رییس جمهور مدافع حمایت مالی از کشاورزان اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: براساس پیشنهاد ارائه شده مدیریت استان باید در ازاء آبی که به بخش صنعت داده می شود، مبالغی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که این طرح با دفاع جانانه رییس جمهور محترم مواجه شد.

 به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،  محسن مهرعلیزاده در دیدار با حضرت آیت الله العظمی مظاهری به ارائه  گزارشی از عملکرد مدیریت استان در ۴ ماه اخیر پرداخت و اظهار کرد: اشتغال، محیط زیست و آب از جمله اولویت های اصلی مدیریت استان به شمار می رفت که با قوت در حال پیگیری است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مدیریت استان به صورت جدی به بحث اشتغال وارد شده است، افزود: حدود نیمی از واحدهای صنعتی استان با ظرفیت بالای ۸۰ درصد کار می کنند و نیمی پایین تر از ظرفیت و حدود ۵۰۰کارخانه و واحد تولیدی نیمه تعطیل هستند.

استانداراصفهان با اشاره به تشکیل کمیته ای برای رفع مشکلات واحدهای بحران زده، گفت: طرح های اشتغال فارغ التحصیلان و روستائیان توسط دولت ارائه شده و در این راستا از اعتبارات تخصیصی در استان به خوبی استفاده شده و برای ایجاد اشتغال در شرق اصفهان تلاش های مجدانه ای در حال انجام است.

وی وضعیت آب را یکی از مشکلات جدی استان برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته ورودی آب به سد زاینده رود به ۱.۲ میلیارد متر مکعب بوده است و امسال این عدد به ۴۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته که بسیار شکننده و نگران کننده است و کشاورزی و باغات را با تنش شدید آبی مواجه خواهد کرد و حتی برای تامین آب شرب هم با مشکل مواجه هستیم.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه جلسات متعددی در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با وزرای نیرو، کشور، صنعت و محیط زیست برگزار شده است، افزود: به این نتیجه رسیده ایم که بجای مقابله با خشکسالی باید سازگاری با کم آبی را مدنظر قرار دهیم و تغییر الگوی کشت، استفاده از شیوه های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای را رونق بخشیم.

وی افزود: براساس پیشنهاد ارائه شده  مدیریت استان باید در ازاء آبی که به بخش صنعت داده می شود مبالغی به بخش کشاورزی اختصاص یابد که این طرح با دفاع جانانه  رییس جمهور محترم مواجه شد.

تلاش کرده ایم از اختلافات ملی و منطقه ای جلوگیری شود

استانداراصفهان با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت استان حمایت از کشاورزان بوده است، افزود: قبل از عید مبالغی به کشاورزان پرداخت گردید و در سفر به شرق اصفهان نیز مردم نجابت و اصالت از خود نشان دادند و از دولت حمایت نمودند که این وظیفه  مدیریت استان را سنگین تر کرده است.

وی وضعیت آب شرب را نگران کننده خواند و افزود: اگر آبی به کشاورزی اختصاص نیابد و در صنعت هم ۴۰ درصد صرفه جویی شود باید حداقل ۲۰ درصد ورودی آب شرب اصفهان، یزد و کاشان صرفه جویی شود در غیر این صورت در مرداد ماه با کمبود آب شرب مواجه خواهیم شد. درصورت عدم اختصاص آب به کشاورزان باید حداقل هزینه معیشت آنان پرداخت گردد.

محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه صدا و سیما و سایر ارگان های مربوطه باید مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب و تشویق نمایند، اظهار کرد: باید استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب در دستور کار قرار گیرد و این تجهیزات در بین مردم توزیع شود، همچنین لازم است بدنه اجتماعی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب همراه گردد.

استاندار اصفهان در پایان ضمن درخواست دعای خیر برای مردم و مدیریت استان در اجرای برنامه ها، اظهار کرد: ما نگران هستیم ولی به رحمت الهی و عقل و تدبیر خود امیدواریم؛ چرا که نگرانی باعث حرکت مضاعف ما خواهد شد کما اینکه سعی شده است از اختلافات ملی و منطقه ای جلوگیری شود و در این مسیر هم موفق بوده ایم.

گفتنی است در این دیدار ، دستیار ویژه استاندار در امور روحانیت، مشاور استاندار در امور روحانیت و مدیر کل حوزه استاندار، مهرعلیزاده را همراهی کردند.

کد خبر 340999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.