۷۲ هزار نفر از مجموعه کوهستانی صفه دیدن کردند

نوروز امسال در مجموعه کوهستانی صفه بسته کاملی از خدمات رفاهی و تفریحی ارایه شد که مورد استقبال کم نظیر مسافران و شهروندان قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، پارک کوهستانی صفه که در جنوب شهر اصفهان قرار دارد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اصفهان به شمار می‌رود. این کوه به دلیل برخورداری از ارتفاع مناسب و تنوع پستی و بلندیهای آن امکانات بسیار خوبی برای فعالیت‌های ورزشی، تفریحی مثل پیاده‌روی، تپه نوردی، کوهنوردی و سنگ‌نوردی دارد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. در ایام نوروز نیز ویژه برنامه های متعددی در این پارک کوهستانی پیش بینی شد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

از روز دوم تا یازدهم فروردین ۹۷ رستوران بازی در میدان گردهمایی پارک کوهستانی صفه همراه با ایستگاه بازی رباتیک مخصوص مسافران نوروزی تدارک دیده شد. کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان برنامه ریزی برای اجرای چندین برنامه و رویداد فرهنگی و ورزشی را نیز در پارک کوهستانی صفه انجام داد.

بنا بر آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی شهرداری منطقه پنج اصفهان از ابتدای فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تا پایان سیزدهم فروردین ماه سال‌جاری ۷۲ هزار نفر از مجموعه کوهستانی صفه دیدن کردند.

برخی از امکانات تفریحی مجموعه کوهستانی صفه عبارتند از:

 تله‌کابین صفه:

 تله کابین صفه در دو خط طراحی شده است، خط اول آن از بزرگراه شهدای صفه تا گردنه باد با طول ۱۸۵۰ متر  و ۵۰ کابین چهار نفره که امکان بازدید از بام اصفهان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد و مناظر کوه صفه نظیر قلعه شاه‌دژ، دیدنی‌های اطراف شهر و تنگه گردنه باد از جاذبه‌های طبیعی این مسیر به شمار می‌رود و خط دوم آن از گردنه باد به سمت قله شاه‌دژ با طول ۶۵۰ متر و شش پایه میانی است.

 علاوه بر این امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، شهربازی ویژه کودکان و بزرگسالان و مرکز بولینگ اصفهان با ظرفیت ۱۰خط بازی جهت اوقات فراغت بازدیدکنندگان در ایستگاه‌های تله کابین موجود است.

منابع و جاذبه‌های طبیعی:

 کوه صفه با دارا بودن ارتفاع ۲۲۴۱ متر و موقعیت استقرار چسبیده به شهر و اشراف کامل آن به رودخانه و جلگه سرسبز زاینده‌رود و پیکره شهر اصفهان دارای شرایط استثنایی و منحصر به فردی است که از نظر چشم‌انداز شهری، طراحی محیطی و توسعه گردشگری اهمیت دارد.

کوه صفه به عنوان یک نشانه بزرگ شهری عمل می‌کند که از یک طرف از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است و از طرف دیگر بهترین امکان را برای تماشای چشم‌انداز زیبا و رنگارنگ تمام شهر اصفهان در اختیار می‌گذارد.

بولینگ اصفهان:

این مرکز با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع و ۱۰ خط بازی همه روزه پذیرای مشتاقان این ورزش مفرح است.

 چشمه‌ها و جاذبه‌های طبیعی تفرج جمعی و پیک‌نیک خانوادگی:

وجود امکانات فضای سبز متنوع، برکه‌های آب و آب نماها، وجود فضاهای باز برای اطراق و آشپزی، وجود امکانات مختلف برای بازی‌های جمعی و پیاده‌روی، گشت و تماشا این مکان را به محلی برای تفریح و تفرج مردم تبدیل کرده است.

پارک وحش صفه:

پارک وحش صفه در محوطه‌ای به مساحت پنج هکتار در مرکز پارک کوهستانی صفه احداث شده و با انواع گونه‌های وحشی علف‌خوار و گوشت‌خوار موجود، زمینه آشنایی هرچه بیشتر از حیات وحش را از نزدیک برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

این پارک وحش دارای مجوز رسمی فعالیت از سازمان حفاظت از محیط‌زیست است و در آن حیوانات وحشی در محیط‌هایی بسیار مشابه با محیط زندگی طبیعی خود، زندگی می‌کنند.

چشمه‌های طبیعی خاجیک و پاچنار:

چشمه خاجیک در فاصله صدمتری شرق چشمه پاچنار، چشمه‌ای در ارتفاع تقریبی ۱۹۰۰ متر وجود دارد که از نقاط جاذب کوه صفه و از تفرجگاه‌های قدیمی محسوب می‌شود.

این دو چشمه به دلیل شرایط طبیعی خاص (داشتن آب و سبزه در شکم یک حفره سنگی بزرگ) و هم به دلیل موقعیت استقرار در فاصله و مکان مناسب  (بین پارک صفه و قله کوه) مکانی پرجاذبه و استراحتگاهی آرام بخش برای عموم استفاده‌کنندگان از کوهستان صفه محسوب می‌شود. کوه صفه چندین چشمه طبیعی دیگر نیز دارد که در طول شبانه روز محل اتراق کوهنوردان است.

کد خبر 340666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.