تساوی ذوب‌آهن ارزش برد داشت/ نایب قهرمان لیگ همچنان اصفهانی است

تیم فوتبال ذوب‌آهن با متوقف کردن فولاد خوزستان در اهواز این تیم را از کورس نایب قهرمانی خارج کرد و خودش هم به پله دوم جدول بازگشت.

فولاد خوزستان یک _ذوب‌آهن یک

ورزشگاه: غدیر اهواز

تماشاگر: ۲۲۰۰نفر

گل‌ها: دقیقه۳۱رحیم زهیوی برای فولاد خوزستان، سید محمدرضا حسینی دقیقه۴۵ برای ذوب‌آهن

اخطار:  فرشاد جانفزا و رحیم زهیوی، میلاد بدرقه از فولاد

اخراج:

کادر داوری: : سید مهدی سیدعلی کمک‌ها: آرمان اسعدی، اسد حاج‌محمدی

ترکیب تیم فوتبال فولاد خوزستان : حامد لک، ایوب والی(۳۳-میلاد بدرقه)، عبدالله کرمی، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند(۷۳- سید هیثم هاشمی‌زاده)، سینا مریدی، علی‌اصغر عاشوری(۶۱-مجتبی حقدوست)، رحیم زهیوی، حسن بیت‌سعید و فرشاد جانفزا

سرمربی: سیروس پورموسوی

ترکیب تیم ذوب‌آهن : رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی(۶۴-مرتضی تبریزی)، سید محمد ستاری، حمید بوحمدان، جورجی ولسیانی، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی(۵۷-قاسم حدادی‌فر)، بختیار رحمانی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی

در فاصله ۳ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر ذوب‌آهن در شرایطی به دیدار فولاد خوزستان رفت که جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی اهمیت این بازی را بیش از هر زمان دیگری کرده بود. از یک طرف ذوب‌آهن برای بازگشت به پله دوم جدول لیگ به امتیازات این بازی احتیاج داشت و از طرف دیگر فولاد خوزستان آخرین امیدهای نایب قهرمانی را در این بازی جستجو می‌کرد. بازی در شرایطی آغاز شد که باران بهاری و طوفان خوزستان از همان ابتدا شرایط مسابقه را تحت تاثیر قرار داد تا دو تیم به نوعی غافلگیر شوند و نتوانند بازی همیشگی خودشان را ارائه دهند، با این وجود باز هم ذوب‌آهن عملکرد بهتری نسبت به حریف خودش داشت و در چند مرحله فرصت رسیدن به گل را پیدا کرد که با درخشش حامد لک این توپها به ثمر نرسید. در ادامه فولاد بر خلاف جریان بازی به گل رسید تا ذوب‌آهن تحت فشار قرار بگیرد ولی شاگردان قلعه‌نویی در ثانیه‌های پایانی نیمه اول کار را به تساوی کشاندند تا در نیمه دوم همه چیز از ابتدا شروع شود.

در نیمه دوم با وجود اینکه وضعیت آب و هوایی بهتر شد باز هم دو تیم آنطور که باید نتوانستند در مقابل دروازه حریف موقعیت ایجاد کنند تا در نهایت این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد و ذوب‌آهن با این یک امتیاز در پله دوم جدول لیگ بایستد و منتظر نتیجه بازی سایپا و سیاه جامگان باشد که قرار است عصر فردا برگزار شود.

شرح گل‌ها

گل فولاد خوزستان دقیقه۳۱- ارسال حسن بیت سعید از جناح چپ به مقابل دروازه ذوب‌آهن رسید و لغزندگی زمین باعث شد مدافع ذوب‌آهن به زمین بخورد و رحیم زهیوی در حالتی نامتعادل توپ را به کنج دروازه ذوب‌آهن فرستاد.

گل تساوی ذوب‌آهن دقیقه ۴۵- میلاد فخرالدینی از داخل محموطه جریمه یک پاس رو به عقب را به پست محوطه شش قدم فرستاد تا حسینی از راه برسد و با یک ضربه دقیق دروازه لک را باز کند.

دقایق حساس

دقیقه۱۴- کرنر حسینی از جناح چپ با واکنش ناقص حامد لک دوباره یک کرنر دیگر را نصیب ذوب‌آهن کرد.

دقیقه۵۳- سانتر فخرالدینی با ضربه سر حسینی بالاتر از دروازه‌بان و بازیکنان ذوب‌آهن به سمت دروازه زده شد که پیمان شیرزادی از روی خط دروازه با ضربه سر توپ را برگشت داد.

دقیقه۵۵- سماجت کی‌روش در مقابل عبدالله کرمی باعث شد یک موقعیت مناسب نصیب ذوب‌آهن شود که محمدرضا عباسی در یک موقعیت تک به تک، خوب به توپ ضربه نزد تا حامد لک توپ را مهار کند.

دقیقه۶۵- شوت پای چپ فرشاد سالاروند از پشت محوطه جریمه به کنار دروازه رشید مظاهری رفت.

دقیقه۶۷- مرتضی تبریزی در یک موقعیت تک به تک مناسب از داخل محوطه جریمه توپ را به پاهای حامد لک زد.

دقیقه۷۹- سانتر حسینی از راست به روی تیر دو با ضربه سر مرتضی تبریزی در اختیار حامد لک قرار گرفت.

دقیقه۸۵- ضربه مرتضی تبریزی به بالای دروازه فولاد زده شد.

اتفاق ویژه:

هوای عجیب و غریب شهر اهواز در نیمه اول باعث شد دو تیم در طول ۴۵ دقیقه نخست نتوانند بازی خوبی به نمایش بگذارند. نیمکت نشینی مرتضی تبریزی بهترین گلزن ذوب‌آهن هم از دیگر نکات مهم این بازی بود.

بهترین بازیکن

حامد لک در چند مرحله اجازه گلزنی به بازیکنان ذوب‌آهن نداد و البته رحیم زهیوی هم عملکرد خوبی در ترکیب فولاد خوزستان داشت. در تیم ذوب آهن هم کی روش استنلی و سید محمدرضا حسینی بسیار پر تلاش ظاهر شدند.

کد خبر 341343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.