تجهیز شهرها به نسل سوم و چهارم تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقتصاد دیجیتال را یک فرصت ویژه برای توسعه بهره وری و بهبود شرایط اقتصادی کشور برشمرد و از مجهز شدن تمامی شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم تلفن همراه خبر داد.

به گزارش ایمنا محمدجواد آذری جهرمی در گفتگویی رادیویی با اعلام این خبر افزود: اساس برنامه ریزی ها امروز در کشور حرکت به سمت توسعه پهن باند ثابت یا کابلی به ظرفیت ۲۰ مگابیت بر ثانیه است.

وی اظهارداشت: عصر امروز، عصر بهره وری است و چرخ اقتصاد دنیا بر محور این شاخص بسیار مهم می چرخد. وزیر ارتباطات تصریح کرد: بخش مهمی از بحث بهره وری مربوط به چابک سازی، مدیریت بهینه و هوشمند سازی فعالیت هاست.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات یکی از مهم ترین راهکارهای افزایش بهره وری در بخش های مختلف است. وی افزود: وقتی در اقتصادی بهره وری به عنوان «محور» و فناوری اطلاعات «ابزار» می شود انقلابی تحت عنوان «انقلاب صنعتی چهارم» و اقتصادی به نام «اقتصاد دیجیتال» شکل می گیرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه شکل گیری اقتصاد دیجیتال مبتنی بر فناوری اطلاعات است، اظهارداشت: این مهم ارتقای بهره وری و رشد بازدهی را در تمامی حوزه ها منجر خواهد شد. وی گفت: اقتصاد دیجیتال یک فرصت فوق العاده برای توسعه بهره وری و بهبود شرایط اقتصادی در هر کشوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شکل گیری اقتصاد دیجیتال نیازمند فراهم کردن برخی الزامات از جمله توسعه زیر ساخت ها، نیروی انسانی خلاق و کار آمد و بسیاری موارد دیگری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم فعالیت های خوبی در حوزه توسعه زیر ساخت های ارتباطی در اقصی نقاط مملکت صورت گرفته است. آذری جهرمی گفت: تمامی شهرهای کشور امروز به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز هستند.

وی افزود: اساس برنامه ریزی ها امروز در کشور حرکت به سمت توسعه پهن باند ثابت یا کابلی به ظرفیت ۲۰ مگا بیت بر ثانیه است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت ها ی ارتباطی خوبی در مملکت مهیا و این روند همچنان به سمت توسعه و بالندگی ادامه دارد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود نیاز به نیروی انسانی خلاق و کار آمد را از دیگر الزامات اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: خوشبختانه ایران در این حوزه از یک ظرفیت ممتازی در تراز جهانی بهره مند است.

آذری جهرمی افزود: رشد این خلاقیت ها نیاز به زیست بوم دارد که متاسفانه کشور در این حوزه دچار مشکلاتی از حیث شرایط اجرایی و مقرراتی است. وی تاکید کرد: تمرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبتنی بر تسهیل شرایط در جهت استفاده بهینه از ظرفیت واستعداد جوان در حوزه های مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: جهت گیری برنامه ها و سیاست گذاری ها در مملکت امروز به نحویست که جوانان خلاق و با استعداد این مرز و بوم به عنوان پیشران توسعه اقتصاد دیجیتال مطرح تا بتوان شاخص بهره وری را در تمامی عرصه ها افزایش داد.

کد خبر 340392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.