بصیرت و ولایت پذیری لازمه صیانت از فرهنگ عاشورا است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:هنگامی که امام حسین (ع) علیه حکومت یزید قیام کرد، بسیاری از خواص به کمک آن حضرت نیامدند و به راحتی دنیای خود را بر سرنوشت دنیای اسلام در قرن‌های پس از خود ترجیح دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست با هیئت رزمندگان اسلام شهرستان لنجان با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی شهدا و خانواده شهدا، بصیرت به معنای دشمن‌شناسی و عمل به موقع است، اظهار کرد: اگر امروز خانواده شهدا دارای عزت هستند به دلیل بصیرتی است که خداوند متعال به انها عنایت کرده و آنها نیز توانسته‌اند مسیر درست تشخیص دهند و در این مسیر باقی بمانند.

وی افزود: شهدا و خانواده‌های آنها در زمان جنگ تحمیلی به‌خوبی خطر را فهمیدند، نه تنها خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند فرزندان خود را نیز راهی جبهه کردند و بسیاری از انها به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و این مسئله نشان از اوج بصیرتی است که نشان از اوج بصیرتی دارد که این عزیزان داشتند و امروز نیز جامعه ما به بصیرت نیاز دارد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری بارها و  بارها به بحث بصیرت اشاره کرده‌اند و ایشان در جمع فرماندهان و شماری از رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تحلیل جامعی از حوادث عبرت انگیز فاجعه کربلا می‌فرمایند: این سؤال مطرح است که چرا امت اسلامی در عصر امام حسین (ع) با وجود دقت فراوان نسبت به جزئیات احکام اسلامی و آیات قرآن کریم، در چنین قضیه واضحی دچار چنان سستی، سهل انگاری و غفلتی شد که فاجعه عظیمی چون شهادت حسین بن علی (ع) را به وجود آورد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص خواص فرمودند: کسانی که براساس فکر و آگاهی و تحلیل، تصمیمی را اتخاذ و به آن عمل می‌کنند، در زمره خواص هستند و کسانی که بدون تحلیل و تشخیص صحیح، تحت تأثیر جو، اقدام و حرکت می کنند عوام نامیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه جریان حق و باطل در درون خواص همیشه وجود داشته است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: خواص طرفدار حق، در هنگام عمل به تکالیف دشوار و در برابر امتحانهای سخت، یا آن طورند که به راحتی از متاع و بهره های زندگی دنیوی دست بر می دارند و یا چنانند که در شرایط سخت و دشوار نمی‌توانند بر زیبایی‌های مادی زندگی نظیر مقام، شهرت، پول، لذت و راحتی چشم فروبندند.

وی افزود: خانواده شهدا خواص اهل حق هستند که دنیا را فدا کرده و آخرت را به دنیای مادی ترجیح دادند و ما امروز باید این عزیزان را الگوی خود قرار دهیم و با بصیرت در مسیر صحیح حرکت کنیم.

صفرخانلو تصریح کرد: بصیرت دو رکن اصلی دارد که این دو رکن همواره باید تقویت شود، رکن نخست بصیرت دشمن شناسی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که رمز بصیرت افزایی دشمن شناسی است و بر همین اساس بود که امام خمینی(ره) با این خصلت صدای شکستن استخوان‌های مارکسیسم را زودتر از جهانیان شنید.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: رکن دوم بصیرت مبانی دینی است که امروز باید به سمت تقویت این مبانی حرکت کرد و مهدویت یکی از مبانی و ارکان دین مبین اسلام بوده که باید برای آحاد مردم به خصوص نسل جدید به درستی تبیین شود و بر همین اساس امام خمینی(ره) فرمودند: روزی، روز شکست شماست که دشمن شما نسبت به مبانی دینی شما مسلط شود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۶۵ زمانی که ما در جنگ با رژیم بعث عراق به‌سر می‌بردیم؛ همایش بین المللی در اورشلیم تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه آن‌هم با حضور سران آمریکا و صهیونیست برگزار می‌شود و سخنران این همایش نیز فرانسیس فوکویاما نویسنده کتاب پایان تاریخ بود.

صفرخانلو عنوان کرد: وی در آن سخنرانی به دنبال آن بود تا سران سران آمریکا و صهیونیست را اغنا ‌کند که آنها نمی‌توانند با جنگ نظامی ایران را به زانو درآورند و پرچم شیعه را پایین بکشند بر همین اساس باید به ایران امتیاز دهند تا جنگ نظامی پایان یابد چراکه شیعه همچون پرنده‌ای است که اُفق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست.

وی خاطرنشان کرد: فوکویاما چنین شیعه را توصیف می‌کند: شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال سبز و یک بال سرخ، بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی است چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد و امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: فوکویاما چنین می گوید: شما نمی‌توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، از سوی دیگر بال سرخ شیعه، شهادت طلبی است که ریشه در کربلا دارد و شیعه را فناناپذیر کرده است از این رو باید برای این دو موضوع فکری کرد.

وی افزود: از این جهت آنها مهندسی معکوس را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و شیعه طراحی می‌کند و می‌گوید شما ابتدا باید در مسیر قرار بگیرید که ولایت فقیه را خط بزنید و تا این را خط نزنید، نمی‌توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدویّت تجاوز کنید.

صفرخانلو تصریح کرد: فوکویاما در این همایش تاکید می کند: برای پیروزی بر یک ملّت باید میل مردم را تغییر داد، ابتدا ولایت فقیه را خط بزنید، در گام بعد، شهادت طلبی این‌ها را به رفاه‌طلبی تبدیل کنید و اگر این دو تا را خط زدید، خود به خود اندیشه‌های امام زمانی از جامعه شیعه رخت می‌بندد.

وی عنوان کرد: علت همه دشمنی با ولایت فقیه به همین علت است و بر همین باید با بصیرت و دشمن شناسی پشت سر ولایت باشیم تا دچار آسیب نشویم.

کد خبر 340506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.