ابراهیمی: بیش از ۹۷ درصد مسافران از زیباسازی شهر اصفهان راضی بودند

مسئول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان گفت: نظرسنجی های انجام شده در ایام نوروز نشان می‌دهد بیش از ۹۷ درصد مسافران از زیباسازی شهر و ۹۷ درصد آنها از نظافت و پاکیزگی اصفهان راضی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی صبح امروز (یکشنبه) در آخرین جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهارکرد: نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران نوروزی از اول تا ۱۲ فروردین ماه با رعایت نسبت جنسیتی زن و مرد انجام و ۸۱ درصد آنها متأهل، ۱۸.۹ درصد مجرد و از نظر تحصیلات ۶۵ درصد آنها دارای مدرک دیپلم و لیسانس بودند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان افزود: از نظر هزینه‌ اقامت در شهر اصفهان بیشترین فراوانی بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی انجام شده با توجه به اینکه بیشتر مسافران در منازل افراد فامیل اقامت پیدا می کنند، بیشترین هزینه مسافران برای تهیه غذا و پس از آن برای بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی و در نهایت برای خرید سوغات انجام می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در دومین شب فروردین ۳۷ درصد فراوانی اقامت در شهر اصفهان را داشته ایم، گفت: قصد اقامت مسافران در شهر بین سه تا چهار روز اعلام شده است، همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده ۳۶ درصد مسافران در منزل اقوام و آشنایان، ۲۳ درصد در مدارس آموزش و پرورش و بعد از آن در مهمانسرای ادارات و ۴.۵ درصد نیز در هتل‌ها و مهمانپذیرها اقامت داشته اند.

وی اظهارکرد: آمارها نشان می دهد ۴۹ درصد مسافران با محل اقامت خود آشنایی داشتند، ۲۶ درصد از طریق سازمان های مربوطه محل فعالیت خود محل اقامت را شناسایی کردند و ۹ درصد هم با معرفی سایرین بوده است.

مسئول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان به بخش مراجعه مسافران برای دریافت اطلاعات ضروری به کیوسک های اطلاع رسانی سطح شهر اشاره و تصریح کرد: ۶۰ درصد مسافران برای دریافت اطلاعات به کیوسک ها و ستادها مراجعه نداشته اند و خودشان سعی در کسب اطلاعات مورد نیاز از طریق نرم افزارهای تلفن همراه و افراد محلی داشتند و این بدان معنا است که در سرویس دهی های آینده باید به سمت این ابزارها برویم، اگر چه مسافرانی که به کیوسک ها و ستادها مراجعه داشتند از نحوه اطلاع رسانی راضی بودند.

رضایت ۷۰ درصد مسافران از روان بودن مسیرهای تردد در شهر

وی میزان رضایت مسافران از تعداد پارکینگ‌های سطح شهر را بالا خواند و گفت: البته ۱۷ درصد مسافران از این پارکینگ‌ها استفاده نکردند، اما از لحاظ دسترسی مسافران به پارکینگ ها ۵۰ درصد اعلام رضایت ثبت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مسافران از روان بودن مسیرهای عبور و مرور راضی بودند، اظهارکرد: مسافران از تابلوهای راهنمای مسیر درون شهری راضی، اما از تابلوهای راهنمای مسیر ورودی های شهر آنچنان راضی نبودند و معتقد بودند که باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: نظرسنجی انجام شده نشان داد ۹۰ درصد مسافران با خودروهای شخصی به اصفهان سفر کرده بودند.

مسئول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان گفت: نحوه رضایت مسافران از نظافت سرویس های بهداشتی در اطراف مراکز دیدنی و تاریخی شهر و اطراف حاشیه بستر زاینده رود در رده های مناسب و بسیار مناسب ارزیابی شد و از نظر دسترسی و کافی بودن تعداد سرویس های بهداشتی در اطراف مراکز تاریخی و دیدنی شهر ۴۲ درصد بسیار کم و ۱۷ درصد کم ارزیابی کردند و این آمار نشان می دهد در حاشیه زاینده رود و اطراف اماکن تاریخی نیاز به تعداد بیشتری سرویس بهداشتی داریم.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد مسافران نوروزی از نظافت و پاکیزگی شهر اصفهان اعلام رضایت کردند، گفت: بیش از ۹۷ درصد مسافران نیز از زیباسازی شهر اصفهان راضی بودند، بیش از ۸۰ درصد مسافران از برخورد شهروندان اصفهانی اعلام رضایت داشتند، همچنین میزان رضایت از محل اقامت خوب ارزیابی شده است.

ابراهیمی افزود: ۸۳ درصد از مسافران از هتل ها راضی و ۱۷ درصد ناراضی بودند در مهمانپذیرها رضایت خوب در منازل استیجاری رضایت نسبی، ۶۶ درصد مسافران از مدارس راضی و ۳۳ درصد ناراضی بودند، ضمن اینکه رضایت بالای مسافران را از خوابگاه های دانشجویی داشتیم.

وی با اشاره به فراوانی مکان های مورد بازدید، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد بیشترین بازدید گردشگران در شهر اصفهان از باغ پرندگان، کاخ موزه چهلستون، منارجنبان، باغ گلها و عمارت هشت بهشت بوده است.

مسئول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان ادامه داد: ۵۵ درصد مسافران اعلام کردند که نقشه اطلاعات ترافیکی را دریافت نکرده اند و بیشتر از نرم‌افزارهای تلفن همراه، جستجو در اینترنت و سؤال از اقوام و آشنایان کسب اطلاعات داشته اند.

خشکی زاینده رود ۱۰ درصد مسافران را زودتر از اصفهان راند

وی با بیان اینکه تمایل به استفاده از تورهای یک روزه شهر بسیار بالا بوده است، اظهارکرد: البته با توجه به اینکه اطلاع رسانی های لازم از قبل انجام نشده بود، بسیاری از مسافران اعتقاد داشتند که باید زودتر در جریان این تورها قرار می‌گرفتند.

ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد مسافران اعلام کردند که زودتر از برنامه اصفهان را ترک می کنند، آنها مهمترین دلیل خود را خشکی زاینده رود و امکانات رفاهی اعلام کردند و این نشان می دهد که زاینده رود به عنوان یک شاهراه حیاتی در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار است.

وی به نظر سنجی های انجام شده در باغ فدک اشاره و خاطرنشان کرد: در کمپینگ باغ فدک تعداد ۲۴۳ پرسشنامه تکمیل شد و نتایج به دست آمده حاکی است ۷۰ درصد مسافران برای نخستین بار برای اقامت از باغ فدک استفاده کردند که ۳۳ درصد آنها با معرفی آشنایان و ۲۶ درصد از طریق تابلوها و ستاد اسکان به باغ فدک هدایت شدند.

مسئول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۵۰ درصد دلیل مسافران برای اقامت در باغ فدک استفاده از چادر و کاهش هزینه ها بوده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد مسافران از نظم و امنیت این کمپینگ راضی بودند.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد مسافران اطلاعات ضروری خود را از طریق راهنمایان گردشگری باغ فدک دریافت کردند، افزود: بیش از ۸۰ درصد از نظافت سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و ظرفشویی ها باغ فدک اعلام رضایت و ظرفیت پارکینگ های این کمپینگ را نیز خوب ارزیابی کردند.

ابراهیمی گفت: زیباسازی و روشنایی باغ فدک نظر مسافران را جلب کرده بود، اما ۲۰ درصد مسافران تعداد سرویس‌های بهداشتی باغ فدک را ناکافی دانستند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد بیش از ۳۵ درصد ورود مسافران به باغ فدک هر روز در ساعات بین ۱۷ تا ۲۰ انجام شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این نظرسنجی ها ۵۴ درصد مسافران تنها مقصد سفرشان اصفهان بوده و فراوانی اقامت بین سه تا چهار شب بوده که شاخص خوبی است.

مسئول نظرسنجی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرداری اصفهان در خصوص اولویت اصفهان در بین شهرهای گردشگری برای مسافران اظهارکرد: ۵۷ درصد مسافران اولویت اول سفر خود را اصفهان بیان و ۲۹ درصد اعلام کردند اولویت دوم سفرشان اصفهان است و این آمار نشان از ظرفیت های خوب گردشگری شهر اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه مسافران نحوه برخورد ارایه کنندگان خدمات را خوب توصیف کردند، افزود: ۲۲ درصد مسافران اجرای برنامه های فرهنگی در باغ فدک را ضعیف ارزیابی کردند و البته ۲۰ درصد از برنامه‌های اجرا شده در این کمپینگ استفاده نکردند.

ابراهیمی گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده میزان رضایت ۶۵ درصد مسافران از اسکان در باغ فدک در حد زیاد و بسیار زیاد بوده است.

کد خبر 340498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.