"ساعت زمین" به دنبال فرهنگسازی تفکر مهربانی با زمین است

مسئول محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: برنامه ساعت زمین زمینه ساز توجه بیشتر به زمین به عنوان مهمترین بستر زندگی جانداران است.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا میریان با اشاره به برگزاری رویداد ساعت زمین در نصف‌جهان اظهارکرد: بی‌توجهی به کره زمین در کیفیت زندگی انسان ها تأثیر دارد و در نقاط حساس آن از جمله کلانشهرها سبب بروز مشکلات مختلف خواهد شد. 

وی با اشاره به برگزاری رویداد ساعت زمین در عمارت چهلستون افزود: رویداد ساعت زمین به دنبال نشان دادن اهمیت حفظ و حراست زمین به عنوان بستر زندگی انسان ها و جانداران است. 
مسئول محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان توجه به برنامه ساعت زمین را زمینه ساز انتقال تفکر حفظ زمین به نسل های آینده دانست و ادامه داد: برنامه ساعت زمین به دنبال فرهنگسازی تفکر مهربانی با زمین است و تلاش دارد به حفظ سلامتی آن برای فرزندان‌مان که سرمایه های اصلی پیشرفت کشور هستند، کمک کند.

میریان ضرورت به کارگیری راهکارهای ویژه برای حل مشکلات زیست محیطی زمین را از مهمترین فعالیت ها برای بهبود وضعیت کلانشهرها عنوان کرد و گفت: اگر راهکارهای اجرایی برای حل مشکلات محیط زیستی به کار گرفته نشود در آینده نه چندان دور آثار مخربی بر زندگی شهروندان وارد خواهد شد. 

وی تاکید کرد: مشکلات امروز کلانشهرها از جمله آلودگی هوا و ریزگردها، نتیجه همین بی توجهی به زمین است.

وی به برگزاری پویش مردمی « پیمانی برای زمین» اشاره کرد و گفت‌: این پویش مردمی با کمک سازمان‌های مردم نهاد در حال اجرا است و در این دوره مشارکت شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی، بسیار قابل توجه و تنگاتنگ بوده است. 

به گزارش ایمنا، رویداد ساعت زمین امسال در قالب پویش مردمی پیمانی برای زمین، چهار فروردین در عمارت تاریخی چهلستون برگزار و این عمارت یک ساعت به احترام زمین خاموش می شود. اصفهان برای هفتمین سال پی در پی در آخرین شنبه ماه مارس همزمان با همه کلانشهرهای مهم دنیا این رویداد را برگزار میکند.

کد خبر 340087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.