۵۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان ظرفیت گردشگری دارد

تیران-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۵۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان با ظرفیت گردشگری و طبیعی، گردشگری دینی را دارا است.

حجت الاسلام رضا صادقی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به ۷۱۳ بقعه متبرکه در استان اصفهان اظهارکرد: ۵۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان با ظرفیت گردشگری و طبیعی، گردشگری دینی را ایجاد کرده که فرصت خوبی برای جذب گردشگر و مسافر بوده است.

وی افزود: میزبانی از مردم در روز ۱۳ فروردین در بقاع متبرکه با ظرفیت گردشگری و تاریخی انجام شد و مردم علاوه بر بهره برداری از طبیعت بکر و زیبا در این اماکن از توان معنوی و دینی و فرهنگی نیز بهره مند شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با ظرفیت یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر در ۴۳۰ بقعه متبرکه این استان اجرا شد، خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری خادم، هیئت امنا و مدیریت فرهنگی آستان مقدس امامزادگان به همراه بیش از ۳۰۰ روحانی فعالیت داشتند.

وی یادآورشد: بیش از دو میلیون نفر در طول روزهای نوروز به بقاع متبرکه مراجعه و از برنامه های فرهنگی و دینی این مراکز استفاده کرده اند که پنج هزار نفر آن ها در هنگام سال تحویل در کنار امامزادگان بوده اند.

حجت الاسلام صادقی تنوع برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه را مهم خواند و تصریح کرد: تنوع برنامه های فرهنگی در تبدیل این مراکز دینی به قطب فرهنگی موثر بوده و افراد زیادی را به حضور در کنار امامزادگان ترغیب و تشویق کرده است.

کد خبر 340750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.