اجرای ۲۰ پروژه زیباسازی در نوروز ۹۷

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان اقدامات این سازمان در ایام نوروز ۹۷ را تشریح کرد و گفت: در این ایام بیش از ۲۰ پروژه اصلی در شهر اصفهان اجرا شد.

حسن موذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پروژه های نوروزی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با شعار «نگارستان بهار» در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اجرا شد.

وی به برگزاری کارگاه های نقاشی در پنج روز ایام نوروز اشاره و افزود: در این کارگاهها ۵۰ دانشجوی رشته نقاشی، بهار و شکوفایی طبیعت را بر روی بوم ترسیم کردند.

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان نورپردازی های شهر در این ایام را شامل نورپردازی پل شهید شاهمرادی، خیابان آتشگاه، خیابان کاوه حدفاصل ۲۵ آبان تا میدان شهدا و ضلع شمالی میدان لاله خواند و ادامه داد: فضاسازی های شهری در مناطق ۱۵ گانه نیز از جمله نماد کارت پستال در محور بین تختی و میدن امام حسین(ع) و دیگری در پارک ایثارگران، همچنین نماد شمسه در میدان بزرگمهر انجام شد.

وی آماده سازی و نصب نماد سرو در میدان امام حسین(ع) را یکی از این پروژه‌ها خواند و افزود: این سروها که تمثیلی از فرارسیدن بهار و شکوفایی طبیعت بود، در ابعاد سه متر تهیه و طرح و رنگ‌های زیبای بهاری به سبک نقاشی ایرانی بر روی آنها ترسیم و رنگ آمیزی شد.

موذنی از نمادهای «شادی» و «رویش» به عنوان دو نماد مفهومی یاد کرد و ادامه داد: این نمادها از جنس فلز و در رنگ‌های شاد و متنوع طراحی و در خیابان آمادگاه و چهارباغ بالا نصب شد.

وی با بیان اینکه نماد دیگری با عنوان نماد نگاتیو، تجسمی خاطره آمیز از فیلم‌های قدیمی دوربین‌های آنالوگ را در ابعاد سه در شش متر در شهر به نمایش گذاشت، افزود: عناصر هفت سین نظیر سبزه و تنگ ماهی بر روی این سازه قرار گرفت و امکان عکاسی شهروندان را فراهم کرد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهر اصفهان با بیان اینکه فضاسازی‌هایی در گلستان شهدای اصفهان و گلزار شهدای رهنان با نماد لاله در ایام نوروز انجام و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، گفت: در مناطق ۱۵ گانه فضاسازی هایی از جمله سفره هفت سین با نظارت سازمان زیباسازی انجام شد.

وی طراحی و نصب مکعب‌های بزرگ مزین به خطوط و نقوش سنتی و هنرهای آیینی را از دیگر اقدامات نوروزی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: این مکعب‌ها که در نزدیکی بوستان‌ها و در جوار محورهای تاریخی قرار گرفت، معرف هنرهای اصیل ایرانی بود و فضایی مناسب جهت عکاسی را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار داد.

کد خبر 340755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.