایان خردادماه

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی طی چند سال اخیر، احداث فاز دوم خط انتقال پساب تصفیه‌شده شمال شهر به طول ۱۲ کیلومتر در دستور کار است، اجرای این طرح برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۲ و مناطق هم‌جوار از جمله مناطق هشت، ۱۰ و ۱۱ مثمر ثمر خواهد بود.

محمدرضا برکت با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه ثانویه و مجدد هم‌زمان در حال انجام است، افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو پروژه انتقال پساب و احداث تصفیه‌خانه ثانویه نیاز است، احداث تصفیه‌خانه مجدد با مشارکت بخش خصوصی و افتتاح خط انتقال پساب توسط شهرداری منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است این دو پروژه تا اواخر اردیبهشت و یا اوایل خردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

برکت  از آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای چندمنظوره در شهرک مهدیه از هفته آینده خبر داد و گفت: از آنجایی که شهرک مهدیه از محلات کم برخوردار شهر است، افتتاح این فرهنگسرا در ارتقاء فرهنگی منطقه مؤثر خواهد بود، امیدواریم این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

احداث پل شهید اردستانی در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: شش کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محدوده منطقه ۱۴ قرار گرفته و در سال ۹۷ عملیات اجرایی پل شهید اردستانی که اتوبان فرودگاه را به رینگ متصل می‌کند، آغاز می‌شود.

علی شمسی اظهارکرد: برای آزادسازی بخشی از رینگ چهارم که در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان قرار گرفته است، اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان توسط شهرداری منطقه و ۱۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری مرکزی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه رفت و آمد ترافیکی کامیون ها و خودروهای سنگین از شمال به جنوب کشور و بالعکس در شهر اصفهان از محدوده منطقه ۱۴ انجام می شود و ۲۰۰ هزار نفر شهروند ساکن در این منطقه به واسطه تردد کامیون‌ها، هیچ گونه امنیت جانی و زیست محیطی ندارند، شهردار اصفهان اجرای بخشی از رینگ چهارم را در دستور کار منطقه ۱۴  قرار داد و منطقه را ملزم به آغاز عملیات اجرایی رینگ کرد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رینگ چهارم ترافیکی با هدف کاهش ترافیک، توزیع ترافیک ورودی قبل از رسیدن به محدوده شهری، حذف ترافیک بین شهری از داخل شهر و تامین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شش کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محدوده منطقه ۱۴ قرار گرفته است، افزود: با اجرای شش کیلومتر از مسیر رینگ، ترافیک شمال شهر اصفهان از جمله در میدان جوان، خیابان بعثت، خیابان عاشق اصفهانی، سه راه نقشینه و میدان فرزانگان روان می‌شود.

شمسی با بیان اینکه در حال حاضر طراحی مسیر رینگ انجام شده و پل اتوبان فرودگاه (شهید اردستانی) اوایل امسال کلنگ زنی می‌شود، گفت: عملیات اجرایی دو پل روبروی کارخانه قند و پل شهید اردستانی و ادامه رینگ در محدوده منطقه ۱۴ در سال جدید انجام خواهد شد.

کد خبر 341353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.