نوشیدن آب بین وعده‌های غذایی باعث چاقی می شود

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: نوشیدن مایعات بسیار سرد یا گرم می تواند به سیستم گوارشی افراد آسیب جدی وارد کند.

 سیدمرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آب مایه حیات است و مصرف آن برای سوخت‌وساز، شادابی پوست و سلامت بدن ضرورت دارد، بنابراین آب برای سلامتی انسان ها و فعالیت های داخل و خارج سلول‌ها مفید و تاثیر چشمگیری دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه نوشیدن آب به سوخت و ساز و سلامتی افراد کمک بسیاری می کند، افزود: نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب برای همه مناسب نیست و افرادی که سبزیجات بیشتری مصرف می کنند بدنشان به آب کمتری نیاز دارد اما افرادی که سبزیجات استفاده نمی کنند به طور حتم باید برای سوخت ساز بدن، آب بیشتری بنوشند.

 وی تصریح کرد: نوشیدن یک تا دو لیوان آب قبل از خوردن غذا، سبب کاهش اشتها می شود، ضمن اینکه افرادی که اضافه وزن دارند نباید بین وعده های غذایی آب زیادی بنوشند چراکه نوشیدن بیش از حد آب در بین غذا باعث چاقی می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آب نقش مهمی در سلامتی افراد سالمند دارد و آنان با نوشیدن آب می توانند از ابتلا به عفونت ادرار، آسیب های کلیه و موارد مشابه جلوگیری کنند، ادامه داد: بانوان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان و بیماران باید برای حفظ سلامتی خود  از آب های تصفیه شده استفاده کنند. 

صفوی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده مصرف چای داغ، ابتلا به سرطان حنجره را افزایش می دهد،  گفت: افراد باید از استفاده آب بسیار سرد و یا بسیار گرم اجتناب کنند، نوشیدن مایعات  بسیار سرد یا گرم می تواند به سیستم گوارشی افراد آسیب جدی وارد کند، بنابراین شهروندان آب را در حرارت معمولی منزل نگهداری کنند و در تابستان  نیز از آب بسیار سرد خوردداری کنند.

وی با بیان اینکه نباید از  آب موجود در بطری های فریز شده استفاده کرد، افزود: مصرف آب موجود در بطری‌هایی که در پشت شیشه های ویترین مغازه ها و خوردوها در حرار ت مستقیم نور خورشید قرار دارند، ازنظر بهداشتی صحیح نیست، هم‌چنین ضرورت دارد که افراد ضمن مصرف آب سالم و بهداشتی، از نوشیدن آب‌هایی که در بوستان ها برای کشت و کار و یا آبیاری چمن ها استفاده شده خودداری کنند.

کد خبر 340826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.