قانون حذف حق عائله‌مندی زنان مجرد نیازمند اصلاح است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه برخی زنان مجرد، والدین خود را تحت تکفل دارند، قانون حذف حق عائله‌مندی زنان مجرد نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در سال ۸۶ و با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری، زنان سرپرست خانوار حق عائله‌مندی دریافت کردند که بر اساس این مصوبه، زنان مجرد نیز مشمول دریافت این هزینه شدند. این درحالی است که اخیراً با توجه به حکم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، حق عائله‌مندی صرفاً شامل حال زنان سرپرست خانوار می‌شود و زنان مجرد مشمول دریافت آن نیستند. این درحالی است که بسیاری از زنان مجرد، والدین خود را تحت تکفل دارد. 

  مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان در گت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص این موضوع اظهارکرد: موضوع حق عائله‌مندی زنانِ شاغل قانونی بوده که مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۶ مصوب کرد و در این قانون آمده است که زنان سرپرست خانوار حق عائله‌مندی دریافت کنند.

سهیلا اثنی‌عشران، با بیان اینکه از سال ۹۰ پیرو یک استفساریه از رییس مجلس وقت حق عائله‌مندی، شامل زنان مجرد نیز شد، ادامه داد: این موضوع شامل حال همه کارمندان خانم در سازمان‌ها و ادارات می‌شد و بعد از طرح شکایت به دیوان عدالت اداری این مبلغ صرفا شامل زنان سرپرست خانواری شد که همسر از کار افتاده یا فرزند تحت تکفل دارند.

وی در خصوص تعریف زنان سرپرست خانوار در دستگاه‌ها گفت: از نگاه قانون این زنان به هر دلیل اعم از فوت یا طلاق، همسری ندارند یا همسران از کار افتاده دارند و در هر کدام از این شرایط، فرزندان، تحت پوشش آنها هستند.

اثنی‌عشران با بیان اینکه از سال گذشته حق عائله‌مندی بسیاری از زنان مجرد حذف شده است، تصریح کرد: بسیاری از زنان مجردی که هرگز ازدواج نکرده‌اند در حال نگهداری از والدین خود هستند و به نوعی سرپرست خانوار محسوب می‌شوند که این از نگاه قانون دور مانده است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان، تاکید کرد: در قانون و در کنار کلمه سرپرست خانوار، باید کلمه زنان مجرد هرگز ازدواج نکرده نیز عنوان می‌شد.

اثنی‌عشران با تاکید بر اینکه مشکل این قانون در حال حاضر بر سر عنوان دختران مجرد ازدواج نکرده است در حالی که آنان نیز والدین خود را تحت تکفل دارند، افزود: معاونت زنان ریاست جمهوری و فراکسیون زنان نیز پیگیر این موضوع هستند تا یک اصلاحیه به این قانون اضافه شود اما متاسفانه فعلا واریز این مبلغ از طرف سازمان‌ها قطع شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از بانوان مجرد ازدواج نکرده اما والدین خود را تحت تکفل دارند لذا این قانون نیازمند اصلاح است و نمایندگان مجلس در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.

کد خبر 340886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.