میراث فرهنگی ناملموس در نمایشگاه‌های نوروزی معرفی شود

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی بر معرفی میراث ناملموس فرهنگی در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، امیر شهلا در بازدید از نمایشگاه نوروزگاه ایران ویژه صنابع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا، اظهار کرد: شب‌های فرهنگی استان‌ها به عنوان بخش جنبی نمایشگاه نوروزگاه ایران در حال برگزاری است و به معرفی جاذبه‌های فرهنگی کشور می‌پردازد و نقش موثری در معرفی میراث ناملموس فرهنگ این کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ابتکاری بودن ایده برگزاری این نمایشگاه از سوی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، بیان کرد: به مدیرانی نیاز داریم که اهل ریسک بوده و خلاق باشند. طرحی نو ارائه دهند و در معرفی جلوه‌ها و ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری بکوشند.

عضو شورای اسلامی مشهد مقدس ابراز امیدواری کرد: سال آینده با حضور تمامی استان‌های کشور نمایشگاه نوروزگاه در سطحی وسیع‌تری در مشهد برگزار شود.

شهلا خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی به عنوان نقطه درخشانی در تارک برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مشهد خواهد درخشید.

وی، شناخته شدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان‌ها را نتیجه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی خواند و گفت: نعمت‌های بی‌شمار خدادادی در مشهد و استان‌های خراسان وجود دارد که باید برندسازی در این خصوص صورت گیرد. در این صورت سرمایه‌گذاران برای حضور در مشهد ترغیب می‌شوند و این به معنای ایجاد اشتغال و رشد و توسعه استان‌ها و شهر مشهد است.

سخنگوی شورای عالی استان‌های کشور، خراسان جنوبی را استان ناشناخته‌ها خواند و افزود: سنگ‌های قیمتی خراسان جنوبی فرصت مغفول و کشف نشده‌ای است که پتانسیل خوب صادارت دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ضرورت دارد بر موضوع سرمایه‌گذاری به منظور فرآوری و عدم خام فروشی سنگ‌های قیمتی برنامه‌ریزی شود.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی سرمایه‌گذاری خارجی را امری مغفول در کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی جزو مناطق کم برخوردار کشور محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای استفاده کنند.

شهلا در این خصوص از تمامی سرمایه‌گذاران کشور برای رصد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های خراسان به ویژه خراسان جنوبی دعوت کرد.

وی گفت: خوب است سرمایه‌گذاران ظرفیت سنجی‌های لازم را انجام داده و با حوزه‌های سرمایه‌گذاری استان و استانداری‌ها ارتباط بگیرند تا با سرمایه‌گذاری خود زمینه برای گسترش اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برای استان را فراهم آورند که به این واسطه منبع درآمدی پایداری هم برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود.

گفتنی است: نمایشگاه «نوروزگاه ایران» در مشهد ویژه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا از روز چهارم فروردین ماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد گشایش یافته و تا روز یازدهم فروردین ماه نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 340290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.