تداعی وقایع دهه ۴۰ برای مخاطب

این شب‌ها، نمایش «این ره که می‌روی» در تالار سوره اصفهان به روی صحنه می‌رود، نمایشی که اتفاقات دهه ۴۰ را برای مخاطب تداعی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به گفته کارگردان این اثر، دلیل انتخاب این اتفاقات برای اجرا، بیان اندیشه امام خمینی در جامعه امروزی است.

محمد هاشم‌زاده دراین‌باره به خبرنگار ایمنا گفت: زمانی که صحبت از شخصیت امام خمینی به میان می‌آید، با مجموعه‌ای از فضایل مواجه می‌شویم، اما حرف این نمایش، بیان قسمت پنهان تفکر امام خمینی است.

وی به بخشی از اندیشه امام با عنوان «متحجران مقدس‌مآب» اشاره کرد و اذعان داشت: این بخش از تفکر امام، مشکلی را بیان می‌کند که خطر آن در جامعه امروزی بیشتر احساس می‌شود، یعنی مشکل وجود کسانی که لباس دیانت بر تن می‌کنند و در عمل به اسلام ضربه می‌زنند.

هاشم‌زاده درباره شیوه اجرای نمایش خود گفت: در اجرای این نمایش به دلیل این‌که در صحنه‌هایی از آن، شخصیت اصلی در خواب، وهم و رؤیا به سر می‌برد، از صداهای ضبط‌شده استفاده کردیم.

او ادامه داد: درحالی‌که سالن ایدئالی برای اجرای این نمایش در اصفهان نبود، به پیشنهاد مالک شیخی، معاون فرهنگی حوزه هنری استان اصفهان، تصمیم به اجرای عمومی اثر در سالن سوره گرفتیم.

وی در پایان بابیان این‌که این نمایش، متعلق به مردم است، از مردم اصفهان دعوت کرد به تماشای این اثر بنشینند و انتقادات و پیشنهادهای خود را به عوامل اجرایی آن منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ازآنجاکه این اثر نمایشی در اولین جشنواره «تئاتر روح‌الله»، جوایز سوم کارگردانی، دوم بازیگری، بازیگر نوجوان، طراحی صحنه و موسیقی را به دست آورد، با مهدی چوبک‌زن، بازیگر نوجوان این اثر هم گفتگوی کوتاهی کردیم.

وی پس از ابراز خوشحالی از دریافت جایزه بازیگر نوجوان به‌عنوان اولین جایزه زندگی تئاتری‌اش، گفت: قبل از اجرای این نمایش، با مطالعه فراوان درباره شخصیت و زندگی مصطفی خمینی به او علاقه‌مند شدم و علاقه‌ام به سبک تئاتر انقلابی، باعث موفقیت در این نمایش شد.

وی افزود: در تمرین‌ها هم هرچه پیش‌تر می‌رفتیم، از انتخابم خوشنودتر می‌شدم.

به گزارش ایمنا، این نمایش برای نخستین بار در اصفهان با طرح سدید اجرا می‌شود که در این طرح، بهای بلیت، بسته به میل و سلیقه مخاطب پس از تماشای نمایش در پاکتی قرار داده می‌شود.

این اثر از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۹ در تالار سوره بر روی صحنه خواهد بود.

کد خبر 341286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.