باید در حمایت از کالای ایرانی تعصب داشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آزادی اقتصاد طبق فرمایشات رهبر انقلاب بر پایه حمایت از کالای ایرانی است؛ حتی باید در این زمینه تعصب داشت و این در گرو حمایت مسئولان، ممانعت از قاچاق، حمایت مردم از تولیدات داخلی و تولید کالای ایرانی استاندارد توسط تولید کنندگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته گفت: در ادامه مباحث گذشته، امام موسی بن جعفر(ع) در مورد ترک یکی از گناهان که دروغ گفتن است، می فرمایند: انسان عاقل حتی اگر نفع او در دروغ باشد، برای رسیدن به خواسته خود هرگز دروغ نمی گوید.

وی با اشاره به کارها و یا افرادی که مانع تفکر و تعقل صحیح انسان و انحراف وی می شود، گفت: مال و فرزند یکی از عوامل انحراف است که در قرآن  از آنها با عنوان فتنه یاد شده، اما منظور از فتنه این است که شما با مال و فرزند مورد امتحان قرار می گیرید و در مورد آن از شما سوال می شود. امام صادق فرمودند: فرزند بر پدر سه حق عمده دارد؛ که عبارت از انتخاب مادر و اسم خوب برای فرزند خود و کوشا بودن در ادب فرزند است.

وی افزود: طبق گفته پیغمبر اسلام، وای بر فرزندان اخرالزمان که پدرانی دارند که به آنها هیچ چیزی از واجبات را تعلیم نمی دهند و حتی آنها را از پرداختن به معنویات منع می کنند و بدانند که من پیغمبر از این پدران بری هستم و ارتباطی با آنها ندارم و در روایت دیگری می فرمایند: فرزندان خود را احترام کنید و گرامی بدارید و با اداب اسلامی تعلیم دهید که در این صورت خداوند شما را مورد مغفرت خود قرار می دهد.

به حق عمل کنید و حق خود را بدانید تا زندگی خوبی داشته باشید

امام جمعه اصفهان در بخش دوم خطبه ها با دعوت همگان به تقوا گفت: حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) است که می فرمایند مردم اهل زمین به خوبی زندگی می کنند به شرطی که یکدیگر را دوست داشته و برادر و خواهر خود بدانند، به امانت خیانت نکنند، به حق عمل کنند و حق خود را بدانند و در این صورت تحت رحمت خدا به خوبی زندگی می کنند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: سالگرد شهادت سید محمد باقر صدر و خواهر فاضله اش بنت الهدی که توسط صدامیان به شهادت رسیدند، سالگرد شهید مرتضی آوینی، امیر سپهبد صیاد شیرازی و آیت الله شمس آبادی را در پیش رو داریم؛ از دیگر موارد روز سلامت است که ۱۷ فروردین روز سلامت نامیده شده و یکی از موارد دارای اهمیت در این خصوص  به گفته امام جعفر «پرهیز» است.  غذای سالم بخورید و به ورزش کردن اهمیت دهید که امیر المومنین(ع) می فرمایند ترک گناه بهتر از عمل خوب است و باعث سلامت روح می شود.

قطع امید آمریکا از ایران به نفع ما تمام شد

وی افزود: مناسبت دیگر قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا است که به دستور جیمی کارتر توسط آنها صورت گرفت و بعد امام خمینی(ره) فرمودند که خبر قطع رابطه را دریافت کردم و اگر کارتر در همه عمر خود کاری کرده باشد که به صلاح مظلومان باشد، همین قطع رابطه بود و درواقع این قطع رابطه به نفع ظالمان نیست. این امر به معنای قطع امید آمریکا از ایرانیان بود که به نفع ما نیز تمام شد.

طباطبایی‌نژاد افزود: اگر آمریکا ما را تحریم کند، مردم ما مطمئن می‌شوند که باید روی پای خود بایستند و می‌توانند پیشرفت کنند، دشمن در همان ابتدا تلاش بسیاری کرد تا جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد، اما نتوانست و این قطع رابطه به این دلیل بود که امیدشان از نابودی ایران، ناامید شده بود.

وی با کنایه به عدم پیشرفت کشورهای عربی خاطرنشان کرد: این کشورها دلارهای نفتی را می‌دهند و اسلحه و فناوری می‌گیرند، اما نمی‌توانند چیزی از خود بسازند در حالی که پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب، ما توانستیم پیشرفت‌های زیادی کسب کنیم.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: خدا را شاکریم که در قیاس این چند ساله، پیشرفت این کشور در مقایسه با مزدوران بهتر بوده و همانگونه که رهبر انقلاب هم به مردم امید دادند و گفتند «جمهوری اسلامی بر ریل خود قرار دارد و توانسته آزادی واستقلال را حفظ کند». در واقع رهبر انقلاب ضمن عنوان دستاوردها، به چالش ها نیز به خوبی اشاره و سخنرانی کامل و جامعی ارائه دادند.

خلاف عرف، شرع و قانون عمل کردن آزادی جنگلی است

طباطبائی نژاد خاطر نشان کرد: آنها آزادی را در فحشا و هوس رانی می دانند، اما در جمهوری اسلامی ایران آزادی را در تفکر و بیان نظرات و صحنه هایی همچون انتخابات مشاهده می کنیم و این آزادی به طور واقعی است؛ البته این آزادی در کشور ما محدود به قوانینی است و خلاف  قوانین و شریعت نباید عمل کرد. خلاف عرف، شرع و قانون عمل کردن آزادی نیست و به تعبیری آزادی جنگلی است و دشمن از همین آزادی احساس ترس دارد.

وی اظهار کرد: آزادی اقتصاد طبق فرمایشات رهبر  بر پایه حمایت از کالای ایرانی است؛ حتی باید در این زمینه تعصب داشت و این در گرو حمایت مسئولان، ممانعت از قاچاق، حمایت مردم از تولیدات داخلی و تولید کالای ایرانی استاندارد توسط  تولید کنندگان است.

طباطبائی نژاد افزود: مسئله دیگر پیش رو، روز ملی فناوری هسته ای است؛ در روز ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۵ اعلام کردند که زنجیره تولید اورانیوم به صورت کامل در ایران تشکیل شده و می توانیم اورانیوم را غنی کنیم؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای پاسداشت زحمات این مهندسان و دانشمندان، آن روز را روز ملی فن آوری هسته‌ای نامید و امیدواریم روز به روز مهندسان کشور در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشند.

همچنین در روزهای آتی سالروز تاسیس بنیاد مسکن را پیش رو داریم؛ که امام خمینی(ره) یک ماه از انقلاب دستور تشکیل این بنیاد را دادند تا به وسیله کمکهای دولت و مردم بتوانیم برای مستضعفان سرپناه ایجاد کنیم و همچنین رسیدگی به پیشامد های ناگوار هم به این بنیاد محول شده است.

وی یاداور شد: مناسبت دیگر شهادت مظلومانه موسی بن جعفر است که ویژگی های خاصی را دارند و علاوه بر اینکه در سن ۲۰ سالگی به مقام امامت رسیدند و چندین سال از این مدت امامت را در زندان بودند، بیش از سه هزار روایت از این امام بزگوار در زمینه های مختلف به جا مانده است.

کد خبر 340806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.