مشکل روستاهای بخش کویری آب کشاورزی است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل روستاهای بخش کویری نیز بیشتر در زمینه آب کشاورزی است و با اقدام های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی در زمینه استفاده از روش های نوین آبیاری این کمبود رفع خواهد شد.

به گزارش خبر نگار ایمنا، حجت الاسلام سیدصادق طباطبائی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تابستان سال گذشته بخش زیادی از روستاهای این شهرستان بازدید شد که تامین آب آشامیدنی، آب کشاورزی، بهسازی روستا، راه و آسفالت، طرح هادی، جابه جایی تیرهای برق و روشنایی، لایروبی قنات و مسائل اقتصادی از جمله مشکلات آنها بود.

وی افزود: بخشی از مشکلات در زمینه لایروبی قنات، بحث کشاورزی و استفاده از روش های نوین آبیاری، ارایه خدمات تخصصی به کشاورزان، جا به جایی تیرهای برق، اصلاح شبکه برق رسانی، اجرای روشنایی و تامین آب آشامیدنی روستاها با پیگیری های صورت گرفته از سوی دستگاه ها برطرف شدند.

نماینده اردستان در مجلس با اشاره به عملیاتی نشدن درخواست ها در بحث مسکن روستایی و ساخت آن تصریح کرد: دیدار از نزدیک به 60 روستا نیز در تعطیلات نوروزی انجام شد که در کنار ملاقات با روستاییان، پیشرفت مسائل پیشین با حضور مسئولان اداره ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب روستایی موفق عمل کردند و بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام خاصی صورت نداده بودند که امیدواریم با تغییر مدیریتی صورت گرفته در راهداری این بخش از مشکلات نیز برطرف شود.

طباطبایی نژاد ادامه داد: مشکل نخست روستاهای دارای اقلیم کوهستانی اردستان آب آشامیدنی است که در این راستا برای اجرایی شدن طرح ساخت مجتمع های آبرسانی برزاوند و همبرات تلاش می شود.

وی گفت: مشکل روستاهای بخش کویری نیز بیشتر در زمینه آب کشاورزی است و با اقدام های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی در زمینه استفاده از روش های نوین آبیاری این کمبود رفع خواهد شد.

کد خبر 340855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.