طعم تلخ سال ۹۶ برای فوتبال سپاهان!

اتفاقاتی که در سال ۹۶ برای تیم فوتبال سپاهان افتاد، سایر رشته‌های ورزشی تحت پوشش این باشگاه را هم تحت‌ تأثیر قرار داد و با قرار گرفتن تیم فوتبال سپاهان در انتهای جدول لیگ برتر، درخشش رشته‌های دیگر باشگاه سپاهان هم به چشم نیامد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه سپاهان سال ۹۶ را با فراز و نشیب‌های زیادی پشت‌سر گذاشت و تیم فوتبال سپاهان از ابتدای فصل شرایط سختی داشت و در قعر جدول مسابقات لیگ برتر و با تیم‌های پایین جدولی دست  پنجه نرم می‌کرد که با آمدن منصور ابراهیم‌زاده توانست کمی خود را بالا بکشد و از رده سیزدهم به رده یازدهم جدول برسد.

مسعود تابش سرپرست باشگاه سپاهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شرایط باشگاه در سال ۹۶ می‌گوید که در ادامه می‌خوانید:

عملکرد باشگاه سپاهان را در سال ۹۶ چطور ارزیابی می‌کنید؟

عملکرد باشگاه خوب بود. سال ۹۶ بیشترین مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی را بین ۸۰ تیم در رشته‌های مختلف به‌دست آوردیم و در مجموع سال بسیار خوبی برای تیم‌های تحت پوشش باشگاه سپاهان بود.

تیم‌های فوتبال پسران رده‌های سنی ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ سال قهرمان شد، همچنین در رده سنی ۱۳ سال عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آوردیم. نوجوانان در مرحله نهایی قهرمان شد و تیم امید سپاهان در مرحله نیمه نهایی به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و به مرحله نهایی راه یافت.

اما در فوتبال بزرگسالان زیاد موفق نبودید.

تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان شرایط خاص خود و مشکلاتی را داشت اما خوشبختانه وضعیت این تیم بهتر شده است. متأسفانه نتایج تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان سایر رشته‌های تحت پوشش این باشگاه را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در حال حاضر شرایط سپاهان خوب است و امیدوار هستیم شرایط این تیم در بازی‌های باقی‌مانده بهتر شود و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم که در سال ۹۷ به شرایط سابق برگردیم و سپاهان همان سپاهان همیشگی شود.

دلیل رسیدن تیم فوتبال سپاهان به چنین شرایط بحرانی را چه چیزی می‌دانید؟

بارها در این مورد صحبت کرده‌ام. عوامل مختلفی باعث به‌وجود آمدن چنین شرایطی شد که ساختارشکنی یکی از این موارد است. ۸۰ درصد ساختار و شاکله تیم فوتبال سپاهان طی دو سال گذشته تغییر کرد و سپس همان ساختار دوباره تعویض شده را تغییر دادیم. طی هفت، هشت سال گذشته شش، هفت مدیرعامل، سرمربی و کادر فنی تعویض کردیم. در هر صورت این تغییرات به تیم آسیب رساند. قصد کمک به تیم را داشتیم اما با توجه به شرایط سپاهان، زلاتکو کرانچار هم در ارتباط با برخی مسائل، مقاومت می‌کرد.

البته خوشبختانه زود به فکر افتادیم. سپاهان باشگاه بزرگی است و تحت پوشش برند بزرگی مثل فولاد مبارکه است. مطمئن باشید سپاهان در سال ۹۷ به روزهای خوب گذشته خود برمی‌گردد.

چرا باشگاه سپاهان فوتبال محور شده است؟

خیر، این‌طور نیست. باشگاه‌های بزرگ دنیا را هم به فوتبال می‌شناسند. اگر باشگاه سپاهان فقط فوتبال محور بود، ۸۰ تیم آقایان و بانوان نداشت که همه آن‌ها موفق باشند. در بخش بانوان رشته شمشیربازی نایب قهرمان کشور شد، والیبال نشسته بانوان قهرمان شد و تیم فوتبال بانوان خوب است و تیم ووشو با در اختیار داشتن تعداد زیادی ملی‌پوش نایب قهرمان است. بسیاری از باشگاه‌ها تنها یک تیم فوتبال دارند و نمی‌توان اسم آن‌ها را باشگاه گذاشت اما باشگاه به‌غیر از رشته‌های ورزشی دیگر، ۱۷ تیم از رده سنی ۸ سال تا پیشکسوتان دارد. تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان طی سال‌های اخیر پرافتخارترین تیم ایران بوده است. ذات فوتبال است که وقتی با شرایطی روبه‌رو می‌شود همه ورزش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فکر می‌کنید در پنج بازی باقیمانده لیگ برتر سپاهان می‌تواند جایگاه خود را ارتقا دهد؟

در حال حاضر امکان اینکه سپاهان به صدر جدول برسد وجود ندارد اما شرایط تیم خیلی بهتر از شرایط کنونی می‌شود. امیدوار هستیم رتبه سپاهان در جدول مسابقات تک رقمی شود.

چه برنامه‌هایی برای باشگاه سپاهان در سال ۹۷ دارید؟

باشگاه سپاهان دارای ساختار و برنامه است چراکه اگر این شرایط برای باشگاه دیگری به وجود آمده بود مطمئناً با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شد اما باشگاه سپاهان استراتژی هفت ساله دارد و تا سال ۱۴۰۰ دارای برنامه تعریف شده و نقشه راه است و بر اساس برنامه حرکت می‌کند.

قرار نیست در سال ۹۷ مدیرعامل باشگاه سپاهان معرفی شود؟

من که فعلاً کارم را انجام می‌دهم و مشکلی هم نداریم و سال‌ها در این مسئولیت فعالیت داشتم. باشگاه پرسپولیس دو سال است با سرپرست اداره می‌شود و تا الان هم حرفی از تغییر سرپرست باشگاه نداشته‌اند. سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هم تصمیمی برای انتخاب مدیرعامل باشگاه نگرفته است.

تصمیمی برای جذب بازیکن تا پایان فصل ندارید؟

تا الان لیست خروجی و ورودی تیم را نه باشگاه اعلام کرده و نه سرمربی تیم لیستی به باشگاه داده است اما بازیکنانی از لیگ برتر و لیگ دسته یک و حتی بازیکنان خارجی را رصد می‌کنیم که اگر قرار باشد تیم را تقویت کنیم یک شبه تصمیمات عجولانه نگیریم. رصد بازیکنان و مذاکره با آن‌ها در شش ماه باقی‌مانده تا پایان فصل امر طبیعی است و این موضوع در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد اما باشگاه سپاهان عرف را رعایت کرده و هنوز با بازیکن خاصی صحبت نکرده است و فقط بازیکنان را رصد می‌کنیم.

تمام تلاش باشگاه سپاهان حفظ شاکله اصلی تیم است چراکه بازیکنان خوبی در اختیار داریم و ۹۵ درصد از بازیکنان با باشگاه دارای قرارداد هستند البته در صورت نیاز و با نظر کمیته فنی و سرمربی تیم و باشگاه، نفراتی را به تیم اضافه می‌کنیم.

با محسن مسلمان هم مذاکره نکرده‌اید؟

خیر. تا الان که با هیچ بازیکنی مذاکره نداشتیم.

پس چرا دوستان پرسپولیسی گلایه داشته‌اند که باشگاه سپاهان با مسلمان مذاکره کرده است؟

در حالت حرفه‌ای وقتی بازیکن شش ماه تا پایان قراردادش باقی مانده، هر باشگاهی می‌تواند با او مذاکره کند. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس سال گذشته و از ابتدای فصل با یکی از بازیکنان ما مذاکره می‌کرد تا جایی‌که شنیده بودیم با او قرارداد داخلی هم بسته بودند. اما باشگاه سپاهان هنوز با مسلمان مذاکره نکرده است.

پس مبلغی که برای محسن مسلمان در فضاهای مجازی عنوان شده است، صحت ندارد؟

صحت ندارد و این مبلغ را هم عده‌ای خواب دیده‌اند. نه باشگاه سپاهان با مسلمان مذاکره کرده و نه مبلغی برای این بازیکن تعیین کرده است. باشگاه سپاهان واسطه ندارد و اگر بخواهیم با بازیکنی مذاکره کنیم شخصاً با او وارد مذاکر می‌شوم.

مسلمان را رصد می‌کنید یا خیر؟

محسن مسلمان بازیکن خوبی است. همچنین سرور جباروف هم بازیکن خیلی خوب، حرفه‌ای و با اخلاق است و نیم‌فصل هم برای سپاهان بازی کرد و از کار او راضی هستیم اما هنوز با این بازیکنان مذاکره نداشته‌ایم و فقط آن‌ها را رصد می‌کنیم.

با سروش رفیعی هم مذاکره نکرده‌اید؟

رفیعی بازیکن خیلی خوبی است و اگر آزاد باشد و قصد آمدن به ایران را داشته باشد و بخواهد در ایران فوتبال بازی کند فکر می‌کنم با او وارد مذاکره می‌شویم اما تا الان هیچ صحبتی با سروش رفیعی هم نداشته‌ایم.

اگر قرار باشد از بین بازیکنانی که نام آن‌ها مطرح است کسی راجذب کنید، نظرتان بر روی کدام‌یک از آن‌ها است؟

برای جذب یک بازیکن نظر کمیته فنی و سرمربی تیم هم مهم است اما با توجه به اینکه خودم فوتبالی بودم و چندین سال کار مربیگری و بازیکنی انجام داده‌ام به نظر من سروش رفیعی بازیکن خیلی خوبی است و در هر تیمی که بازی کند می‌تواند مؤثر واقع شود.

اگر شرایط رفیعی مهیا باشد و باشگاه و شرایط جذب این بازیکن مساعد باشد با او مذاکره می‌کنیم اما هنوز هیچ تماسی با او نداشته‌ایم.

تا چه زمانی اسامی بازیکنان مدنظر برای اضافه شدن به ترکیب تیم را اعلام می‌کنید؟

اگر قرار باشد بازیکن جدیدی جذب کنیم نهایتاً تا آخر فروردین ماه اسامی آن‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم.

سال ۹۶ برای باشگاه سپاهان چطور بود؟

سال ۹۶ برای فوتبال بزرگسالان سپاهان تلخ بود اما برای فوتبال پایه و آکادمیک باشگاه خیلی خوب بود و از سایر رشته‌ها هم رضایت داشتیم. امیدوار هستیم در سال جدید فوتبال بزرگسالان هم به شرایط خوب خود برگردد.

گفت و گو از: زهرا سیدین، خبرنگار ورزشی ایمنا

کد خبر 340176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.