ارزیابی اعضای شورای شهر از فعالیت ستاد خدمات سفر نوروز ۹۷

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور بررسی بیشتر فعالیت های شهرداری اصفهان در حوزه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی امروز از مراکز فرهنگی و اسکان مسافران بازدید کردند.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران و معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از مناطق گردشگری و خدمات سفرهای نوروزی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری اصفهان همه ساله با توجه به احساس مسئولیتی که نسبت به گردشگران داخلی و خارجی دارد، برنامه هایی را برای ایام نوروز در دستور کار خود قرار می دهد، اظهار کرد: در این راستا ستاد ویژه ای تشکیل شده و یکی از مهم ترین فعالیت های این ستاد اسکان مسافران نوروزی است و به همین دلیل شورای شهر با توجه به اهمیت موضوع  این برنامه را به طور جدی دنبال کرده است.

وی با اشاره به بازدید امروز اعضای شورای شهر از فعالیت های ستاد نوروزی شهرداری اصفهان گفت:  باغ فدک یک مجموعه ۷۲ هکتاری است که محل اسکان بسیار مناسبی را برای مسافران با هزینه ای بسیار اندک تدارک دیده است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: برنامه های ارایه شده در این مجموعه به مسافران بی نظیر بوده و شرایط اسکان با قیمت ارزان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه  در بازدیدها شاهد رضایت مسافران از فعالیت های ستاد تسهیلات سفر اصفهان بودیم، ادامه داد: برنامه های شاد و بسیار مفرح همراه با امکانات مورد نیاز برای تردد مسافران به مرکز شهر و بازدید از اماکن تاریخی مهیا شده است. علاوه بر این ارایه تجهیزات ایمنی و حضور سازمان آتش نشانی در این فضا در نوع خود بی نظیر است.

طغیانی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد شده در باغ فدک مختص نوروز نیست و برای دیگر ایام سال نیز قابل استفاده برای مسافران است، تصریح کرد: البته باید در راستای افزایش ظرفیت های موجود برنامه ریزی داشته باشیم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه امری ضروری است.

 ستاد تسهیلات نوروزی؛ بسیار منظم و سیستماتیک

محمد شریعتی نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به خبرنگار ایمنا گفت: به طور یقین ستاد تسهیلات نوروزی در این بخش بسیار منظم و سیستماتیک عمل کرده و با برنامه ریزی منظم سعی شده تا برای مسافران نوروزی بالاترین امکانات را مهیا کند.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی مسافران در سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این ایام شاهد کمترین حادثه بوده ایم، افزود: در حقیقت هر چقدر در جهت احترام و اکرام به همشهریان  فعال باشیم در جهت رضایت مندی آنها حرکت کردیم و هر اندازه رضایت مردم بالا باشد موجب رضایت خداوند خواهد شد، امیدواریم  با تلاش های مداوم در این زمینه بتوانیم گام های موثری را برداریم.

 رشد کمی مسافران و گردشگران در کمپ های گردشگری

اصغر برشان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: بر اساس گزارشات موجود اقدامات صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفر سال جاری از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همه گردشگران به این موضوع تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: به عنوان میزبان در شهرداری و شورای شهر موظف هستیم که با توان تسهیلات مورد نیاز مسافران را فراهم کرده و باید هر سال سیر ترقی و تعالی راطی کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال شرکت واحد اتوبوس رانی به منظور جلوگیری از ازدیاد ترافیک در مراکز تاریخی شهر برای مسافران مستقر در کمپ ها اتوبوس های گردشگری را راه اندازی کرده تا بتوانند به مراکز تاریخی مراجعه کنند و بدون اتلاف وقت از امکانات گردشگری شهر اصفهان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در کمپ ها تمام امکانات برای  هدایت گردشگران مهیا شده و در مجموع و با توجه به آمارهای ارایه شده و برآوردها، امسال در کمپ های گردشگری شاهد رشد کمی مسافران و گردشگران بودیم، گفت: همه تلاش شهرداری و سایر مجموعه های خدماتی شهر بر این بوده که بتوانند در حد توان تسهیلات مورد نیاز مسافران را فراهم کنند.

برشان خاطرنشان کرد: برای افرادی که مایل به حضور در کمپ های گردشگری نیستند، امسال برای چندمین بار این امکان فراهم شده تا با  همکاری اتحادیه املاک تعدادی از خانه های مورد نیاز توسط آژانس ها در اختیار انها قرار گیرد.

مدیریت شهری نقیصه نبود زاینده رود را با برنامه ریزی مناسب جبران کرد

امیر احمد زند آور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه  مطابق سنوات گذشته امسال نیز از سوی شهرداری اصفهان حرکت های بسیار خوبی در ستاد اسکان نوروزی مسافران و گردشگران در شهر اصفهان اتفاق افتاده است، گفت: امسال شاهد افزایش رضایتمندی مسافران نسبت به سال های قبل بودیم.

وی با بیان اینکه هر سال  مطابق آمارهای اعلام شده در ستادها با افزایش مسافران نوروزی روبه رو بودیم، گفت: امیدواریم که هر سال شاهد اسکان بهتر مسافران و ارایه خدمات بهینه به شهروندان باشیم و اصفهان را شهری که زبانزد کشورهای دنیا و مردم کشور است به مسافران نشان دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به خشکی زاینده رود اظهار کرد: امسال با خشکی زاینده رود روبه رو بودیم و به نوعی نتوانستیم خدمات را در زمینه بستر زاینده رود برای مسافران نوروزی داشته باشیم، اما مدیریت شهری به نوعی این نقیصه را با اسلوب های متفاوتی جبران کرد تا شاهد رضایت مندی مردم باشیم.

تبلیغات مناطق گردشگری اصفهان در نوروز در سطح ملی انجام شود

مهدی مزروعی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز که یکی دیگر از بازدید کنندگان از مراکز فرهنگی و اسکان مسافران نوروزی اصفهان بود، گفت: امروز همراه با تعدادی ازهمکارانم در شورای اسلامی شهر از مراکز متعددی بازدید داشتیم، اصفهانی ها یک وظیفه ملی را احساس کرده  با این دیدگاه که اصفهان متعلق به اصفهانی نبوده و متعلق به همه مردم ایران است، وظیفه خود می دانند تا امکانات شهر را بسیج کرده تا هموطنان از سراسر کشور بتوانند از  آن بازدید کرده و از خدمات با قیمت های مناسب و کیفیتی در خور توجه بهره مند شوند.

وی اذعان کرد: در مجموعه باغ فدک تلاش های زیادی برای رفاه مسافران انجام شده و امکانات مناسبی نیز در مجموعه ناژوان برای هموطنان مهیا شده و امیدواریم که مسافران از سفر به اصفهان راضی باشند.

این عضوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: یکی از دغدغه های مسافران هنگام ورود به هر شهری داشتن برنامه ریزی منظم است و از این رو پیشنهاد می شود بسته هایی آماده شود و در اختیار مسافران قرار گیرد تا با این روش بتوان به مسافران در مسیریابی کمک کرد.

وی گفت: باید تبلیغات را ملی تر کرده و قبل از نوروز این کار انجام شده تا مسافران قبل از ورود به اصفهان به طور کامل با شهر آشنایی داشته و بتوانند برنامه ریزی بهینه تری داشته باشند.

کد خبر 340372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.