خشکسالی امسال در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است

گلپایگان- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی سال جاری زراعی در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسنعلی رحیمی در جلسه شورای اداری گلپایگان، اظهار کرد:  در سال زراعی با خشکسالی بی سابقه در کشور روبه رو بودیم که در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بود.

وی افزود:  در راستای این معضل بزرگ که پیامدها و عوارض ناگواری برای کشور به ویژه مناطق دارای خشکسالی است در بر خواهد داشت همه دستگاه های دولتی و اجرایی باید کمک کنند تا این بحران سپری شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به معنای واقعی جامه عمل پوشید زیرا موجب خودکفایی در زمینه تولید گندم کشور بودیم زیرا در گذشته شش میلیون تن گندم وارد کشور می شد.

وی ادامه داد: با روند خشکسالی متأسفانه تولید محصولات کشاورزی در معرض خطر و طغیان آفات و بیماری‌ها است که با همکاری مردم و مسئولان می‌توان معضلات کم آبی و مشکلات بخش کشاورزی را حل کرد.

رحیمی تصریح کرد: سالیانه ۴۰ درصد آفات به بخش کشاورزی خسارت وارد می کند که با استمرار خشکسالی و بروز آفات در کشاورزی امسال مجبور به واردات محصولات کشاورزی خواهیم شد.

وی تأکید کرد: سم پاشی‌های به موقع در مزارع می تواند از بروز خسارات بیشتر به این بخش ها جلوگیری کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از اقدامات شرکت تعاونی‌های تولید مبارزه با آفات برای تولید محصولات مرغوب در راستای خودکفایی محصولات اساسی از جمله دانه های روغنی است که در صورت افزایش کشت گیاه کلزا، دولت به صورت تضمینی این محصولات را از کشاورزان خریداری می کند.

وی گفت: تبدیل زمین های کشاورزی به ویلا، بهره برداری کم از محصولات کشاورزی است که مسئولان باید عوامل خسارت زا را کنترل کنند.

کد خبر 340917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.