شش میلیارد تومان به سی و یکمین جشنواره کودک اختصاص یافت

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شش میلیارد تومان از سوی شهرداری و فارابی برای برگزاری سی و یکمین جشنواره کودک اختصاص یافت.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: برای این امر در سال گذشته چندین بار تذکراتی را به شهرداری دادیم و در نهایت در ۱۴ فروردین سال جاری جلسه‌ای را کمیسیون فرهنگی شورا با شهردار، معاون مالی شهرداری، مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی، رییس و مسئولان دبیرخانه جشنواره کودک برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره کودک متعلق به اصفهان است و شورای شهر با توجه به برنامه‌ریزی برای رویدادهای جهانی باید توجه وی‍ژه‌ای به این جشنواره داشته باشد، تصریح کرد: باید توجه داشت که شهرداری دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در خصوص سی‌امین جشنواره کودک بدهی داشت که تاکنون موفق به پرداخت یک میلیارد تومان از این بدهی شده‌ایم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باقی‌مانده بدهی شهرداری برای برگزاری سی‌امین جشنواره کودک بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته پرداخت خواهد شد، افزود: بزرگ‌ترین مشکل جشنواره کودک در دوره‌های گذشته نداشتن بودجه مشخص بوده است که در این دوره از شورا ردیف بودجه اختصاصی برای این رویداد جهانی اختصاص یافته است.

عدم توجه به بُعد بین‌المللی جشنواره کودک چالش دوره‌های گذشته

وی با بیان اینکه بررسی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دستور کار شورای شهر اصفهان در دوره پنجم بوده است،‌ افزود: از این رو باید توجه داشت که در دوره‌های گذشته آنطور که باید به بُعد بین‌المللی جشنواره کودک توجه نشده و این امرباید بیش از گذشته مورد توجه برگزار کنندگان باشد. انتظار داریم جشنواره کودک و نوجوان با کیفیت بهتری در سال آینده تشکیل شود .

روشن، در خصوص زمان برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: زمان برگزاری جشنواره قرار است تا پایان فروردین ماه در شورای سیاستگذاری مشخص شود. در نظر داریم به دلیل بین‌المللی بودن این جشنواره زمان آن تغییر نکند اما با توجه به سال قمری که در ایران وجود دارد مجبوریم در ماه‌های محرم و صفر و یا رمضان از برگزاری این جشنواره صرف نظر کنیم و به ناچار تغییراتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ شهرداری ۳ میلیارد تومان بودجه به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تخصیص یافته است، افزود: بنا بر اظهارات علیرضا رضاداد سازمان سینمایی فارابی نیز ۳ میلیارد تومان برای برگزاری این جشنواره اعتبار تخصیص داده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: البته در سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت درست هزینه‌ها همیشه برای جشنواره کودک دچار کمبود بودجه بودند که امیدواریم در سال جاری این اتفاق تکرار نشود.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به هنرمندان اصفهان در جشنواره کودک از مهم‌ترین مطالبات اعضای شورا از برگزارکنندگان این جشنواره است، افزود: هرچند جشنواره بین المللی است و کل کشور را باید در نظر گرفت ولی اصلا نباید هنرمندان اصفهانی در این زمینه نادیده گرفته شود.

روشن، در خصوص حمایت از تولید در جشنواره کودک نیز اظهار کرد: در شورای شهر مصوبه‌ای داشتیم تحت عنوان توسعه صنعت سینما که به دنبال آن شهرداری در نظر دارد با تشویق سرمایه‌گذاران و درگیر کردن بخش خصوصی نسبت به ارتقای کمی و کیفی تولیدات سینمایی در اصفهان گام بردارد.

کد خبر 340871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.