حضور جوانان در اعتکاف تبلور معنویت در جامعه است

لنجان-رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت:حضور جوانان در اعتکاف تبلور معنویت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام داوود صائبی در نشست با خبرنگاران، با اشاره به فضائل ماه رجب و مراسم معنوی «اعتکاف» اظهار کرد: اعتکاف یکی از عبادات خاصی در اسلام به شمار می‌آید که مورد تاکید قرار گرفته است، چرا که اعتکاف پرورش جسم و جان است و انسان آمیزه‌ای از این دو بوده که همواره نیازمند پرورش در ابعاد وجودی اوست و اعتکاف این مهم را محقق می‌سازد.

وی افزود: آیین معنوی اعتکاف باعث می‌شود که انسان از فضای مادی حاکم بر زندگی امروز خارج شده و به فضای جدید معنوی پا بگذارد و فرصتی را مهیا می‌کند تا ظاهر معنوی آن بر باطن او تاثیر فراوانی را بگذارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: اعتکاف از این جهت که تمامی عبادات را شامل می­ شود شبیه به حج است و ماندن در خانه خدا و هم زمان خاصی که در ایام البیض ماه رجب است فضیلت دارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۱۲۵ سوره بقره به حضرتابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) می ­فرماید؛ با آنها تعهد بستیم که خانه خدا را برای طواف­ کنندگان و اعتکاف­ کنندگان تطهیر کنید؛ بنابراین باید گفت اعتکاف ریشه در عبادات انبیای پیش از اسلام دارد.

صائبی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اعتکاف در شهرستان لنجان انجام گرفته است و یازدهم لغایت سیزدهم فروردین ماه ۲۸ مسجد میزبان معتکفان در این شهرستان خواهد بود.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مسجد جامع و مسجد امیرالمومنین(ع) زرین شهر پذیرای معتکفان خواهند بود و با توجه به استقبال گسترده جوانان از این موسم دینی مسجد امام سجاد(ع) زرین شهر به صورت تخصصی جهت حضور دانش آموزان خواهر و برادر در مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه حضور جوانان در اعتکاف تبلور معنویت در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت آینده نظام و انقلاب از دل همین مساجد برخاسته و تربیت می شوند، بنابراین برنامه‌های اعتکاف باید به گونه‌ای برگزار که بعد از مراسم هم استمرار و ادامه داشته باشد از این رو برگزاری اعتکاف برای دانش آموزان از امتیازات ویژه ای برخوردار است.

وی متذکر شد: در این گونه آیین ها مخاطب برنامه‌ها، دانش آموزان هستند و می‌توان از ارتباط عاطفی که میان دانش آموزان، در اعتکاف دانش آموزی برقرار می‌شود، بهره‌برداری لازم را داشت از این رو سعی شده تا برای این سه روز برای تک تک لحظات دانش آموزان برنامه ریزی خوبی انجام گیرد.

صائبی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اعتکاف در شهرستان لنجان تصریح کرد: سال گذشته آیین معنوی اعتکاف با حضور بیش از سه هزار ۱۶۰ نفر در مساجد شهرستان لنجان برگزار شد که از این تعداد یک هزار و دو نفر آقا و دو هزار و ۱۵۸ نفر بانوان بودند و با توجه به روند ثبت‌نام برای حضور در آیین مذهبی پیش‌بینی می‌شود حضور معتکفان خواهر و برادر به بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر برسد.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه علمیه قم روحانیون و مبلغان از شهر قم در این شهرستان حضور یافته و در محل‌های برگزاری اعتکاف برنامه‌های معنوی متنوعی همچون احکام، صحت قرائت نماز، روخوانی و روان‌خوانی، ترتیل قرآن و ختم قرآن در ایام اعتکاف برنامه‌ریزی شده است که به اجرا درخواهد آمد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان افزود: اعزام مبلغ به مساجد، اجرای دعا و زیارت، گفتمان‌های دینی، برپایی محافل قرآنی، دینی و مذهبی، تهیه و توزیع ادعیه ماه رجب و احکام معتکفان از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان برای شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی است.

کد خبر 340175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.