بودجه سازمان‌های شهرداری تصویب شد/ مهلت ۳ ماهه شورا برای اجرای طرح carpool

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن بررسی اصلاح بودجه سازمان‌های مرتبط با شهرداری اصفهان بر ایجاد ضرورت های پایدار در شهر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لوایح اصلاح بودجه سازمان‌های مرتبط با شهرداری اصفهان در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر این اساس در خصوص اصلاح بودجه سال ۹۶ سازمان فاوا شهرداری اصفهان، اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات ضمن اعتراض به روند جذب بودجه سازمان که بخشی از آن متأثر از عدم انجام تعهدات شهرداری نسبت به سازمان فاوا است، اصلاح بودجه را تصویب کرده و تاکید کردند هرچه زودتر باید در خصوص رفع این مشکل اقدام شود.

وحید حیدریان، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان نیز در این جلسه علنی با بیان اینکه بودجه سازمان فاوا شهرداری اصفهان در حال حاضر ۶۰ درصد محقق شده و امیدواریم تا پایان سال مالی در اردیبهشت ماه این عدد تغییر محسوسی داشته باشد، گفت: البته هزینه‌های پرسنلی این سازمان با افزایشی روبرو نبوده اما قراردادهای پیمانکارها محقق نشده است و با کمبود نقدینگی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: ساختار سازمانی که از سال ۶۹ برای خدمات دهی به شهرداری اصفهان شکل گرفته را نمی‌توان یک شبه تغییر داد و به سمت درآمدزایی حرکت کرد و از طرفی مدیرعامل این سازمان اختیارات لازم را برای اداره آن ندارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان تاکید کرد: موازی کاری‌های سازمانی در حوزه شهر هوشمند باید کنار گذاشته شود در حالی که در چارت جدید تحت عنوان یک اداره در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان در نظرگرفته شده است و این در حالی است که  شاخص های شهر هوشمند را سازمان فاوای شهرداری اصفهان برای دولت تدوین کرد.

در نهایت اصلاح بودجه سال ۹۶ سازمان فاوا شهرداری اصفهان با هشت رأی موافق و سه رأی مخالف و دو دوازدهم بودجه سال ۹۷ آن نیز با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

زمین ۲۰ هکتاری برای سازمان حمل و نقل پایانه‌های مسافربری تملک می‌شود

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در ادامه این جلسه علنی در خصوص اصلاح بودجه سازمان پایانه های مسافربری عنوان کرد: حدود ۹ درصد بودجه این سازمان اصلاح شده، البته بلیط اتوبوس شهری در سه سال اخیر افزایش نیافته و همچنان ارزان ترین سفرها به صورت زمینی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: سازمان پایانه‌ها از مالیات معاف شده و درآمدهای خود را در قالب دو بخش عملیاتی و غیرعملیاتی تعریف کرده است و با توجه به نیاز سازمان پایانه‌ها به منظور ایجاد یک پایانه مسافربری زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در شمال اصفهان جنب ورزشگاه نقش جهان درنظر گرفته شده که در سال جاری تملک و ساخته خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان برای سال آینده با هشت درصد رشد روبرو خواهد بود و امیدواریم در سال ۹۷ بتوانیم نیازهای این سازمان را به صورت مشارکتی تأمین کنیم و گامی در جهت رفع مشکلات شهری برداریم.

اصلاح بودجه ۹۶ سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با هشت رأی موافق و دو رأی مخالف و بودجه سال ۹۷ این سازمان با هفت رأی موافق و سه رأی مخالف  و اصلاح بودجه ۹۶ سازمان حمل ونقل و بار و بودجه سال ۹۷ این سازمان با ۱۰ رأی موافق و یک رأی مخالف  به تصویب رسید.

سازمان عمران شهرداری ۱۸ میلیاردتومان بدهی دارد

سعید کورنگ بهشتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در این بخش از جلسه علی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: ۷۵ میلیون تومان تهاتر با پیمانکاران برای تسویه بدهی ها انجام شد البته امروز ۱۸ میلیارد تومان نیز بدهی داریم و علی رغم مشکلات و حواشی که در سال گذشته برای سازمان عمران پیش آمده بود همه پرسنل آن نیز رضایت کامل داشتند.

پس از بحث و گفت‌وگو، اصلاح بودجه سال ۹۶ سازمان عمران با هفت رأی موافق و دو رأی مخالف و دو دوازدهم بودجه سال ۹۷ این سازمان نیز با ۹ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

اختصاص بودجه ۸۳۰ میلیاردی برای مترو

جواد شعرباف، مشاورعالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه در ارتباط با وضعیت فعلی سازمان قطار شهری اصفهان گفت: دو منبع اصلی برای تأمین منابع مالی مترو وجود دارد که شامل کمک های دولتی و بودجه شهرداری است و با این شرایط ۸۳۰ میلیارد تومان برای بودجه سال ۹۷ این سازمان پیشنهاد می شود. البته ظرفیت های بسیار قانونی وجود دارد که هنوز از آنها استفاده نشده است.

اصلاح بودجه سال ۹۶ سازمان قطار شهری با هشت رأی موافق و یک رأی مخالف و بودجه سال ۹۷ این سازمان با ۱۱ رأی موافق به تصویب رسید.

مهلت سه ماهه شورا به شهرداری برای اجرای طرح carpool

طرح الزام شهرداری "توسعه همپایی در شهر اصفهان" ( carpool) که متضمن کاهش آاینده های زیست محیطی، ترافیک و کاهش خودروهای تک سرنشین است نیز به پیشنهاد شش نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه علنی  مطرح شد که بر اساس آن ظرف مدت ۳ ماه از تصویب این طرح، شهرداری اصفهان باید با همکاری نهادهای پژوهشی و استفاده حداکثری از بخش خصوصی با رویکرد مطلوب از تاکسی های شهر اجرایی شود در نهایت این طرح نیز با ده رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 340982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.